Veelvoorkomende Canon printer foutmeldingen

Door , woensdag 16 november 2022 om 10:15 - Doe-het-zelf | Tutorials

Net als met veel moderne apparatuur bestaat een printer uit een hele hoop hardware dat met elkaar communiceert via software. Deze communicatie kan soms fout lopen door de vele processen die tegelijkertijd worden uitgevoerd. Net als bij een PC kunnen sommige processen met elkaar botsen en een error veroorzaken. Dit zorgt er vaak voor dat je apparaat vastloopt en gereset moet worden.

Sommige errors zijn dusdanig erg dat een gewone reset niet meer werkt. Deze fouten kunnen komen doordat een printkop verstopt is en gereinigd moet worden, het papier vastzit in de printer, de wagen vastloopt of dat het absorptiekussen vol zit. Vooral de laatste is een nadelige, want het betekent eigenlijk gewoon dat je printer aan het einde van zijn levensduur zit. Het kussen kan niet geleegd worden, de printer kan alleen gefopt worden waardoor hij denkt dat het kussen niet vol zit.

Om deze errors te verhelpen, kun je een soort “hard reset” uitvoeren. Deze reset verhelpt vele foutcodes die een gewone reset niet kan verhelpen. In dit artikel vind je onder andere de stappen die je kunt ondernemen om deze reset uit te voeren.

Errors die je mogelijk zelf kunt oplossen

Error U052

“Type printkop is onjuist”. Deze foutmelding betekent dat er een probleem is met de printkop die in de printer zit. Het opnieuw installeren van de printkop kan de foutmelding oplossen. Mocht dit niet de oplossing zijn dan zijn er nieuwe printkoppen te bestellen, hoewel dit soms duurder kan zijn dan het aanschaffen van een gloednieuwe printer.

Error 5100

foutmeldingen

Een beruchte error, dit betekent dat er een hardwarematige fout is ontstaan in de printer. De 3 meest voorkomende redenen zijn;

  1. Papier zit vast in de printer
  2. Een defecte inkt cartridge
  3. Het inkt absorptiekussen zit vol.

De eerste 2 opties zijn makkelijk te verhelpen. Om papier te verwijderen, open je de bovenste klep van de printer waardoor je makkelijk het vastgelopen vel papier kunt verwijderen.

Een defecte inkt cartridge kun je ook makkelijk vervangen of schoonmaken.

Het absorptiekussen daarentegen kan niet geleegd of vervangen worden. Er is wel een manier om de printer te foppen door hem te laten denken dat het kussen leeg is. Volg hiervoor de volgende stappen.

  1. Zorg dat de printer volledig is uitgeschakeld.
  2. Houd de “Resume” knop ingedrukt (geel driehoekje in een cirkel).
  3. Druk tegelijkertijd op de “Aan” knop tot er een groen lampje gaat branden.
  4. Houd de “Aan” knop ingedrukt en laat de “Resume” knop los. Druk deze knop vervolgens tweemaal in. Het lampje zal als het goed is oranje gekleurd worden en vervolgens weer groen.
  5. Laat de “Aan” knop los.
  6. Druk de “Resume” knop 4x in en druk vervolgens 1x op de “Aan” knop.
  7. Schakel de printer uit en vervolgens weer aan.

Let op: Doordat je niet goed ziet of de actie is uitgevoerd, kan het gebeuren dat het proces niet goed gegaan is. Mocht de error niet opgelost zijn, probeer de stappen een paar keer opnieuw.

Als het absorptiekussen vol zit, zul je hoogstwaarschijnlijk later dezelfde fout nogmaals krijgen. Een vol absorptiekussen betekent dat je printer eigenlijk aan het einde van zijn levensduur zit. Het kussen is niet te vervangen of legen. We raden je aan een nieuwe printer aan te schaffen.

Error 5B00

Foutcode 5B00 wordt veroorzaakt door een inkt lek, of een vol absorptiekussen. Canon is hier zelf nogal onduidelijk over, en het is nooit zeker wat deze fout veroorzaakt zonder de hele printer open te maken. Deze foutmelding is echter te verhelpen met het volgende stappenplan:

  1. Koppel eerst de netstroom en USB-kabels los van de printer.
  2. Open de cartridgeklep en druk op de aan / uit-knop.
  3. Blijf de aan / uit-knop ingedrukt houden terwijl u het netsnoer weer in het stopcontact steekt.
  4. Blijf de aan / uit-knop ingedrukt houden totdat de printer zichzelf opnieuw instelt.
  5. Zodra alle lampjes branden, kunt u deze loslaten.
  6. Wacht tot het groene stroomlampje uitgaat.
  7. Druk vervolgens twee keer snel op de aan / uit-knop.
  8. Het groene lampje zal nog een paar seconden knipperen en uiteindelijk aan blijven staan.
  9. Sluit de cartridgeklep en probeer opnieuw af te drukken.

Error 5200

De printer is simpelweg te warm geworden. Schakel hem uit, haal hem van de stroom af en laat de printer even afkoelen, letterlijk. Zorg er altijd voor dat de printer genoeg ventilatieruimte heeft en niet rechtstreeks in het zonlicht staat.

Error 6000

Er is een signaalfout tijdens het printen ontstaan. Dit kan zijn doordat er papier vastzit in de printer zelf, met name tussen de transportwielen. Maak de printer open en draai de wieltjes rond om te kijken of er geen overtollig papier, stof of inkt op zit. Met een busje perslucht kun je de printer goed schoonmaken en deze error vaak verhelpen.

Error 6A80

Dit is een vrij onduidelijke error. Je weet namelijk niet precies wat er aan de hand is. Het kan daarentegen wel opgelost worden met een soortgelijk proces als de 5100 error.

  1. Schakel de printer uit.
  2. Houd de volgende knoppen 10 seconden ingedrukt (zorg dat je de “Aan” knop als laatste in drukt).
    • Zwarte Photocopy knop
    • Rode cancel knop
    • OK knop
    • Aan/Uit knop
  3. Laat de “Aan” knop los.
  4. Zodra de printer weer aan gaat, laat je de overige knoppen los.

Error B200

Deze error wordt vaak veroorzaakt doordat de chip van een van de cartridges niet goed gelezen kan worden. Haal de cartridges uit de printer en maak de chips schoon met een papieren doekje. De storing kan komen doordat je de chip bijvoorbeeld per ongeluk hebt aangeraakt met je vingers tijdens het plaatsen, en de chip vet is geworden.

Ook kan deze foutmelding te maken hebben met de printkop die defect blijkt. Het is mogelijk om een nieuwe printkop te kopen en deze te vervangen, maar vaak is het voordeliger om een gloednieuwe printer aan te schaffen.

We hebben een uitgebreid artikel die zich verdiept in de B200 foutcode en hoe je deze kunt oplossen. Dit artikel kan je hier teruglezen.

Error B504

Deze foutmelding komt voort uit een recente firmware update voor Canon MAXIFY printers. Deze blokkeert sinds kort alle huismerk cartridge. Het probleem is op te lossen door originele Canon cartridges te plaatsen.

Wat u nog kan proberen is om deze firmware-update uit te voeren: https://www.canondrivers.net/canon-maxify-mb2350-driver/
Deze zal uw printer compleet resetten en hopelijk dit probleem oplossen.

U kunt ook proberen om een nieuwe set huismerk cartridges te bestellen. Onze fabrikanten zijn dag en nacht bezig om deze blokkades te omzeilen, en het is mogelijk dat de chips op nieuwe huismerk cartridges wel herkend worden. De juiste cartridges voor de MAXIFY serie kunt u hier bestellen.

Error 5011

Dit is een algemene foutmelding die te maken heeft met de hardware in de printer zelf, zonder indicatie waar in de machine deze fout daadwerkelijk is opgetreden. Wij raden aan om verschillende troubleshooting methodes een voor een toe te passen om te kijken of de foutmelding verdwijnt:

  1. Voer eerst een printer reset uit (zoals eerder aangegeven in deze gids)
  2. Maak de printer open en kijk of er niets is vastgelopen zoals papier of een tandwieltje.
  3. Kijk of de printkop goed werkt.
  4. Her-installeer je cartridges en probeer opnieuw.

Als geen van deze methodes het probleem oplost, zul je moeten kijken naar een nieuwe printer of de printer langsbrengen bij een service center in de buurt.

Apple specifieke errors

Error 306

Dit is een error op de Mac computers met printers die slechte of geen drivers hebben voor het Mac OSX-besturingssysteem.
Om dit op te lossen, kun je de volgende stappen ondernemen:

  1. Klik op het Apple icoontje linksboven in je scherm.
  2. Klik vervolgens op “systeemvoorkeuren” of “system preferences”
  3. Klik op “Print en fax”
  4. Indien het slotje links onder het nieuwe scherm gesloten is, kun je hierop klikken en je inloggegevens invoeren.
  5. Klik de “-” knop om de printer te verwijderen, en op de “+” knop om een nieuwe toe te voegen. Zoek de correcte printer op en laat deze installeren door OSX zelf.

Errors die niet zelf verholpen kunnen worden

Helaas zitten er altijd een paar errors tussen die je niet zelf kunt oplossen door een hard reset. Voor de volgende errors zul je toch moeten kijken naar een nieuwe printer of een service center in de buurt.

Error 5400

De interne temperatuur is onjuist.

Error 5700

De papierdoorvoer moet vervangen worden.

Error 6A00

Het cartridgemechanisme zit vast.

We hopen dat deze gids je geholpen heeft om je Canon printerprobleem op te lossen. Hebben we een foutmelding gemist of heb je nog toevoegingen? Laat een reactie achter en wij zullen deze gids indien relevant updaten!

Bespaar geld met FLWR huismerk cartridges
Bespaar geld met FLWR huismerk cartridges

Bekijk hier het scherp geprijste assortiment cartridges op Inktweb.nl

Laat een reactie achter

Bedankt voor het achterlaten van een reactie, we waarderen het zeer! Houd er rekening mee dat opmerkingen worden gemodereerd en

rel="nofollow"
in gebruik is. Dus, gebruik géén spammy trefwoord of domeinnaam als uw 'naam' — dit zal verwijderd worden. Laten we in plaats daarvan een persoonlijk en zinvol gesprek houden. Bedankt!

*

299 reacties

  1. hans schreef:

    Ik heb een canon pixma mp560. Deze geeft steeds de melding U052. Bij het opstarten draaide ik wat aan het draaischijfje en meestal starte hij weer gewoon op.
    Nu niet meer.
    Kreeg advies de printkop te reinigen in lauw water. Gedaan echter nog geen resultaat.
    Weet u nog een andere opties om het op te lossen?

  2. Hans van Gijssel schreef:

    Heb een canon mp520x , deze wil helemaal niet aan ?
    Ik heb het snoer gechekt , daar heb ik gewoon 220 v op staan
    stopte stekker in het apparaat en toen ging hij voor nog geen 3 seconden aan en gelijk weer uit ,en de cartridge-slee staat helemaal links . Idee of wat nu ??????

  3. Henry schreef:

    Beste mijn printer de canon mg 5250 wil niet scannen krijg geen fout melding ik volg de instructies op het schermpje van de printer en nog wil hij niet scannen

    printen en kopiëren is geen probleem
    moor foto’s en of documenten scannen wil hij niet. hoop dat jullie hier een antwoord op hebben.

  4. MBruggeman schreef:

    Het werkt!!
    printer weer aan de praat. Echter normaal aanzetten lukt (nog) niet.
    Ik ga de kop maar een nachtje reinigen, en toch alvast een een nieuwe printkop bestellen.
    Bedankt

  5. Marc Tondeur schreef:

    Ik heb een Canon MG5250 dewelke weigert om nog te printen.
    Oorzaak is dat er een document in de afdrukrij zit dewelke ik niet kan verwijderen. Het afprinten kan ook niet worden geannuleerd.
    Het document in kwestie is een outlook-email pagina met als naam : ?uri=OJ:L:2014:189:FULL&from=EN.
    Hoe geraak ik van dit vervelend document vanaf ?
    Bij voorbaat dank

  6. Bedankt voor de tip. Na het resetten heb ik niet opnieuw een foutmelding gekregen. Wel heb 2 keer dezelfde printer geïnstalleerd onder verschillende namen. Bij de één ontvang ik de melding dat er geen communicatie mogelijk is, maar bij de andere optie print hij gewoon als vanouds. Gelukkig kreeg ik van Canon een paar voorbeelden van alternatieve printers, die ook CD’s en DVD’s kunnen bedrukken.

    Bedankt voor de tip, ik zie wel hoe lang de printer nog werkt, na 10 jaren fantastisch resultaat te hebben geleverd (canon Pixma iP 5000)

  7. W. de Vries schreef:

    Wellicht is deze blog niet meer actief, maar probeer toch een vraag te stellen. Ik krijg helemaal geen foutmelding. Printer doet het gewoon, echter op een ding na. Op regelmatige afstand wordt om en om de tekst wel afgedrukt en dan weer nauwelijks zichtbaar. Horizontale lijnen dus met normale tekstafdruk en lijnen met nauwelijks zichtbare gedeelten. ??? Wat moet ik hier aan doen? Schoonmaken rollers helpt niet.

  8. Lucas schreef:

    Mijn printer canon mg 5250s zegt: Type printkop is onjuist. Installeer de juiiste printkop (UO52).
    Ik heb niets veranderd aan de printkop en ineens deze melding. Ik heb de printkop volgens jou aanwijzingen schoongemaakt. De melding blijft hetzelfde. Wat kan het zijn? Daarvoor nooit problemen met printen gehad.

  9. Henk schreef:

    Mijn printer de Canon Pixma MP 610 doet helemaal niets meer. De vorige keer met printen nergens geen problemen mee en nu opeens gebeurt er niets. gewoon aangesloten, alle draden zijn goed, maar hij is helemaal (dood) Wat zou dit kunnen zijn?

  10. klaas schreef:

    ik heb een canon 6350 printer draadloos.
    er is niets veranderd maar ineens krijg ik een foutmelding printer is offline.
    hoe krijg ik dit weer in orde?ik kan niets meer afdrukken..

  11. Simon van Goozen schreef:

    Mijn printer canon mg 5350s zegt: Type printkop is onjuist. Installeer de juiiste printkop. Ik heb niets veranderd aan de printkop en ineens deze melding. Ik heb de printkop volgens jou aanwijzingen schoongemaakt. De melding blijft hetzelfde. Wat kan het zijn? Daarvoor nooit problemen met printen gehad.

  12. Johan Gantois schreef:

    Zopas instructies Error 5100 absorptiekussen uitgevoerd !
    Oude maar excellente Printer Canon i560 werkt terug naar behoren. Toppie !

  13. Mieke schreef:

    Hallo, na het wisselen van cardridges geeft mijn canon MG5250 de foutmelding U052 type printkop is onjuist, installeer de juiste printkop.
    Heb de printkop schoongemaakt volgens de bovenstaande stappen,maar de foutmelding blijft. Wat kan ik nog doen?
    Alvast bedankt voor uw reactie.

  14. aart bregonje schreef:

    Hallo Bart, ik weet niet waar je de kennis vandaan haalt,
    maar met jouw aanwijzingen doet mijn canon pixma mp540 het weer. De fout U051 is verholpen. Waarom staat zo’n oplossing niet in de gebruiksaanwijzing. Bedankt en met vriendelijke groet, Aart Bregonje

  15. Anna schreef:

    Mijn printer zegt: Type printkop is onjuist. Installeer de juiiste printkop. Ik heb niets veranderd aan de printkop en ineens deze melding. Ik heb de printkop volgens jou aanwijzingen schoongemaakt. De melding blijft hetzelfde. Wat kan het zijn? Daarvoor nooit problemen met printen gehad.

  16. Maurice schreef:

    Hallo, Mijn Canon 5200 geeft de foutmelding U052 ‘Type printkop onjuist. Installeer de juiste printkop’.
    Hoe te handelen om dit probleem op te lossen?
    Alvast bedankt voor je reactie.

  17. Nancy schreef:

    Mijn zwarte inkt wil niet werken ,wil niet printen in het zwart. Zowel grote en kleine inkt

  18. awolpi schreef:

    Ik heb de fout C 610 , maar deze is nergens terug te vinden
    Printer Canon MG 5250

  19. Frans schreef:

    Hoi, ik zie dat ik niet de enige ben die op z’n printer Canon MP 610 de foutmelding U052 krijg.
    2 weken terug ook gehad, meerdere malen gereinigd. toch telkens de foutmelding. Opeens was de melding er niet meer, nadat ik geen cartridges had geladen.
    toen is het goed gegaan, tot nu.
    Weer hetzelfde, alleen krijg ik de foutmelding niet weg!
    heb je een oplossing?

  20. Bianca schreef:

    Beste Bart,

    De printkop van mijn canon mp540 moest gereinigd worden en dit heb ik gedaan zoals jij beschreven hebt. De printkop heb ik weer teruggeplaatst en nu wil ik een reinigingsprogramma starten zoals je adviseert, maar hij geeft de error 5100. Ik heb de oplossing voor deze error gevolgd, maar zonder succes. Bij de uitvoering hiervan hoor je een piepend geluid en de wagen verplaatst niet. Heb al een paar keer de printkop verwijderd en weer terug geplaatst, ook zonder succes. Hoe los ik dit nu op?
    Graag hoor ik van je.

  21. v.someren schreef:

    printer canon mg5250 print veel te groen .wat kan dit zijn?

  22. Henk schreef:

    Dag Bart,
    Voor het eerst fout 5200 bij mijn MP970. Zeer hardnekkig, printer is absoluut koud. Wat kan ik doen?

  23. Desiree schreef:

    hoi hoi,

    ik heb ook een foutmelding, zo in 1x. niks raars aan de printer gedaan.
    wij hebben een pixma mp560
    nu krijgen wij elke x de fout melding 6c10
    printer aan en uit zetten als de fout zich blijft voordoen de handleiding volgen.
    nu heb ik de inkt kop al schoongemaakt
    een of ander reset programma gedaan maar niets helpt…. heel graag zou ik een reactie met de oplossing willen krijgen.

    met vriendelijke groeten,
    Desiree

  24. Céline schreef:

    Hallo, ik heb een Canon MG5250. Mijn inkt voor mijn printer was op dus ben ik erom gegaan, ik heb enkel de zwarte inkt gekocht aangezien ik toch geen kleurtjes nodig heb (maar had ze al allemaal opgebruikt) nu heb de zwarte inkt vervangen, maar de rest is allamaal nog leeg. Ik krijg nu een melding op mijn printer dat ik de lege inkt moet vervangen. Ik heb geprobeert maar ik krijg die melding maar niet weg, dus kan ik nx meer printen. Weet iemand hoe ik die wegkrijg? of is dat niet mogelijk? Want ik vind het nu wel dom dat ik al die andere kleurtjes terug opnieuw moet kopen aangezien ik ze toch niet nodig heb…

  25. DJVerb schreef:

    Ik had de frustrerende code B200 op een MG5250 maar na het schoonmaken met alcohol van alle contacten en de printkop werkt hij weer. Super bedankt voor de uitleg.

  26. Constanze schreef:

    Hallo, mijn MG4250 geeft na de printopdracht aan dat de printer niet antwoord. Ik heb al opnieuw verbinding met de WPS (modem van Ziggo) gemaakt. Maar dat helpt niet. De probleemoplosser kan niets vinden, papier zit erin, cartritge zijn enkele weken geleden vernieuwd, maar daarna werkte de printer gewoon. Wat kan ik nog doen?
    Mvg
    Constanze

  27. Ton Meuldijk schreef:

    Ik heb een pixma mg6350 canon printer, hij blijft de foutmelding 1311 geven ondanks dat er geen papier fout zit

  28. Anton Verwey schreef:

    Het zijn prima suggesties, maar mogelijk is mijn absorbtiekussen toch vol van een canoni9950. Kan ik dat schoon of leeg maken?

  29. Anton Verwey schreef:

    Allemaal geode suggesties maar hoe kan ik mijn absorbtiekussen leeg of schoon maken van een canoni9950.

  30. ber10 schreef:

    Hallo,

    Mijn printer geeft sinds kort de melding “Klep is open”, direct na het aanzetten. De klep is gewoon dicht. Wat kan ik hier aan doen. Bij voorbaat dank.

  31. Hans schreef:

    Ik heb een mp560 printer met een b200 fout. de printerkop is zorgvuldig schoon gemaakt, doch de foutcode blijft. Ik zie geen mankementen aan de kop. Bestaat er een reset om de software in de printer te foppen?

  32. Mary schreef:

    Mijn Canon MG4250 geeft fout 5011 aan,is daar echt geen oplossing voor,is nog geen jaar oud.

  33. Witte schreef:

    Ik krijg bij het aanzetten van de de printer MG4250 de storing 5400

    Het zou een intern temperatuur probleem zijn. Maar de printer staat gewoon op zijn trouwe plek waar hij altijd gefunctioneerd heeft.

    Hoe kan ik de storing opheffen?

  34. Peter schreef:

    Zijn de beschreven reinigingswerkzaamheden bij code U052 ook voor de printer MG 6250 van toepassing?

  35. Frank Molenaar schreef:

    Mijn Canon Pixma Mx870 geeft ineens de foutmelding U052-Type printkop is onjuist. Installeer de juiste printkop.

    Heb de printkop 3x schoongemaakt volgens de bovenstaande stappen,maar de foutmelding blijft.
    Moet ik hem nu bij het grofvuil zetten of is er een oplossing?

  36. Frank Molenaar schreef:

    Mijn Canon Pixma MG5250 geeft ineens de foutmelding U052-Type printkop is onjuist. Installeer de juiste printkop.

    Heb de printkop 3x schoongemaakt volgens de bovenstaande stappen,maar de foutmelding blijft.
    Moet ik hem nu bij het grofvuil zetten of is er een oplossing?

  37. veenstra schreef:

    Mijn printer pixma MG5250 geeft bij het printen van foto’s te veel bruintinten.
    INA

  38. Leontien schreef:

    Beste Bart,

    De printkop van mijn canon ip4500. moest gereinigd worden en dit heb ik gedaan zoals jij beschreven hebt. De printkop heb ik weer teruggeplaatst en nu wil ik een reinigingsprogramma starten zoals je adviseert, maar hij geeft de error 1403 een probleem met de printkop. Hij geeft aan dat deze waarschijnlijk defect is. Hopelijk heb jij nog een tip voor me wat ik kan proberen.
    Graag hoor ik van je.

  39. Thijs schreef:

    canon printer geeft foutcode MP600R geeft foutcode 5010 aan. Heeft u misschien een oplossing die het euvel kan verhelpen?

  40. Machiel schreef:

    Mijn Canon Pixma MG5250 geeft ineens de foutmelding U052-Type printkop is onjuist. Installeer de juiste printkop.

    Heb de printkop 3x schoongemaakt en opnieuw geinstalleerd maar de foutmelding blijft.
    Moet ik hem nu bij het grofvuil zetten of is er een oplossing.
    Hij is net iets langer dan 2 jaar in mijn bezit dus net buiten de garantietermijn.

  41. A.Koppenol schreef:

    L.S.

    Ik heb de fout C 610 , maar deze is nergens terug te vinden
    Printer Canon MG 5250

  42. janneke schreef:

    Het werkt!!!!! Super bedankt!!!

  43. Daniek schreef:

    Ik heb een canon mg6350 printer, ik heb de cardritges bijgevuld met een navuller, nu moet ik de printer resetten door de stop knop 5 sec in te houden, alleen is het probleem dat het een touchscreen knop is en de knop alleen brand wanneer ik iets wil printen,scannen.. Hoe kan ik de printer toch resetten?? Zodat mijn cardritges toch gaan werken..
    Alvast bedankt

  44. kim venema schreef:

    hallo, ik heb een canon MG 6350 en hou geeft foutmelding 1312 aan ik heb het papier verwijderd maar er is een stuk afgescheurd waar ik niet meer bij kan hoe kan ik dit verhelpen?

    groetjes

  45. Bart schreef:

    Als ik de printer aanzet is die ca. 2 min. bezig met iets dat lijkt op het schoonmaken van de koppen. De printer doet dat elke keer weer als ik ‘m opstart. Wat kan ik hieraan doen?

  46. Groeneweg schreef:

    L.S.
    Na een transport geeft mijn Canon MP970 een melding U052. Ofwel hij zegt dat er niet de juiste printkop inzit. Deze is evenwel niet uit de printer geweest. Alle cartrices verwijdert en en printkop uitgenomen. Kontacten schoongemaakt , maar fout blijft. Wat kan ik doen?
    Cor

  47. hay schreef:

    geweldig ! we hebben een canon mp 492. nadat ik je raad opgevolgd heb, werkt de printer weer.
    nogmaals bedankt !

  48. JHD Bennenk schreef:

    printen probleemloos maar scannen steeds storing E31

  49. Wim schreef:

    Wij hebben een Canon PIXMA MG5350.
    Nadat fotopapier via de bovenlader vast zat, hebben we die er uit getrokken. Daarna blijft de foutmelding komen over papierinvoer, druk op OK. Niets helpt. Aan/uitzetten, stekker eruit/erin. Is er een speciale magic button combinatie om de printer te resetten?
    Gr, Wim

  50. FJ Groeneveld schreef:

    Dank voor je hulp. Het heeft helaas niet geholpen. Wij hebben fout 5100. de inktkoppen blijven rechts en kunnen we niet verwijderen. de fout ontstond na het vernieuwen van inkt.
    groet
    Cisca
    \