Een veelvoorkomend probleem bij Brother-printers is een volle inktabsorbeerder. Deze absorbeerder bestaat uit een klein spons kussentje dat overtollige of gemorste inkt opvangt tijdens het printen en reinigingsproces, om te voorkomen dat de inkt in de printer lekt. Wanneer de Brother inktabsorbeerder vol is, kunnen overtollige inktvlekken op je afdrukken verschijnen. Het vervangen van de inktabsorbeerder moet worden uitgevoerd door een installateur van Brother zelf, maar dit kan bijna net zoveel kosten als het kopen van een nieuwe printer. Je kunt de inktabsorbeerder vinden aan de onderkant van je printer.
Gelukkig hoeft een volle inktabsorbeerder niet het einde van je printers levensduur te betekenen. In dit blog leggen we je uit hoe je de teller van de inktabsorbeerder kan resetten om zo weer te kunnen printen. Let op: Dit is slechts een tijdelijke oplossing, en er is een kans dat inkt daadwerkelijk kan gaan lekken op je afdrukken wanneer je verder print. Het bespaart echter veel tijd (en mogelijk geld als je buiten je garantie zit) en verleng je gemakkelijk de levensduur van je printer.
Waarom denkt mijn Brother printer dat de absorbeerder vol is terwijl dat niet zo is?
Het inktabsorbeerkussen raakt verzadigd met inkt door veelvuldig gebruik, meestal na een aantal jaar. Hierdoor denkt de Brother printer dat de inktabsorbeerder vol is. Omdat het voor de software moeilijk is om precies te bepalen hoe verzadigd de spons is, berekent deze ruwweg op basis van het aantal reinigingsbeurten dat de Brother-printer heeft uitgevoerd. Vaak overschat de foutmelding de mate van verzadiging en geeft hij aan dat de spons vol is, terwijl dit niet het geval is. Deze teller kan je gemakkelijk terug naar nul draaien, zodat jij weer verder kan met printen.
Hoe los je de inktabsorbeerder-foutmelding op?
Voordat je aan de volgende stappen begint, controleer eerst of jouw Brother-printer nog binnen de garantie valt. Als dat het geval is, neem dan contact op met Brotherondersteuning om je printer te laten repareren. Valt je printer buiten de garantie, of wordt het vervangen van de absorbeerspons niet vergoedt, volg dan een van de volgende oplossingen:
Brother-printers met numeriek toetsenblok (fax-functionaliteit)
Heeft jouw Brother printer een numeriek toetsenbord op de voorkant? Volg dan de volgende stappen om jouw inktabsorbeerder weer werkend te krijgen.
Stappen voor printers met numeriek toetsenblok:
- Koppel het netsnoer los van de zij/achterkant van de printer.
- Houd de menuknop ingedrukt (of gebruik de set-knop, groene/grijze startknop of pijl-omlaag als je geen menuknop hebt).
- Steek de stekker weer in het stopcontact terwijl je de knop ingedrukt houdt, en blijf de knop ingedrukt houden totdat je het bericht “Onderhoudsmodus” ziet op het scherm.
- Op het printerscherm zou nu “Onderhoud” moeten staan.
- Typ “80” op het toetsenbord om de opties te openen.
- Gebruik de pijl-omlaag toets om door de opties te bladeren totdat je “Purge” gevolgd door een cijfer ziet.
- Typ de cijfers “2783” in om het nummer bij “Purge” op nul te zetten.
- Druk op “Stop” of “Exit” om terug te gaan naar de onderhoudsmodus.
- Typ “99” om af te sluiten en laat je printer daarna opnieuw opstarten.
Sommige modernere Brother-printers hebben een andere methode om de onderhoudsmodus te openen. Als de bovenstaande stappen niet werken voor jouw printer, volg dan deze stappen:
Voor modernere printers met numeriek toetsenbord:
Heeft jouw Brother printer een modern toetsenbord (met cijfers) volg dan de volgende stappen.
- Koppel het netsnoer los van de zij/achterkant van de printer.
- Houd de menuknop ingedrukt (of gebruik de set-knop, groene/grijze startknop of pijl-omlaag als je geen menuknop hebt).
- Steek de stekker weer in het stopcontact terwijl je de knop ingedrukt houdt, en blijf de knop ingedrukt houden totdat je het bericht “Onderhoudsmodus” ziet op het scherm.
- Op het printerscherm zou nu “Onderhoud” moeten staan.
- Houd de home-knop ingedrukt (het icoontje van de knop is een huisje) totdat je de opties “Serie No/Print page” en een lege optie ziet.
- Druk op de lege optie op het LCD-scherm.
- Klik op “0#” om naar de onderhoudsmodus te gaan.
- Voer het getal “80” in op het touchscherm.
- Gebruik de pijlen om naar “Spoeltelling” te scrollen.
- Voer de code “2783” in en druk op “Mono start” om de spoeltelling te resetten.
- Druk op “Stop” om de onderhoudsmodus te verlaten.
- Herstart de printer en probeer nu af te drukken!
Voor Brother printers zonder cijfertoetsen:
Heeft jouw Brother printer geen numeriek toetsenbord (dus alleen pijltjes)? Volg dan de volgende stappen:
- Koppel het netsnoer los van de zij/achterkant van de printer.
- Houd de menuknop ingedrukt (of gebruik de set-knop, groene/grijze startknop of pijl-omlaag als je geen menuknop hebt).
- Steek de stekker weer in het stopcontact terwijl je de knop ingedrukt houdt, en blijf de knop ingedrukt houden totdat je het bericht “Onderhoudsmodus” ziet op het scherm.
- Op het printerscherm zou nu “Onderhoud” moeten staan.
- Eenmaal in de onderhoudsmodus gebruik je de pijltoetsen om door de cijfers te scrollen.
- Scroll naar het getal “8”, en blader vervolgens naar “0” zodat dit samen het cijfer 80 maakt, en druk dan op “OK”.
- Blader vervolgens door de opties totdat je het woord “purge” ziet gevolgd door een teller.
- Voer de cijfers “2,7,8,3” in met de OK-knop. De teller wordt nu gereset naar “00000”.
Stappenplan voor de Brother MFC-J4620DW
- Als de printer aan staat zal je druk op de “onderhouds-knop” in en daarna zal je de “homeknop” 5 seconden ingedrukt moeten houden.
- Daarna zal je de lege balk onderaan voor 3-5 seconden ingedrukt moeten houden.
- Nu je dat gedaan hebt zal je een scherm met allemaal nummers staan en daar vul je “*2864” in.
- Je zit nu als het goed is in het maintenance menu en dan vul je “80” in.
- Druk nu de “pijl rechts onderin” 2x in.
- Klik nu op de “pijl omhoog” (boven de copy knop) tot je de optie “purge” ziet staan.
- Klik dan de “linker pijl” links onderin 2x in.
- Voer nu “2783” in om de teller te resetten. (als je een piep hoort is het gelukt)
- Om nu uit het maintenance menu te gaan voer je “99” in en dan zou het probleem verholpen moeten zijn.
Wij willen Kris en Carien (in de reacties) even bedanken voor de tips die ze hebben gegeven voor het uitvoeren van dit stappenplan!
Stappenplan voor de Brother DCP-J4110DW
- Als de printer aan staat houdt u de “homeknop” 5 seconden ingedrukt.
- Daarna druk je de lege balk onderin het menu 5 seconden in.
- Nu kom je terecht in een menu met getallen en daar druk je op het “pijltje naar rechts“.
- Nu zal je de code “*2864” moeten invoeren en om dat te doen druk je op het “sterretje” en ga je terug naar de vorige pagina (“pijtje naar links“) en daar voer je de getallen in.
- Nu moet je de code “80” invoeren en daarna moet je 2 pagina’s naar rechts.
- Als het goed is staan er links bovenin 2 pijltje (omhoog en omlaag) en je moet dan “omhoog” klikken totdat de tekst “purge” wordt laten zien.
- Als “purge” geselecteerd is ga je weer 2 pagina’s naar links en daar voer je de code “2783” in.
- De inktabsorber is nu gereset en om uit het menu te gaan voer je het nummer “99” in en dan kan je weer verder printen.
Conclusie
De Brother inktabsorbeerder teller kan vrij aggressief zijn. Gelukkig zijn er stappen om dit te verhelpen en jouw printer een langere levensduur te geven. We hopen dat de foutmelding nu verdwenen is van jouw printer. Heb je toch nog vragen over de inktabsorber en hoe je weer kan printen? Laat dan een reactie achter onder dit blog! Dan helpen we je graag verder.
About Inktweb.nl
- Web |
- More Posts(174)
Ik heb een Brother printer met nummeriek toetsenbord,de inktpatronen zijn 1 maal vervangen en hij doet het niet meer,ik krijg zelfs geen foutmelding wat kan daar de oorzaak van zijn?
Alvast bedankt
Dag Jean-Claude,
Hier zijn een paar mogelijke oorzaken en oplossingen die je kunt proberen:
1. Inktpatronen niet correct geïnstalleerd
Controleer of de inktpatronen goed op hun plaats zitten. Soms kunnen ze net niet goed vastklikken, waardoor de printer ze niet herkent.
Verwijder de inktpatronen en plaats ze opnieuw.
2. Verkeerde inktpatronen
Controleer of je de juiste inktpatronen hebt gekocht die compatibel zijn met jouw Brother printermodel.
Ik krijg de melding inktabsurber vol.
Ik heb jullie aanwijzingen opvolgt maar kom er niet uit.
Brother DCP-J411ODW
Ik kom met geen mogelijkheid in het menu.
Kunt u mij helpen?
Tel: 0478546621
Dag Johan,
Het stappenplan dat wij voor deze printer hebben klopt wel dus ik weet niet zo goed waarom u niet in het menu kunt komen. U kunt in dit geval het beste even contact opnemen met de leverancier van uw printer. Ik verneem graag of het probleem verholpen is.
Ik heb een Brother DCP 375CW.
Ik heb de eerste drie stappen gevolgd (t/m menuknop ingedrukt houden), maar in de display blijft “machine error46” staan. ik kom dus niet in de onderhoudsmodus en kan verder niets doen.
Betekent dit dat de inktabsorber echt vol is, of kan ik nog iets anders proberen?
Dank alvast
Dag Liesbeth,
Ik zal in dit geval niet precies weten waar dit aan ligt, maar ik heb voor uw printer het volgende stappenplan:
1. Druk op “OK” -> “Menu”-> “Mono” en dan 4x “+” (omhoog).
2. Nu zit u in het maintenance menu en daar voert u eerst “8” (met de pijltjes en dan OK) in en daarna “0” (zelfde manier als de 8), zodat u “80” krijgt.
3. Hier kunt u met de pijltjes op zoek naar “Purge” en daar voert u 2, 7, 8, en dan 3 in (zelfde manier als de getallen hierboven).
5. De teller is nu leeg en u klikt dan “stop/exit”.
6. Om dan nu het scherm te verlaten voert u “9” en dan nog een keer “9” in (zelfde manier als hierboven).
Ik verneem graag of het probleem verholpen is.
Over de DCP-375CW: Vervolg op mijn reactie van gisteren: de foutmelding is verdwenen, vervolgens was mijn printer offline en er stond ook nog een kopie van de printer met status “niet verbonden”. Deze kopie heb ik ingesteld als standaardprinter, en deze opnieuw verbonden met wifi. (Dat lukte pas nadat ik de netwerkinstellingen had teruggezet).
Alles leek in orde, geen foutmeldingen meer, maar ik kan nog steeds niet printen, helaas.
Is er nog iets aan te doen of moet ik het opgeven en een nieuwe kopen?
In dat geval de vaak gestelde vraag: is er nog een printer te koop die dezelfde cartridges gebruikt?
Dank alvast
Dag Liesbeth,
Ik kan mij niet bedenken wat hier het probleem kan zijn. Ik heb hier wel de printers die met deze inkt werken neergezet. De LC-980 series inkt is namelijk te gebruiken met meerdere Brother printers. Ik heb ze hier op een rijtje gezet aangezien het er vrij veel zijn.
DCP series printers:
1. DCP-145C / 163C
2. DCP-165C / 167C
3. DCP-195C / 197C
4. DCP-365CN
5. DCP-375CW
6. DCP-377CW
MFC series printers:
1. MFC-250C / 255CW
2. MFC-257CW
3. MFC-290C
4. MFC-295CN
5. MFC-297C
Hopelijk heeft u hier wat aan en ik hoor graag of uw probleem is verholpen.
Inktabsorbeerder vol geprobeerd te resetten nu doet hij niks meer , maar ik heb nog diverse volle inktpatronen welke printer gebruikt dezelfde ik heb de dcp J 4120 DW
Goedemiddag,
In dit geval kunt u gebruiken maken van de volgende printers: DCP-J562DW, MFC-J4420DW, MFC-J5720DW, MFC-J4620DW, MFC-J5320DW, MFC-J480DW, MFC-J880DW en MFC-J5620DW.
Hallo,
Mijn printer is een Brother DCP-J4120DW, aankoopdatum 3/9/2015.
Display geeft aan dat inktabsorbeerkussen vol is.
Graag uw advies voor een reset als dat kan.
Ik kan u ook bellen als dat beter is.
Bij voorbaat dank.
Dag Charles,
Ik weet niet of u al gebeld heeft en of het probleem al opgelost is, maar ik heb hier een stappenplan speciaal voor uw printer.
1. Als de printer aan staat houdt u de “homeknop” 5 seconden ingedrukt.
2. Daarna drukt u de lege balk onderin het menu 5 seconden in.
3. Nu komt u terecht in een menu met getallen en daar voert u “*2864” in
4. Nu moet u de code “80” invoeren en daarna moet u 2 pagina’s naar rechts.
5. Als het goed is staan er links bovenin 2 pijltje (omhoog en omlaag) en dan kunt u op “omhoog” klikken totdat de tekst “purge” wordt laten zien.
6. Als “purge” geselecteerd is gaat u 2 pagina’s naar links en daar voert u de code “2783” in.
7. De inktabsorber is nu gereset en om uit het menu te gaan voert u het nummer “99” in en dan kunt u weer verder printen.
Na 2 pogingen blijkt er terug absorber bijna vol op het scherm te komen
Printer start iedere keer terug op maar de fout verschijnt terug op het scherm
Vrgr
Goedemiddag, dit kan inderdaad gebeuren en dat betekent dat de absorber ook echt vol zit. In dit gaval raadt ik u aan om contact op te nemen met de leverancier van uw printer en misschien kunnen zij de absorber voor u vervangen, zodat de printer weer bruikbaar wordt. Ik verneem graag of het probleem opgelost is.
Hallo,
Betreft printer: Brother MFC-J4510DW
Het is gelukt om de purge teller terug, op 0000 te zetten, maar de melding dat de inkt absorbsie bijna vol is blijft komen. Ik kan weer printen maar ik heb dit een paar maanden geleden ook al gereset, het komt weer terug en dan wordt weer de printer geblokkeerd. Dan is hij dus defect!
Is er een methode om ook die voormelding te stoppen? Dit is slechts korte pret.
Nagevraagd bij 123inkt, daar is het probleem bekend: koop maar een nieuwe printer…
Was altijd wel Brother fan, maar gaat met dit soort onnodige defecten wel over.
Dag Ruud,
Deze melding blijft voorkomen, omdat je alleen de teller reset en niet de hele absorbeerder leegt. Als u dat wilt oplossen zult u contact op moeten nemen met Brother of de absorbeerder zelf vervangen en dan kan redelijk prijzig zijn. Hopelijk heb ik hiermee uw vraag beantwoordt.
We krijgen melding van de printer
Brother Dcp-j4120dw
Inktabsorbeerkussen is vol
Wat nu?
Goedemiddag, ik heb voor u een stappenplan samengevat en deze is als volgt:
1. Als de printer aan staat houdt u de “homeknop” 5 seconden ingedrukt.
2. Daarna druk je de lege balk onderin het menu 5 seconden in.
3. Nu zal je de code “*2864” moeten invoeren.
4. Nu moet je de code “80” invoeren en daarna moet je 2 pagina’s naar rechts.
5. Als het goed is staan er links bovenin 2 pijltje (omhoog en omlaag) en je moet dan “omhoog” klikken totdat de tekst “purge” wordt laten zien.
6. Als “purge” geselecteerd is ga je weer 2 pagina’s naar links en daar voer je de code “2783” in.
7. De inktabsorber is nu gereset en om uit het menu te gaan voer je het nummer “99” in en dan kan je weer verder printen.
Hopelijk kunt u na het volgen van dit stappenplan weer verder printen.
Eind november ’23 heb ik de procedure doorlopen voor mijn MFC-J4620DW. Prima, dank. De melding Vol verandert in de melding Bijna vol en je kunt inderdaad weer printen. Maar op 5 maart ’24 stopte alles weer. (Heb hooguit 30 A4 tekst geprint in die tijd.) Ik zal me moeten verdiepen in het kussentje wassen. Maar als ik telkens na 3 maanden een “reset” moet doen, is dat niet echt een oplossing. Is er geen echte reset waarbij je dus ook de “bijna vol” melding niet meer krijgt?
Dag Jan
Deze melding blijft terugkomen, omdat de inktabsorbeerder bijna vol zit. Het resetten van de teller zorgt er niet voor de absorbeerder zelf ook leeg raakt. Deze melding zal dus terug blijven komen tenzij u hem zelf handmatig leegt. Hopelijk heb ik u hierbij genoeg geïnformeerd.
Het werkt – de teller staat weer op 0. Maar desondanks houd ik de foutmelding.
Dag Willem, kunt u deze melding niet wegklikken? Zo niet? Dan kunt u het beste even contact opnemen met de leverancier van uw printer. Wij vernemen graag of het probleem opgelost is.
Ik heb een brother MFC-J4420DW, ik heb de stappen gedaan zoals hierboven beschreven, echter geen succes. Is er een andere oplossing?
Dag Theo, wij hebben naast dit stappenplan niet veel andere oplossingen. Wat u kunt proberen, naast dit stappenplan, is contact opnemen met Brother of een nieuwe inktabsorbeerder kopen (wat niet altijd betekent dat de melding verdwijnt).
Ik heb het uiteindelijk “drastisch”aangepakt, dat wil zeggen, ik heb de printer open gemaakt het kussen schoon gemaakt, gedroogd , herplaatst en uiteindelijk printer gereset. Met succes.
bedankt voor jullie ondersteuning.
Dag Theo,
Het is fijn om te horen dat uw probleem verholpen is en als u nog andere vragen heeft horen wij het graag.
Ik krijg de melding dat de Inktabsorber vol is en wil het stappenplan doen voor de Brother DCP J4110DW. Ik stuit alleen op het probleem dat de Home knop geen licht geeft, niet oplicht en ik deze niet 5 sec kan indrukken, maw ik kom dus niet verder. Ik heb een reset gedaan, dat heeft niet geholpen. Weet u raad?
Dag Daisy, zover wij weten is er geen andere manier om de printkop te legen naast deze manier. Is het mogelijk dat u home knop stuk is? In dat geval raadt ik aan om de printer even naar een plek te brengen waar ze deze repareren. Ik verneem graag of dit gelukt is.
(heb een brother mfc-j4420dwheb recept van DCP J4110 gevolgd die parallel loop aan andere poorschriften. Alles tig keer uitgevoerd , De verandering wordt met toon geantwoord en de procedure zou goed moeten zijn Echter resultaat is nul fout 46 blijft aanwezig. \heb je nog ideen wat ik fout doe
(heb een MFC-J4420dw)
Dag Arie, als ons stappenplan niet geholpen heeft raadt ik aan om even contact op te nemen met de leverancier van uw printer. Het stappenplan werkt voor sommige mensen namelijk wel en voor sommige niet (wij weten ook niet waarom). Ik verneem graag of dit gelukt is!
gelukt,
ik heb de brother DCP-J4120DW en heb het stappenplan voor de DCP-J4110DW gebruikt. Je moet in het menu de 2e “‘Purge”‘ selecteren. dan gaat de melding weg. bij de eerste gebeurd er niets.
Bedankt voor dit stappenplan. Ik heb de printer nu circa 5 jaar, iemand enig idee hoelang ik nu weer vooruit kan?
Dag Marten, fijn om te horen dat het probleem verholpen is! En het beantwoorden van uw vraag is lastig, want deze melding kan altijd voorkomen (het ligt vooral aan hoeveel de printer op dat moment gebruikt wordt). Als u nog andere vragen heeft kunt u deze altijd stellen.
Hallo,
Heb een Brother MFC 440CN die ook foutcode 46 geeft
alles al geprobeert zoals hier en elders beschreven
Zijn er nog andere oplossingen?
Mrgr
Jan
Hallo, ik heb voor dit probleem geen simpele oplossing. Wat u wel kunt proberen is contact opnemen met Brother en dan is er een mogelijkheid dat zij u kunnen helpen met deze foutmelding. Ik hoor graag van u of dit gelukt is.
hello, ik heb een MFC J44 100 W printer
kan u mij helpen met het vervangen of opdrogen van de absorber
Dag Pierrot, het vervangen van een absorber kunt u doen via Brother zelf (dit zal wel geld kosten) en het laten opdrogen zal het probleem waarschijnlijk niet verhelpen door de “purge” teller in de printer. In dit geval zal u dus moeten proberen de “purge” teller te resetten of contact op te nemen met Brother. Ik verneem graag of dit gelukt is!
Ik heb een brither DCPJ4110DW
Doorloop de stappen maar als ik met het pijltje omhoog wil lukt dat niet en kan ik ook niet purge selecteren iemand enig idee hoe ik dan verder moet
Dag Sabrina, dit klinkt inderdaad erg vreemd. Als u ons stappenplan volgt zou dit namelijk geen probleem moeten zijn. U kunt wel proberen de printer even opnieuw aan te sluiten door hem uit en dan in het stopcontact te doen en ons stappenplan dan opnieuw uit te voeren. Ik verneem graag of dit uw probleem opgelost heeft.
Dag allemaal,
Ik lees dat John zelf de inkt absorber kussentjes heeft schoon gemaakt.
John kun je, voor de DCP J4110DW, zit verder in het kort uitleggen?
Ik heb namelijk de softwarematige procedure opgevolgd en na meerdere pogingen doet de printer het wel maar blijft wel de melding aangeven dat de absorber bijna vol is
Ben nu voornemens deze zelf schoon te maken.
Dank, René Leermakers
Dag René, in deze video kunt u zien hoe u zelf het inktabsorber kussen kunt reinigen: https://www.youtube.com/watch?v=6IsmfZbJNfQ
Houd er wel rekening mee dat dit op eigen risico is, aangezien Brother zelf aanraad dat u het absorberkussen vervangt in plaats van reinigt.
Ik heb jullie stappen gevolgd zonder resultaat. Ik heb nu de sponsjes uitgewassen en goed droog gemaakt.
Ook het bakje goed droog gemaakt.
Alles netzo terug gestopt als het er uit kwam. De printer een dagje laten staan. Codes ingevuld en jahoor hij doed het
Hoi Daan,
Heb je ook een beschrijving voor DCP-J4120DW? Die werkt bijna als DCP-J4110DW maar toch net weer iets anders.
Thanks!
Laura
Dag Laura, bedankt voor uw reactie. Iemand anders in deze reactiebox met dezelfde printer als u heeft onze stappen gevolgd en heeft het probleem verholpen. Heeft u al de stappen bekeken? Wellicht zullen knopjes en menu-items net iets anders heten, maar in grote lijnen blijft de instructie hetzelfde.
Hallo Daan, ik heb een DCP-J4120DW en heb jouw stappenplan gevolgd naar eerst nog op internet wat onduidelijke engelse videofilmpjes over dit probleemoplossen gekeken te hebben. Je stappenplan is vele malen duidelijker en bij mij heeft het prima gewerkt. Dank daarvoor!
Dag Ton, het is fijn om te horen dat wij u konden helpen en als u nog andere vragen heeft mag u deze altijd stellen!
ik heb al 2 keer deze Stappenplan voor de Brother DCP-J4110DW
gedaan maar de foutmelding blijft ie gewoon nog aan geven
hoop dat er iemand is die mij kan helpen graag?
ik heb nu al 2 keer deze Stappenplan voor de Brother DCP-J4110DW
gedaan naar blijft het nog steeds die foutmelding aan geven
zo iemand mij kunnen helpen graag?
Dag Emiel, de oplossing die wij gegeven hebben is een laatste oplossing (naast het laten vervangen door Brother zelf). Dit betekent dat u in dit geval contact zal moeten opnemen met Brother in de hoop dat zij dit kunnen oplossen of u heeft een nieuwe printer nodig. Wij vernemen graag of dit het probleem heeft kunnen oplossen.
De melding blijft bij mij ook maar als je de printer aanzet verdwijnt de melding en kun je weer printen
Brother MFC 4420 DW Inktabsorbeerkussen vol. Moet ik de printer naar de vuilstort brengen ?
Hij deed het zo goed en vooral met foto’s
Als er een nieuwe moet komen welk type is dat dan ?
Gr.
Beste,
Mijn DCP J4110DW printer geeft de melding : “absorber bijna vol” . Ik heb jullie stappenplan ( héél duidelijk trouwens ) volledig gevolgd en zie dat de tellet nu op nul staat , doch de melding is niet verdwenen . Heb het zelfs 3 maal geprobeerd . Hebben jullie nog oplossingen of is ie voor het containerpark ?
Met vriendelijke groeten,
Eddy
Dag Eddy, het stappenplan dat wij gegeven hebben is een laatste oplossing (naast het laten vervangen door Brother zelf). Dit betekent dat het in dit geval een nieuwe printer wordt of contact opnemen met Brother en kijken of zij dit kunnen oplossen. Onze excuses voor de late reactie en wij horen graag of het probleem nog verholpen kan worden.
Dag Joël , de melding blijft maar ik kan wel printen . 🙂 Alvast bedankt !
ik heb een DCP-J41200W printer en het apparaat zegt inktabsorbeerkussen is vol, ik heb boven staande een paar keer geprobeerd, maar het is niet gelukt. De enige echte knop is de aan/uit knop, op dit apparaat, misschien dat ik iets verkeerd doe maar er komt bij mij geen onderhoud in beeld.
heeft u een oplossing.
ik hoor het graag
mvg Tikan
Dag Tikan, om u te helpen zal ik even moeten weten welk stappenplan u heeft gebruikt? Op deze manier kan ik namelijk controleren of er iets fout is met het stappenplan of dat u naar het verkeerde stappenplan heeft gekeken.
De printer MFC J4420 DW heb ik al lang.
Hoe kan ik de inkabsorbeerkussen hiervan weer in orde krijgen.
Wat is de goede vervanger voor mijn printer.
Ik maak veel foto’s op dik fotopapier
Dag, het vinden van een vervangende inktabsorber kan erg lastig zijn en veel geld kosten, maar met het volgende stappenplan zou u de purge teller moeten kunnen resetten waardoor de printer wat langer gebruikt kan worden:
1. Als de printer aan staat houdt u de “homeknop” 5 seconden ingedrukt.
2. Daarna druk je de lege balk onderin het menu 5 seconden in.
3. Nu kom je terecht in een menu met getallen en daar druk je op het “pijltje naar rechts“.
4. Nu zal je de code “*2864” moeten invoeren en om dat te doen druk je op het “sterretje” en ga je terug naar de vorige pagina (“pijtje naar links“) en daar voer je de getallen in.
5. Nu moet je de code “80” invoeren en daarna moet je 2 pagina’s naar rechts.
6. Als het goed is staan er links bovenin 2 pijltje (omhoog en omlaag) en je moet dan “omhoog” klikken totdat de tekst “purge” wordt laten zien.
7. Als “purge” geselecteerd is ga je weer 2 pagina’s naar links en daar voer je de code “2783” in.
8. De inktabsorber is nu gereset en om uit het menu te gaan voer je het nummer “99” in en dan kan je weer verder printen.
Ik verneem graag of dit het probleem heeft verholpen!
Hoe los ik het probleem: “inktabsorbeerkussen vol” op bij mijn Brother MFC-J4420DW ?
Dag Wout, deze zou hetzelfde moeten werken als het stappenplan voor de Brother DCP-J4110DW (onderste stappenplan in het artikel).
Ik verneem graag of dit gelukt is.
ik heb een dcp-j4110dw en het resetten van de inktabsober lukt me niet. al verschillende stappenplannen gevolgd
Dag Leo, voor uw printer werkt dit als volgt:
Stap 1: Als uw printer aan staat houdt u de “homeknop” 5 seconden ingedrukt.
Stap 2: Nu drukt u de lege balk onderin het menu 5 seconden in.
Stap 3: Nu zit u in een menu met getallen en daar drukt u het pijltje naar rechts.
Stap 4: U moet nu de code “*2864” invoeren en om dat te doen drukt u het sterretje in en gaat u terug naar de vorige pagina (pijtje naar links) en daar voert u de getallen in.
Stap 5: Nu moet u de code “80” invoeren en daarna gaat moet u 2 pagina’s naar rechts.
Stap 6: Als het goed is staan er links bovenin 2 pijltje (omhoog en omlaag) en u moet dan omhoog klikken totdat de tekst “purge” laat zien.
Stap 7: Als “purge” geselecteerd is gaat u weer 2 pagina’s naar links en daar voert u de code “2783” in.
Stap 8: De inktabsorber is nu gereset en om uit het menu te gaan voert u “99” in en dan kunt u weer gaan printen.
Ik verneem graag of dit gelukt is.
Gelukt, dankjewel
Dag Leo,
Fijn om te horen dat het probleem verholpen is. En als u nog andere vragen heeft kunt u deze altijd stellen.
hallo
heb hier een DCP-J4110DW en heb al enkele malen de procedure gedaan maar geen resultaat.
de purge staat op 0
de senpurge staat ook op 0
maar hij blijft steeds de melding absorber bijna vol
wat doe ik niet goed?
Dag André, het stappenplan dat wij gegeven hebben is een laatste oplossing (naast het laten vervangen door Brother zelf). Dit betekent dat het in dit geval een nieuwe printer wordt of contact opnemen met Brother en kijken of zij dit kunnen oplossen. Onze excuses voor de late reactie en wij horen graag of het probleem nog verholpen kan worden.
Beste Joel,
Mijn DCP-J4110DW kon niet meer printen.
Door bovenstaande procedure te volgen werkt de printer weer en is de foutmelding weg.
Ben er blij mee !
Bedankt.
Dag Henk, het is fijn om te horen dat wij u konden helpen en als u nog andere vragen heeft kunt u deze altijd even stellen!
Ik heb jullie stappen gevolgd zonder resultaat. Ik heb nu de sponsjes uitgewassen en goed droog gemaakt.
Ook het bakje goed droog gemaakt.
Alles netzo terug gestopt als het er uit kwam. De printer een dagje laten staan. Codes ingevuld en jahoor hij doed het
Dag John, fijn om te horen dat uw printer weer werkt zoals het hoort. En als u nog andere vragen heeft kunt u deze altijd stellen.
Hallo,
Ik heb een dcp-j4110dw en het resetten van de inktabsober lukt me niet met bovenstaand stappen plan.
Kunnen jullie me helpen?
Alvast bedankt
Yorick
Hi Yorick, waarop loopt u vast?
waar zit de home knop bij de MFC-J4620DW
Dag Wim, op uw printer zit als het goed is een schermpje en rechts van dat scherm zitten 2 knoppen. Een van die knoppen is een pijltje (bovenste knop) en het andere knopje is een huisje (onderste knop). De home knop is hier het huisje en kort samengevat zit deze dus rechts van het scherm in het midden. Als u nog andere vragen heeft horen wij het graag.
Beste,
Ik heb ook een Brother MFC-J4620DW. De printer heeft geen numeriek bordje, geen set-knop, geen pijltjes, enkel een aan-uit knop. Ik heb geprobeerd met de aan-uit knop ingedrukt te houden wanneer ik de voedingskabel terug insteek maar zonder het gewenste gevolg, geen “onderhoud” op scherm? Ik kan ook geen pijltjes gebruiken om te scrollen, moest ik dat scherm wel krijgen?
Graag nog een hint?
Dank je :)
Kris
Dag Kris, ik heb even online voor je gekeken en ik heb hieruit een stappenplan voor jouw printer gemaakt.
Stap 1: Als de printer aan staat zal je de home knop 5 seconden ingedrukt moeten houden.
Stap 2: Daarna zal je de lege balk onderaan voor 3-5 seconden ingedrukt moeten houden.
Stap 4: Als het goed is heb je nu een scherm met allemaal nummers staan en daar vul je “2864” in.
Stap 5: Nu zit je als het goed is in het maintenance menu en dan vul je “80” in.
Stap 6: Druk nu de pijl rechts onderin 2x in.
Stap 7: Klik nu op de “pijl omhoog” (boven de copy knop) tot je de optie “purge” ziet staan.
Stap 8: Klik dan de “linker pijl” links onderin 2x in.
Stap 9: Voer nu “2783” in om de teller te resetten. (als je een piep hoort is het gelukt)
Stap 10: Om nu uit het maintenance menu te gaan voer je “99” in en dan zou het probleem verholpen moeten zijn.
Ik hoop dat dit het probleem verhelpt en hierbij heb ik ook een video van YouTube met dit stappenplan. Ik hoor graag of het gelukt is en dan wens ik u nog een fijne dag verder.
Dank je, Joël.
ik had ondertussen een video op YouTube gevonden : https://www.youtube.com/watch?v=ANCokAwTwxo
Jouw synthese was juist maar er moet wel een * voor de 2864.
Nu afwachten dat hij de foutmelding niet meer geeft.
Dank je!!
Kris
Dag Kris, ontzettend bedankt voor uw terugkoppeling. Dit is iets dat wij gemist hebben in ons onderzoek naar dit onderwerp. We zullen dit toevoegen aan ons artikel met een bedankje aan u!
Bijna goed. Stap 1 is: druk op de onderhouds-knop. Houd dan de home knop 5 seconden ingedrukt. Verdere vervolgstappen als hierboven beschreven.
Dit geldt dus voor de Brother MFC-J4620DW.
Dag Carien, bedankt voor de feedback. Wij zullen het stappenplan in dit blog verwerken en daarbij een bedankje zetten voor deze tip!
Beste Daan
Ik heb voor de printer MFC-J4510DW jouw instructie gevolgd. De teller “Purge” staat op 0000. De printer wordt niet vrij gegeven. Wat zijn eventuele volgde stappen
ik heb een brother MFC-J4620DW
ik heb de stappen gevolgd maar er komt geen bericht onderhoudsmodus op het scherm.
Wat kan ik nog doen?
Alvast dank voor uw reactie.