Opzeggen van jouw Readyprint plan

Door , vrijdag 8 oktober 2021 om 12:28 - Algemeen

Het kan zijn dat je geen behoefte meer hebt aan de Epson Readyprint abonnement. Wat de reden ook is, je wilt het Epson Readyprint abonnement opzeggen maar weet niet hoe dat precies in z’n werking gaat. In dit artikel lees je hoe je dat snel en gemakkelijk doet!

Recht op intrekking

Zodra je je hebt ingeschreven voor het Epson Readyprint abonnement heb je recht om 14 dagen de tijd te krijgen om je keuze in te trekken. Dit noem je uw herroepingsrecht. Wat betreft het Plan Readyprint Ecotank moet je het apparaat volgens de instructies van Epson weer inleveren. Dat moet met originele doos, anders zal Epson de kosten van een nieuwe doos in rekening brengen.

Je kan in de situatie zitten dat jij je herroepingsrecht opgeeft zodra je het plan begint te gebruiken. In dat geval zal je geen vergoeding van dergelijke betaalde kosten ontvangen. De start van je Ready Plan is wanneer je het Readyprint Plan hebt geïnstalleerd hebt op je apparaat en Epson je gegevens hebt ontvangen.

Zelf je Readyprint abonnement stoppen

Je kan op elk gewenst moment je Epson Readyprint plan opzeggen, en je abonnement is pas officieel opgezegd aan het einde van het huidige betalingstermijn.

Een voorbeeld:

Elke maand word jij op de 15e gefactureerd, maar jij wilt je abonnement beëindigen. Jij besluit dat op de 25e te doen. In dit geval word jij niet vergoedt voor de betaling van die maand, wat dus betekent dat je nog de rest van de maand door kan printen volgens je abonnement. Houdt er ook rekening mee dat je nog wel gefactureerd kan worden aan het eind van de maand als je besluit extra pagina’s te printen buiten je bundel. Pas op de 15e dag van de volgende maand is je abonnement officieel beëindigd.

Stappenplan

Om je account nu op te zeggen 

Stap 1: Ga naar de inlogpagina van Readyprint. Log vervolgens in op je eigen account.

Stap 2: Selecteer ‘beheer jouw account’ in het gedeelte abonnement beheren.

Stap 3: Annuleer je abonnement.

Beëindiging door Epson

Wat je waarschijnlijk niet wist, is dat Epson het recht heeft om je subscriptie op ieder moment af te sluiten. Ze hoeven hiervoor geen reden te geven. Wanneer je je aanmeldt voor een abonnement, ga je ermee akkoord dat Epson niet verantwoordelijk is voor het beëindigen van je ReadyPrint Plan of de weigering van toegang tot de Readyprint-website. Alle rechten en gebruik van het abonnement zullen vervallen na de beëindiging.

Automatische Beëindiging van Readyprint Ecotank

Epson heeft ervoor gezorgt dat je Readyprint Ecotank in elk geval na 60 maanden wordt beëindigd

Ecotank retourneren, hoe zit dat?

Na het opzeggen van je Readyprint Ecotank abonnement ben je verplicht je Epson Ecotank te retourneren. Epson zal contact met je opnemen om het ophalen van het apparaat te regelen. Epson maakt een afspraak met je maak voor het retourneren. Je krijgt maximaal 3 ophaal pogingen. stel die mislukken dan krijgt Epson het recht om je kosten in rekening te nemen die op kunnen lopen tot €100. 

Nawoord

Zo lastig is het dus totaal niet. Wij hopen dat we je goed hebben kunnen helpen met het beëindigen van jouw readyprint abonnement. Nu kan je binnenkort weer verder gaan met het kopen van losse inktcartridges en betaal je alleen voor de pagina’s die je ook daadwerkelijk print. 

Wist je dat je nóg veel goedkoper uit kan zijn met onze huismerk FLWR inktcartridges? De hoge kwaliteitseisen, waaronder het gebruik van 100% nieuwe onderdelen en de uitstekende prijs/kwaliteit/inhoud verhoudingen resulteren in een fantastische print kwaliteit voor teksten en afbeeldingen voor een lage prijs. Deze cartridges zijn inclusief inktniveau chip, wat een hoop gedoe vermijdt, en zijn ten slotte beter gevuld dan originele Epson-inkt waardoor ze langer meegaan!

Laat een reactie achter onder deze blog met jouw Epson Readyprint ervaringen en/of vragen en feedback over deze blog.

Disclaimer: Het hervatten van je abonnement kan niet bij ons!

Laat een reactie achter

Bedankt voor het achterlaten van een reactie, we waarderen het zeer! Houd er rekening mee dat opmerkingen worden gemodereerd en

rel="nofollow"
in gebruik is. Dus, gebruik géén spammy trefwoord of domeinnaam als uw 'naam' — dit zal verwijderd worden. Laten we in plaats daarvan een persoonlijk en zinvol gesprek houden. Bedankt!

*

10 reacties

  1. Albert Vetkamp schreef:

    Ik mijn contract graag weer voortzetten als het mogelijk is.
    Ik hoor Ger van u.
    Vr.gr. Albert Vetkamp

  2. A.R. Vetkamp schreef:

    ik wil graag mijn abonnement bij readyprint weer heer stellen.
    ik kreeg een bericht van Readyprint service is onbeschikbaar wegens accountkwestie code 950142
    ik zou dat graag weer herstellen maar geprobeerd niet gelukt.
    gebeld met readyprint service maar niet gelukt de goede persoon te treffen.
    ik hoop dat het spoedig opgelost kan worden want ik zit nu zonder printer
    A.R. Vetkamp

    • Goedemiddag,

      Helaas kunnen wij u niet helpen in dit geval. Wij hebben namelijk geen interne contacten voor de readyprint service. U zal dus contact op moeten nemen met Epson en hopelijk kunnen ze u door helpen met uw probleem. Ik verneem graag of uw probleem verholpen is.

  3. Kees Hoogendoorn schreef:

    Kunnen jullie mijn een tel nr geven van Epson.
    Ik wil van Ready print flex af.
    Ze zijn volkomen onbereikbaar via de site

    • Youp | Inktweb.nl schreef:

      Dag Kees, helaas hebben wij ook geen klantenservicenummer gevonden van Epson. Ik raad aan dat u de stappen in ons blog volgt om uw account op te zeggen.

  4. I.Steggerda schreef:

    i.vm. overlijden is readyprint Epson opgezegd. Nu wil ik als weduwe zo af en toe printen, maar dat gaat niet meer Fout status 50141.Ik vond dat fout 50142 te maken heeft met niet betalen maar dat is niet meer van toepassing. Heeft u een idee, hoe ik weer een printje kan maken?
    Dat zo heeeel fijn zijn1

    • Youp | Inktweb.nl schreef:

      Goedendag, heeft u de cartridges al vervangen? De cartridges van het ReadyPrint abonnement blijven eigendom van Epson, dus zullen deze geblokkeerd worden wanneer u uw abonnement opzegt.
      Ik raad dus aan dat u een nieuw setje cartridges in de printer stopt. Ik verneem graag of dit uw probleem heeft opgelost!

  5. Goedemiddag ik heb mij. Ready print vorig jaar al opgezegd omdat ik bleef betalen terwijl wij verhuist waren en de cartridge op het oude adres werden bezorgd ik heb zo veel gebeld dat dit veranderd moest worden het gebeurde niet op gegeven moment heb ik weer gebeld het zou stop worden gezet is niet gebeurd nu woon ik op een nieuw adres en wil weer graag Ready print en nu staat er dat er allemaal termijnen open staat ik heb zo vaak gebeld verhuizing die niet verwerkt werkt twee keer levering van cartridge op mijn oude adres en. U dit weer kunt u mij helpen ik wil graag ready print weer proberen of het nu wel gaat maar er staan een aantal keer open terwijl er was opgezegd zowel telefonisch als online vrgr m van ginneken

    • Youp schreef:

      Dag Mary, helaas zijn wij geen Epson vertegenwoordigers, dus kunnen wij u hiermee niet helpen. Ik raad aan dat u nogmaals contact opneemt met Epson via de telefoon of email.
      Wist u ook dat Readyprint helemaal niet zo voordelig is als u misschien denkt? Door zelf cartridges te bestellen bespaart u geld en geniet u van vele voordelen die u anders niet zou hebben.
      Voor de vergelijking en meer informatie raad ik u het volgende artikel aan:
      https://www.inktweb.nl/blog/epson-readyprint-plan/