Je leest: HP Instant Ink abonnement opzeggen: Hoe doe ik dat?
Je hebt net een nieuwe printer gekocht, maar deze kwam gebundeld met een abonnement voor HP Instant Ink, of je dacht het even uit te proberen omdat “het zo voordelig leek”. Wat de reden ook is, in dit artikel gaan wij je snel en eenvoudig uitleggen hoe je HP Instant Ink kan opzeggen en kan beginnen met geld besparen!
Lees hier onze blogpost over de voor- en nadelen van HP Instant Ink.
Maar voordat we beginnen…
…zijn er een aantal dingen die je moet weten voordat je het abonnement opzegt.
- Als je de geleverde HP Instant Ink cartridges gebruikt zullen deze niet meer werken aan het eind van je huidige factureringsperiode. Je bent dan verplicht de cartridges te retourneren aan HP. Zorg dat je dus reguliere HP cartridges op voorraad hebt!
- Om cartridges te retourneren aan HP, heb je een gefrankeerde envelop nodig. Als je die niet in huis hebt, kan je hier een nieuwe bestellen via de website van HP.
- De service loopt door tot het einde van de factureringsperiode. Dat betekent dat je nog steeds cartridges kan ontvangen van HP als de inkt opraakt nadat je het abonnement hebt beëindigd.
- Als je na het opzeggen en tijdens de factureringsperiode extra afdrukt en je limiet overschrijdt, zul je dit alsnog moeten bijbetalen. Pas als deze periode voorbij is kan je weer ongelimiteerd printen!
Stappenplan opzeggen HP Instant Ink
- Log in op de website van HP Instant Ink: https://hpinstantink.com/signin.
– Je accountpagina wordt geopend. - Ga naar het ‘Status’ vlak. Selecteer de printer waar je het abonnement van wilt annuleren.
- Klik op ‘Mijn account’ (links) en vervolgens op ‘Accountinstellingen’.
- Klik vervolgens op ‘Mijn HP Instant Ink-abonnement annuleren’.
Je ontvangt een e-mail met een bevestiging dat je abonnement geannuleerd is.
Is het niet mogelijk om in te loggen en zelf het abonnement op te zeggen? Neem dan contact op met de klantenservice van HP. Dat doet je via deze pagina.
Nawoord
Zo simpel is het dus! Je kan binnenkort weer printen met normale cartridges, en betaal je alleen nog maar voor de pagina’s die je daadwerkelijk print. We hopen dat deze uitleg je geholpen heeft! Laat onder dit artikel een reactie achter met je HP Instant Ink ervaring en/of vragen en feedback op onze blog!
Wist je dat je nóg veel goedkoper uit kan zijn met onze huismerk FLWR inktcartridges? De hoge kwaliteitseisen, waaronder het gebruik van 100% nieuwe onderdelen en de uitstekende prijs/kwaliteit/inhoud verhoudingen resulteren in een fantastische printkwaliteit voor teksten en afbeeldingen voor een lage prijs. Deze cartridges zijn inclusief inktniveau chip, wat een hoop gedoe vermijdt, en zijn ten slotte beter gevuld dan originele HP-inkt waardoor ze langer meegaan!
Bekijk de onderstaande vergelijking:

Bekijk hier het assortiment HP printer cartridges op Inktweb.nl >>
Ik heb een mail gestuurd betreffende het overlijden van mijn moeder. Daar is nooit op gereageerd.
Haar abonnement moet stop worden gezet. Ik heb het nu terug gevorderd en blijf dit doen. Het zou fijn zijn als ik reactie zou ontvangen
Dag Yvonne, excuses. Wij zijn Inktweb.nl, en wij zijn niet verwant met HP. Wij hebben alleen deze blog geplaatst om mensen zoals u te helpen met het opzeggen van hun abonnement.
Wij kunnen het abonnement dus niet opzeggen. U zult contact moeten opnemen met HP via deze link: https://support.hp.com/nl-nl/contact/product/hp-instant-ink-series/5264756/model/5401249?sku=INSTANTINK2
Ik hoor graag of het gelukt is.
Ik wil niet verder werken met instant inkt.
Dag Lieve, helaas kunnen wij niet veel voor u doen. We raden aan dat u de stappen in het blog volgt om uw abonnement op te zeggen.
mijne heren/ dames,
ik probeer al twee uur mijn abonnement van hp instantink op te zeggen omdat mijn primter het niet meer doet. hiermee zeg mijn abonnement op.
met dank voor de bewezen diensten
jm hageman
Goedendag, bedankt voor uw reactie. Helaas zijn wij geen HP, dus kunnen wij het abonnement niet voor u opzeggen. We raden aan dat u telefonisch contact opneemt met de klantenservice van HP: https://support.hp.com/nl-nl/contact-hp/product/hp-instant-ink-series/5264756/model/5401249?sku=INSTANTINK2
Hopelijk lukt het daar wel!
Ik wil mijn abonnement opzeggen want ik ga niets meer betalen, ik heb de inktpatronen maar 1X toegestuurd gekregen en jullie blijven maar aanrekeningen sturen, ik wil zelfs géén inktpatronen niet meet ontvangen !
Zorg er voor dat dit stopt, abonnee worden is géén probleem bij jullie maar opzeggen niemand te bereiken gewoon schandalig!!!
Ik wil mijn abonnement stopzetten. Het lukt mij niet dit te doen.
Ik zorg ervoor dat mijn bank niet langer betaalt voor cartridges die ik niet ontvang.
Vriendelijke groet,
Guy Lernout
Als u er zelf niet uitkomt, raden wij aan dat u contact opneemt met HP zelf: https://support.hp.com/nl-nl/contact-hp/product/hp-instant-ink-series/5264756/model/5401249?sku=INSTANTINK2
Zij zullen u verder helpen! Het is nooit een goed idee om betalingen zo maar stop te zetten terwijl u nog een contractuele overeenkomst heeft.
Heb abonnement opgezegd en kan niet meer printen. Komt dit omdat ik mijn patronen moet veranderen, of wat is het probleem. Wens geen abonnement meer, is echt niet voordelig, koop liever cartridges dan dat ze worden verstuurd.
Groetjes
Als u nog cartridges in de printer heeft zitten die u ontvangen heeft via het Instant Ink abonnement, kan u deze inderdaad niet meer gebruiken. Daarnaast moet u ze retourneren aan HP, omdat de inktpatronen hun eigendom blijven. In dit artikel staat beschreven hoe u de cartridges kosteloos naar HP terug retourneert.
ik wil deze service stop zetten. Ik ben nog steeds in de gratis proefperiode. Kan u dit in orde maken. Het lukt langs geen kanten.
Helaas kunnen wij uw abonnement niet stopzetten. Als u er echt niet uitkomt, raad ik aan om contact met HP op te nemen. Hoe u dat doet kunt u hier op de website vinden: https://support.hp.com/nl-nl/contact-hp/product/hp-instant-ink-series/5264756/model/5401249?sku=INSTANTINK2
Laat even weten of het gelukt is!
Ik wil het abonnement van mijn man opzeggen.
Mijn echtgenoot is vorig jaar overleden per direct!
Ik krijg het niet voor elkaar via zijn account,hoop dat dit lukt….Ik wil ook uitschrijven van de mails die ik nog krijg
Dag mvr. Hommes,
Ik raad u aan dat u HP benadert via het telefoonnummer dat op de volgende pagina vermeldt staat en uw situatie uitlegt: https://support.hp.com/nl-nl/contact-hp/product/hp-instant-ink-series/5264756/model/5401249?sku=INSTANTINK2
De klantenservice van HP staat u graag te woord en zullen u hopelijk helpen met de vervolgstappen.
Wat betreft de emails, meestal staat onderaan de desbetreffende email een klein tekstje met daarin een link waarmee u zich kunt uitschrijven.
Ik hoop u hiermee genoeg geïnformeerd te hebben.
Veel succes en geluk,
Youp – Inktweb.nl