Klantenservicenummers en garantieprocedures van printerfabrikanten

Door , Donderdag 26 juni 2014 om 12:00 - Algemeen

warranty-void

Een sticker die niemand tegenhoudt…


Het kan lastig zijn om het juiste telefoonnummer en de juiste afdeling te vinden bij vele grote bedrijven. Tenzij je iets wil kopen hebben veel bedrijven er een handje van om contactgegevens te verstoppen op de website. Wij hebben de klantenservicenummers voor je op een rij gezet van alle belangrijke printerfabrikanten. Daarnaast hebben wij ons best gedaan om de garantieprocedure uit te zoeken en te vermelden.

Tot wanneer heb ik garantie?

Het is eigenlijk heel simpel; als consument heeft u recht op een goed (lees: werkend) product. In de Nederlandse wetgeving is geen vaste termijn vastgesteld maar de Europese Richtlijn spreekt van 2 jaar garantie.

Lees hier meer over op Consuwijzer.

Met wie moet ik contact opnemen?

Vaak wordt geadviseerd om contact op te nemen met de verkopende partij (of “dealer”), dit is uiteraard altijd mogelijk maar onze ervaring leert dat het vaak gemakkelijker en sneller kan zijn om direct contact op te nemen met de printerfabrikanten. Zeker als het gaat om een product wat je hebt aangeschaft bij een webwinkel. Gaat het om een winkel bij je om de hoek? Dan is even binnenstappen uiteraard makkelijker.

MerkGarantieprocedureKlantenservice
BrotherDealers en eindgebruikers kunnen gebruik maken van de standaard fabrieksgarantie door het product in kwestie toe te sturen naar het reparatiecentrum.

Meer informatie
Tel: 020 545 1230
(ma. t/m vr 08:30 - 17:30)
Email: info@brother.nl
CanonCanon heeft 2 reparatiecentrums in Nederland waar een defect (na goedkeuring) kan worden toegezonden samen met een reparatieformulier.

Meer informatie
Tel: 020 721 9103
Email: Contactformulier
EpsonEpson controleert of het product in kwestie nog binnen de garantie is voordat het artikel ter reparatie kan worden gestuurd.

Meer informatie
Tel: 020 7089 5099
Email: level.one@epson.nl
HPHP adviseert contact op nemen met de partij waar u het product heeft aangeschaft om u te beroepen op de wettelijke garantie.Tel: 020 721 9041
(ma. t/m vr 08:30 - 18:00)
Email: onbekend
LexmarkGarantie en reparaties dienen aangeboden te worden bij de verkopende partij.Tel: 035 699 4600
Email: onbekend
SamsungEr kan telefonisch contact worden opgenomen met het serviceteam (zie telefoonnummer) welke een modelnummer, serienummer en datum van aankoop nodig hebben om verdere ondersteuning te bieden.

Meer informatie
Tel: 0900-7267864 (10 c/m)
(ma. t/m vr 08:00 - 21:00, za. 10:00 - 16:00)
XeroxXerox vermeld helaas geen garantieprocedure.Tel: 034 625 5255
(ma. t/m vr 08:30 - 17:30)
Email: Contactformulier
DellGarantie via de website kan enkel worden aangevraagd na het registreren van uw product.

Meer informatie
Tel: 020 674 4500
(ma. t/m vr 08:30 - 17:00)
Email: onbekend
DymoGarantie kan worden geclaimd door het product te registreren op de website. (De telefonische klantenservice is hier soepeler in) Meer informatieTel: 070 770 3820
(ma. t/m vr 09:00 - 18:00)
Email: Contactformulier

Foto via Flickr

About Martijn Oud

Marketing manager en liefhebber van merchandise. Kan al je vragen beantwoorden over papier. Email: martijn@inktweb.nl.

1 reactie

  1. Louis says:

    Hallo met Louis, cartridges 364, voor de HP c 510
    aangeschaft, maar printer geeft aan niet orgineel,
    print wel, maar geeft dubbele figuren of onderwerpen weer, kent U dit probleem,is hier een oplossing voor.
    Met vriendelijke groet,Louis
    ,

Laat een reactie achter

Bedankt voor het achterlaten van een reactie, we waarderen het zeer! Houd er rekening mee dat opmerkingen worden gemodereerd en

rel="nofollow"
in gebruik is. Dus, gebruik géén spammy trefwoord of domeinnaam als uw 'naam' — dit zal verwijderd worden. Laten we in plaats daarvan een persoonlijk en zinvol gesprek houden. Bedankt!

*