Veelvoorkomende Canon printer foutmeldingen

Door , woensdag 16 november 2022 om 10:15 - Doe-het-zelf | Tutorials

Net als met veel moderne apparatuur bestaat een printer uit een hele hoop hardware dat met elkaar communiceert via software. Deze communicatie kan soms fout lopen door de vele processen die tegelijkertijd worden uitgevoerd. Net als bij een PC kunnen sommige processen met elkaar botsen en een error veroorzaken. Dit zorgt er vaak voor dat je apparaat vastloopt en gereset moet worden.

Sommige errors zijn dusdanig erg dat een gewone reset niet meer werkt. Deze fouten kunnen komen doordat een printkop verstopt is en gereinigd moet worden, het papier vastzit in de printer, de wagen vastloopt of dat het absorptiekussen vol zit. Vooral de laatste is een nadelige, want het betekent eigenlijk gewoon dat je printer aan het einde van zijn levensduur zit. Het kussen kan niet geleegd worden, de printer kan alleen gefopt worden waardoor hij denkt dat het kussen niet vol zit.

Om deze errors te verhelpen, kun je een soort “hard reset” uitvoeren. Deze reset verhelpt vele foutcodes die een gewone reset niet kan verhelpen. In dit artikel vind je onder andere de stappen die je kunt ondernemen om deze reset uit te voeren.

Errors die je mogelijk zelf kunt oplossen

Error U052

“Type printkop is onjuist”. Deze foutmelding betekent dat er een probleem is met de printkop die in de printer zit. Het opnieuw installeren van de printkop kan de foutmelding oplossen. Mocht dit niet de oplossing zijn dan zijn er nieuwe printkoppen te bestellen, hoewel dit soms duurder kan zijn dan het aanschaffen van een gloednieuwe printer.

Error 5100

foutmeldingen

Een beruchte error, dit betekent dat er een hardwarematige fout is ontstaan in de printer. De 3 meest voorkomende redenen zijn;

  1. Papier zit vast in de printer
  2. Een defecte inkt cartridge
  3. Het inkt absorptiekussen zit vol.

De eerste 2 opties zijn makkelijk te verhelpen. Om papier te verwijderen, open je de bovenste klep van de printer waardoor je makkelijk het vastgelopen vel papier kunt verwijderen.

Een defecte inkt cartridge kun je ook makkelijk vervangen of schoonmaken.

Het absorptiekussen daarentegen kan niet geleegd of vervangen worden. Er is wel een manier om de printer te foppen door hem te laten denken dat het kussen leeg is. Volg hiervoor de volgende stappen.

  1. Zorg dat de printer volledig is uitgeschakeld.
  2. Houd de “Resume” knop ingedrukt (geel driehoekje in een cirkel).
  3. Druk tegelijkertijd op de “Aan” knop tot er een groen lampje gaat branden.
  4. Houd de “Aan” knop ingedrukt en laat de “Resume” knop los. Druk deze knop vervolgens tweemaal in. Het lampje zal als het goed is oranje gekleurd worden en vervolgens weer groen.
  5. Laat de “Aan” knop los.
  6. Druk de “Resume” knop 4x in en druk vervolgens 1x op de “Aan” knop.
  7. Schakel de printer uit en vervolgens weer aan.

Let op: Doordat je niet goed ziet of de actie is uitgevoerd, kan het gebeuren dat het proces niet goed gegaan is. Mocht de error niet opgelost zijn, probeer de stappen een paar keer opnieuw.

Als het absorptiekussen vol zit, zul je hoogstwaarschijnlijk later dezelfde fout nogmaals krijgen. Een vol absorptiekussen betekent dat je printer eigenlijk aan het einde van zijn levensduur zit. Het kussen is niet te vervangen of legen. We raden je aan een nieuwe printer aan te schaffen.

Error 5B00

Foutcode 5B00 wordt veroorzaakt door een inkt lek, of een vol absorptiekussen. Canon is hier zelf nogal onduidelijk over, en het is nooit zeker wat deze fout veroorzaakt zonder de hele printer open te maken. Deze foutmelding is echter te verhelpen met het volgende stappenplan:

  1. Koppel eerst de netstroom en USB-kabels los van de printer.
  2. Open de cartridgeklep en druk op de aan / uit-knop.
  3. Blijf de aan / uit-knop ingedrukt houden terwijl u het netsnoer weer in het stopcontact steekt.
  4. Blijf de aan / uit-knop ingedrukt houden totdat de printer zichzelf opnieuw instelt.
  5. Zodra alle lampjes branden, kunt u deze loslaten.
  6. Wacht tot het groene stroomlampje uitgaat.
  7. Druk vervolgens twee keer snel op de aan / uit-knop.
  8. Het groene lampje zal nog een paar seconden knipperen en uiteindelijk aan blijven staan.
  9. Sluit de cartridgeklep en probeer opnieuw af te drukken.

Error 5200

De printer is simpelweg te warm geworden. Schakel hem uit, haal hem van de stroom af en laat de printer even afkoelen, letterlijk. Zorg er altijd voor dat de printer genoeg ventilatieruimte heeft en niet rechtstreeks in het zonlicht staat.

Error 6000

Er is een signaalfout tijdens het printen ontstaan. Dit kan zijn doordat er papier vastzit in de printer zelf, met name tussen de transportwielen. Maak de printer open en draai de wieltjes rond om te kijken of er geen overtollig papier, stof of inkt op zit. Met een busje perslucht kun je de printer goed schoonmaken en deze error vaak verhelpen.

Error 6A80

Dit is een vrij onduidelijke error. Je weet namelijk niet precies wat er aan de hand is. Het kan daarentegen wel opgelost worden met een soortgelijk proces als de 5100 error.

  1. Schakel de printer uit.
  2. Houd de volgende knoppen 10 seconden ingedrukt (zorg dat je de “Aan” knop als laatste in drukt).
    • Zwarte Photocopy knop
    • Rode cancel knop
    • OK knop
    • Aan/Uit knop
  3. Laat de “Aan” knop los.
  4. Zodra de printer weer aan gaat, laat je de overige knoppen los.

Error B200

Deze error wordt vaak veroorzaakt doordat de chip van een van de cartridges niet goed gelezen kan worden. Haal de cartridges uit de printer en maak de chips schoon met een papieren doekje. De storing kan komen doordat je de chip bijvoorbeeld per ongeluk hebt aangeraakt met je vingers tijdens het plaatsen, en de chip vet is geworden.

Ook kan deze foutmelding te maken hebben met de printkop die defect blijkt. Het is mogelijk om een nieuwe printkop te kopen en deze te vervangen, maar vaak is het voordeliger om een gloednieuwe printer aan te schaffen.

We hebben een uitgebreid artikel die zich verdiept in de B200 foutcode en hoe je deze kunt oplossen. Dit artikel kan je hier teruglezen.

Error B504

Deze foutmelding komt voort uit een recente firmware update voor Canon MAXIFY printers. Deze blokkeert sinds kort alle huismerk cartridge. Het probleem is op te lossen door originele Canon cartridges te plaatsen.

Wat u nog kan proberen is om deze firmware-update uit te voeren: https://www.canondrivers.net/canon-maxify-mb2350-driver/
Deze zal uw printer compleet resetten en hopelijk dit probleem oplossen.

U kunt ook proberen om een nieuwe set huismerk cartridges te bestellen. Onze fabrikanten zijn dag en nacht bezig om deze blokkades te omzeilen, en het is mogelijk dat de chips op nieuwe huismerk cartridges wel herkend worden. De juiste cartridges voor de MAXIFY serie kunt u hier bestellen.

Error 5011

Dit is een algemene foutmelding die te maken heeft met de hardware in de printer zelf, zonder indicatie waar in de machine deze fout daadwerkelijk is opgetreden. Wij raden aan om verschillende troubleshooting methodes een voor een toe te passen om te kijken of de foutmelding verdwijnt:

  1. Voer eerst een printer reset uit (zoals eerder aangegeven in deze gids)
  2. Maak de printer open en kijk of er niets is vastgelopen zoals papier of een tandwieltje.
  3. Kijk of de printkop goed werkt.
  4. Her-installeer je cartridges en probeer opnieuw.

Als geen van deze methodes het probleem oplost, zul je moeten kijken naar een nieuwe printer of de printer langsbrengen bij een service center in de buurt.

Apple specifieke errors

Error 306

Dit is een error op de Mac computers met printers die slechte of geen drivers hebben voor het Mac OSX-besturingssysteem.
Om dit op te lossen, kun je de volgende stappen ondernemen:

  1. Klik op het Apple icoontje linksboven in je scherm.
  2. Klik vervolgens op “systeemvoorkeuren” of “system preferences”
  3. Klik op “Print en fax”
  4. Indien het slotje links onder het nieuwe scherm gesloten is, kun je hierop klikken en je inloggegevens invoeren.
  5. Klik de “-” knop om de printer te verwijderen, en op de “+” knop om een nieuwe toe te voegen. Zoek de correcte printer op en laat deze installeren door OSX zelf.

Errors die niet zelf verholpen kunnen worden

Helaas zitten er altijd een paar errors tussen die je niet zelf kunt oplossen door een hard reset. Voor de volgende errors zul je toch moeten kijken naar een nieuwe printer of een service center in de buurt.

Error 5400

De interne temperatuur is onjuist.

Error 5700

De papierdoorvoer moet vervangen worden.

Error 6A00

Het cartridgemechanisme zit vast.

We hopen dat deze gids je geholpen heeft om je Canon printerprobleem op te lossen. Hebben we een foutmelding gemist of heb je nog toevoegingen? Laat een reactie achter en wij zullen deze gids indien relevant updaten!

Bespaar geld met FLWR huismerk cartridges
Bespaar geld met FLWR huismerk cartridges

Bekijk hier het scherp geprijste assortiment cartridges op Inktweb.nl

Laat een reactie achter

Bedankt voor het achterlaten van een reactie, we waarderen het zeer! Houd er rekening mee dat opmerkingen worden gemodereerd en

rel="nofollow"
in gebruik is. Dus, gebruik géén spammy trefwoord of domeinnaam als uw 'naam' — dit zal verwijderd worden. Laten we in plaats daarvan een persoonlijk en zinvol gesprek houden. Bedankt!

*

309 reacties

  1. Koks schreef:

    Mijn Canon printer TS 3150 drukt niet af omdat de klep open zou staan.
    De klep zit dicht maar hij blijft dit aangeven. Hoe dit te verhelpen?

    • Goedemorgen,

      Dit probleem kan door verschillende dingen komen, maar de kans is groot dat er vuil of papierrestjes bij de sensor van de klep zitten. U kunt dit dus controleren en anders kunt u proberen de printer te resetten. Lukt dit allebei niet? Dan kunt u het beste proberen contact op te nemen met de leverancier van uw printer. Ik verneem graag of het probleem is verholpen.

  2. Tromp schreef:

    Foutcode 5B02 wordt niet vermeld. Hoe kunnen we deze code verhelpen?

    • goedemiddag,

      Canon geeft deze foutmelding vaak niet duidelijk aan en daarom is een oplossing bedenken vaak moeilijk. Wat ik u wel kan aanraden is het proberen de printer te resetten. Dit zorgt namelijk voor een frisse start en dat kan er soms voor zorgen dat de printer weer gaat werken. Als dit niet werkt kunt u het beste contact opnemen met Canon en misschien kunnen zij u dan nog helpen. Ik verneem graag of het probleem is verholpen.

  3. Anne Vellekoop schreef:

    Er brand een oranje lampje bij C …. Wat is dit voor een foutmelding ?

    • Dag Anne,

      Het oranje lampje knippert bij Canon in een bepaalde volgorde (bijvoorbeeld 4x losse keer). Deze geven aan wat de foutmelding in het geval is. Zou u deze volgorde kunnen doorgeven aan mij? Dan kan ik voor u een eventuele oplossing bedenken. Ik hoor graag van u.

  4. vandenberghe kelly schreef:

    Bij mijn foodprinter canon ip 7250 blijft het oranje en witte knopje flikkeren

    • Dag Kelly,

      Zou u voor mij kunnen kijken in welke volgorde de lampjes knipperen (neem als voorbeeld 2x oranje en dan 2x wit)? Op deze manier geeft de printer namelijk aan welke foutcode er is en dan kan ik een eventuele oplossing voor u bedenken. Ik hoor graag van u.

  5. Eddy Schockaert schreef:

    Beste ,kunnen jullie mij helpen in verband met de foutmelding op de printer code 5B00. Wij hebben van alles al geprobeerd maar niets help de fout blijft terugkomen en de printer start niet meer op .
    Alvast bedankt

    • Dag Eddy,

      Meestal betekent de code 5B00 dat de inkt lekt of het absorptiekussen vol is. Dit is eventueel op te lossen door de volgende stappen:
      1. Haal de printer uit het stopcontact en haal de kabels eruit.
      2. Open de cartridgeklep, druk op de aan/uit-knop en steek de stekker weer in het stopcontact.
      3. Blijf de aan/uit-knop ingedrukt houden totdat de printer volledig geïnitialiseerd is.
      4. Branden alle lampjes? Dan kunt u loslaten. Wacht dan tot het groene powerlampje dooft.
      5. Druk nu twee keer snel op aan/uit. Het lampje gaat knipperen en blijft uiteindelijk branden.
      6. Sluit de cartridgeklep en controleer of je printer werkt.

      En als uw printer niet meer wil starten kan het zo zijn dat de printer gewoon stuk is of dat de stroomkabel niet meer werkt. Dit zal voor ons moeilijk zijn om te beantwoorden, omdat wij niet weten hoe deze erbij staat.

  6. Diny schreef:

    Canon MB5100 Maxily geeft meldcode 5207. Wat betekent dat?

    • Goedemorgen Diny, de Canon 5207 error code is erg onduidelijk aangegeven door Canon. Ze geven namelijk aan dat dit “printerfout opgetreden” betekent en dat kan van alles zijn. We hebben daarnaast wel kunnen vinden dat het te maken kan hebben met “vast papier” of iets met de papier invoer. U kunt in dit geval het beste contact op nemen met de leverancier van uw printer en kijken of zij een oplossing voor u hebben. Wij vernemen graag of u probleem verholpen is.

  7. Michel schreef:

    Probleem met printer Canon pixma ts6250
    Altijd perfect gewerkt, vorige week plots probeem met zwarte (tekst) afdruk; delen van de afruk verschenen niet meer. Nieuwe zwarte cartdridge, zelfde resultaat; alle cartidges vernieuwd, idem, vervolgens koppen gereinigd, idem, dieptereiniging gedaan, resultaat hetzelfde en uiteindelijk ook een nieuwe printkop gezet. Dit gaf een iets beter resultaat, maar toch nog onleesbaar.
    Het toestel is 4 jaar oud en op het afrukraster, waar alle kleuren, behalve zwart, goed zijn, staan 1732 pagina’s gemeld, wat toch niet enorm veel is? Is dit nog te redden, zonder nog meer kosten te maken, dan een nieuw apparaat kost?

    • Dag Michel, dit probleem klinkt erg vreemd en u heeft al precies gedaan wat wij aanraden als dit soort problemen verschijnen. U kunt proberen de printer te resetten, zodat het probleem verholpen wordt en anders zal u het toch aan Canon moeten vragen. Er is namelijk een mogelijkheid dat zij dit probleem herkennen, maar ik raadt u aan om eerst even de printer te resetten. Ik verneem graag of dit het probleem verholpen heeft.

  8. canon G4510 3jaar oud kopie maken gaat moeilijk zwarte inkt is heel licht
    bijna onleesbaar originele ink van canon al de rest werkt perfect
    foto s zijn goed kleuren en zwart is goed
    enkel kopie van kastiket of brief kopieren is bijna niet leesbaar
    groetjes freddy

    • Dag Freddy, dit probleem klinkt erg raar en niet logisch dus ik raadt u aan om even contact op te nemen met Canon. Misschien herkennen zij dit probleem namelijk en hebben zie hier een oplossing voor. Ik verneem graag of dit gelukt is.

  9. Erik schreef:

    Heb een printer canon mg7700
    Met fout meldingcode 1256
    papieruitvoerlade .
    Tevens fout melding 6000
    Er zit geen papier vast .
    Bedrukking is slecht op verschillende zinnen. Wat kan ik er aan doen

    • Dag Erik, de foutmelding “6000” is een voor een printerfout en deze wordt waarschijnlijk geactiveerd door de eerste foutmelding (1256). Deze melding komt doordat uw papieruitvoerlade is gesloten of deze niet geopend wordt. Het resetten van de printer zou het probleem kunnen verhelpen en anders zult u even contact op moeten nemen met de leverancier. Het oplossen van de slechte bedrukking van de printer is op te lossen door de printkop van uw printer schoon te maken en daarvoor hebben wij het volgende stappenplan. Wij vernemen graag of het probleem verholpen is.

  10. heussen jacques schreef:

    krijg melding printer in gebruik bij het afdrukken van gsm ,kopie maken gaat wel .vr gr canon 6350

    • Youp | Inktweb.nl schreef:

      Dag Jacques, heeft u al geprobeerd te printen met de Canon Print-App op uw iPhone of Android telefoon? Middels deze software kunt u vaak wel printen, of krijgt u in ieder geval wat meer informatie te zien wat er precies mis gaat bij het afdrukken van uw document.

  11. Frans schreef:

    Mijn Maxify 5350 geeft code 5207 nadat er een cartridge is verwisseld. Enig idee?

  12. Jan schreef:

    Hallo, ik heb een Canon G3501 all in one printer van 3 jaar oud en deze wil plotseling niet meer werken. Het oranje storingslampje brand constant wanneer de stekker in het stopcontact zit. Geen enkele knop werkt, het lampje gaat alleen uit als de stekker uit het stopcontact wordt getrokken. Kennen jullie de oplossing voor dit probleem?

  13. Peter schreef:

    Hallo,
    ik heb een canon 3550 en wil de zwarte cartridge vervangen, maar die blijft helemaal rechts zitten. voorheen werkte het wel goed..Ik kan hem ook niet naar links schuiven.

    bvd. Peter

  14. Guy Aernouts schreef:

    Bijna hele zaterdagmorgen bezig met de door jullie aangeboden oplossingen/shortcuts.
    (‘absorptiekussen vol’)
    Dank voor jullie aanwijzingen ; maar het zal (vanmiddag) toch een nieuwe printer worden, denk ik.
    groet van Guy

    • Youp | Inktweb.nl schreef:

      Dag Guy, wat vervelend om te horen dat de stappen uw probleem niet hebben opgelost. Hoewel dit stappenplan in sommige gevallen kan werken, kan dat net zo goed niet het geval zijn. De printer geeft niet voor niets aan dat er iets mis is natuurlijk. Helaas is in dit soort gevallen een nieuwe printer de beste optie. U kunt er ook voor kiezen om het absorptiekussen te vervangen met een nieuwe om dit probleem hopelijk te verhelpen.

  15. Suzan schreef:

    Hallo,
    Wij hebben een canon pixma mg3650S, print en kopieert wel en nu ineens scant hij niet meer. Scanner warmt niet op en staat op het scherm vast. Kan het probleem niet vinden, bij scangear of my image garden.
    Weet u de oplossing?

  16. Ik heb een canon ix6850 printer. Ik wil de updates uitschakelen maar weet niet hoe dat moet. Kunt U mij helpen? Bij voorbaat hartelijk dank. Cyril.

  17. Van Laere André schreef:

    Printer Pixma MP250 aangekocht februari 2011 geeft foutmelding 5B00.
    De uitgevoerde handelingen voor herstel lukt niet!
    Graag zou ik de nog de volle inkpatronen willen verwijderen maar de inktschuif kan niet meer open.
    Hoe kan ik deze activeren om te openen?

    • Youp | Inktweb.nl schreef:

      Dag André, in sommige gevallen weigeren printers om hun inkten te laten zien wanneer er een foutmelding optreedt. Het is even priegelen, maar u kunt de inktschuif openen en naar u toe trekken met matige kracht. Zolang u voorzichtig bent moet dit geen kwaad doen.

  18. FRans schreef:

    Goede morgen,

    Ik probeer al een paar uur om mijn printer Pixma MG3650 aan het printen te krijgen. Dat lukt dus niet. De melding: “Ondersteuningscode 5B02.
    Er is een printerfout opgetreden. Raadpleeg de handleiding en neem contact op met het servicecentrum”.
    Het inkt is niet op. Er knipperen een groen (1) en oranje (11) lampje. Nadat het oranje lampje 7 keer heeft geknipperd stop het even en alle twee beginnen weer te knipperen.
    HELP, HELP!

  19. Eddy schreef:

    Ik heb een Canon Pixma MG8150 met foutcode ‘Error 5100’ (absorptiekussen vol).
    Die printer werkte fantastisch .. tot dit eraan kwam.
    MAAR .. ondertussen heb ik een andere (TS6350a) die stukken trager is … en vooral bij het scannen werkt dat erg vervelend.
    Vraag nu: als ik die ‘Error 5100’ kan oplossen > is het dan zo dat ik in de toekomst deze terug als scanner kan gebruiken (en niet meer printen) .. of keert die ‘Error 5100’ sowieso terug?

  20. Janny schreef:

    Ik heb de printerkop volgens de beschrijving schoongemaakt, is gelukt!
    Maar de printer gaat niet printen, maar blijft foutmelding B203 aangeven.
    Kan ik daar zelf iets aan doen? Tot voor de melding waren de afdrukken gewoon goed,
    daarom kan ik me niet voorstellen dat er echt is stuk is.
    Janny

  21. Sjon schreef:

    Hallo,

    Ik heb een Canon MG6650 die niet meer wil printen, de melding is dat de printkop opnieuw geïnstalleerd moet worden, als ik tutorial filmpjes bekijk word de kop eruit gehaald en schoongemaakt, dit heb ik ook al gedaan maar werkt niet, de foutcode is error 1403, iemand enig idee wat te doen met deze?

  22. Mary schreef:

    Ik heb een Canon Prixma 5450. Hij kan wel printen maar wil niet scannen. Wat zou ik kunnen doen?

    • Dag Mary, om te kunnen scannen met deze printer moet u de Canon IJ San Utility gebruiken. Mijn vraag is nu of u dat al heeft gedaan? Als u dit nog niet heeft gedaan dan heb ik hier de software download voor u. Ik verneem graag of dit heeft geholpen!

  23. Vinck schreef:

    Canon Pixar 3650 zegt zonder papier terwijl lade vol steekt.

    • Youp | Inktweb.nl schreef:

      Dag Vinck, mogelijk is de papiersensor van uw paierlade geblokkeerd of stuk is. Haal al het papier uit uw printer, en kijk na of er iets vast zit achterin de papierlade. Verwijder eventueel wat vuil, en stop het papier terug in de lade. Zorg dat het formaat van het papier op de juiste manier uitgelijnd is in de lade (schuifje in de lade krap uitlijnen op tot het papier) en probeer nogmaals te printen. Ik verneem graag of dit geholpen heeft!

  24. Eric de waele schreef:

    Hallo youp .
    Ik heb een echt probleem Ik heb een printer van Canon Pixma TS8350 Ik heb de printkop schoon gemaakt onder de kraan en heb hem daarna goed laten drogen en er weer in gemonteerd
    Nu ik hem wil opstarten laat hij gelijk de fout zien met de code 140B dat zou een fout zijn met de printkop Ik heb dan weer er uitgehaald en de contacten met alcohol schoongemaakt maar krijg direct weer de fout melding Heb jij enig idee wat ik kan ondernemen en is dit nog te herstellen hij is van 13-01-21 dus nog niet zo oud Alvast bedankt voor uw reactie
    mvrg e de waele

    • Youp | Inktweb.nl schreef:

      Dag Eric, dat is vreemd. Klinkt alsof de printkop niet goed contact maakt met uw printer. Heeft u de contactpunten binnenin de printer ook al schoongemaakt? De contactpunten waarop de printkop aansluit. Mogelijk lost dit uw probleem op. Zo niet, raad ik aan dat u contact opneemt met Canon om te kijken of zij iets onder garantie voor u kunnen betekenen. U kunt ook nog een nieuwe printkop bestellen via een website als AliExpress. Dit is niet heel duur.

  25. Francien schreef:

    Ik heb een Canon Pixma MG 3650S. Mijn cartridge was leeg. Ik heb toen via internet nieuwe besteld. Dit bleken geen originele te zijn en ze werkten ook niet. Gelukkig heb ik mijn geld terug gekregen en bij de winkel originele Canon cartidges gekocht. Na mijn verhuizing heb ik ook de verbinding tussen Wifi met mijn printer weer tot stand gebracht. Alleen als ik nu print krijg ik er wel het geprinte papier uit, alleen de regels zijn verschoven en hij print ook niet alles duidelijk. Het lijkt op een dronken printje. Voordat ik nieuwe cartridge gekocht had, was het papier wel een keer vastgelopen. Deze heb ik er toen uitgetrokken. Zou het daardoor gekomen zijn? In jullie storingen kan ik deze storing nergens vinden. Graag hoor ik van jullie wat ik hieraan kan doen.

  26. Katrien schreef:

    Hallo, ik heb een Canon Pixma MG2555S. De printer wil geen papier meer opnemen. Wanneer ik iets print dan neemt de printer een blad en na 5-tal cm blokkeert het blad in de machine. Ik hoor de printer wel printer hoewel het papier er niet doorgaat. Het blokkeert bovenaan. support code 1300.
    Ik kan het papier gemakkelijk verwijderen want is nog maar een paar cm’s in de printer gegaan.Druk op de start knop. Maar weer stopt het papier na een paar cm’s. Ik gebruik altijd hetzelfde papier zonder probleem, maar heb nu ook al 3 andere soorten geprobeerd, maar telkens loopt het papier bij de invoer vast. Papier is niet beschadigd als ik het er terug uit trek.
    Bedankt voor uw reactie.

  27. Thea schreef:

    Ik krijg mijn Canon mg6350 niet uitgelijnd. Alle rechte lijnen kronkelen bij het uitprinten. Ik vind mijn handleiding niet meer. Heb al van alles geprobeerd.
    Zou heel fijn zijn als je me een tip geeft. Alvast hartelijk dank.

  28. Riet Deprez schreef:

    Beste,

    Mijn TS3450 is geblokkeerd, hij doet helemaal niets meer, ook niet als ik op het instellingknopje druk om de fout te herstellen. ik neem aan dat er een foutmelding is.

    Op het scherm flikkert de letter P afwisselend met 0 en 1, ik neem aan dat dit met papier te maken heeft, maar dat is allemaal in orde, papier steekt in, geen papier loopt vast.
    Ook brandt het oranje lampje van het driehoekje boven de B en C … ik ben al gaan opzoeken wat dit zou kunnen betekenen, maar ik vind nergens iets terug.

    Is er iets dat ik zelf kan verhelpen of moet ik deze laten maken?

    • Beste Riet,

      Als ik dit lees begrijp ik ook niet wat er met de printer aan de hand is. In dit geval
      Zou ik even contact opnemen met het bedrijf waar u de printer heeft gekocht. Er is een mogelijkheid
      dat zij dit eerder hebben gezien en ik denk dat hun u het beste kunnen helpen in dit geval.

      Met vriendelijke groet,

      Joël van der Hurk

  29. Iqqe schreef:

    Helaas kan ik met mijn pas aangeschafte Canon MG2550S niets printen. Als ik iets wil printen krijg ik steevast in het dialoogvenster de reactie “Printer reageert niet”-zonder enig Error nummer. Ik heb dus totaal niets aan tabellen met Error-nummers met de daarbij geleverde oplossingen en vernoed dan ook, dat ik een kat in de zak heb gekocht: een dure printer die totaal niets doet en zelfs te lui is om aan te geven wát er dan mis is. Waardeloos en daar betaal je 60 euro voor.

  30. sdeheij schreef:

    heb alles geprobeerd maar het was wel de kop die niet goed was andere er in gezet en toen was het goed.

  31. Natasja schreef:

    Sinds een paar dagen kan ik niet meer printen. Op mijn display blijft staan: fax wordt verzonden, ook al heb ik geen fax verzonden. Printer uitschakelen gaat ook niet . Wat kan ik hier aan doen?

    • Youp | Inktweb.nl schreef:

      Dag Natasja. Heeft u al geprobeerd om de stekker van de uit het stopcontact te halen, 30 seconden te wachten en weer aan te sluiten? Anders is een fabrieksreset een andere optie, maar om u hiermee te helpen moet ik wel weten welke printer u heeft. Ik verneem het graag!

      • Natasja schreef:

        Dit heb ik al geprobeerd maar komt daarna er weer op. Mijn printer is canon mb 2100 series. Alvast bedankt voor je reactie

        • Youp | Inktweb.nl schreef:

          Dag Natasja, bedankt voor uw reactie! De reset uitvoeren doet u zo:
          1. Open de instellingen op het scherm van de printer.
          2. Kies voor apparaat instellingen.
          3. Hier kunt u kiezen voor een aparte reset van sommige componenten. Kies voor de reset van de FAX-instellingen.
          4. De printer moet nu weer na behoren werken.

          Als dit geen resultaat heeft geboden, volg dan de voorgaande stappen, maar selecteer dan “Reset alles” (oid.)
          U zult de printer opnieuw moeten instellen op uw netwerk, echter moet de fax melding nu definitief weg zijn.

          Ik verneem graag of het gelukt is!

  32. sipke de heij schreef:

    nou heb ik dit ook gedaan maar ik start hem en dan staat er direct printkop niet goed geïnstalleerd met de code 140b kan jij mij vertellen wat dit dan is. en soms komt er ook te staan b203. groeten Sipke.

  33. Picart Yolande schreef:

    Melding 5B00 verschijnt al een tijdje en ik kon telkens herstellen. Thans lukt het niet meer. Moet dit absorptiekussen vervangen worden? Kan ik dat zelf doen? Dank en vriendelijke groeten

    • Youp | Inktweb.nl schreef:

      Dag Yolande. Het is mogelijk om zelf het absorptiekussen te vervangen, echter zult u eerst een nieuw absorptiekussen moeten bestellen vanuit het verre Oosten. Daarna zult u de printer uit elkaar moeten schroeven om het component te vervangen. Helaas hebben wij hier geen instructies voor, en wij kunnen ook niet garanderen dat dit uw probleem zal oplossen.
      Ik verneem graag welke vervolgstap u neemt! :)

  34. els willemse schreef:

    beste Youp

    de printer wordt niet veel gebruikt en heb gezocht onder canon pixma 495.
    Het uiterst rechts oranje lampje gaat branden, met als gevolg dat het printen stopt.
    Tot voor kort lukte het met opnieuw te starten, maar dat lukt niet meer.
    met dank voor de moeite.
    Els

    • Youp | Inktweb.nl schreef:

      Dag Els, om erachter te komen welke foutcode dit precies is, zult u de Canon software moeten downloaden. Dat doet u via deze link: https://www.canon.nl/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixm
      a_mp_series/pixma_mp495.html?type=download&softwaredetailid=tcm:16-1439965&os=windows%2010%20%2864-bit%29&language=

      Nadat u de installatie heeft uitgevoerd en u een print maakt, zal de software vanzelf een popup geven met een foutcode. Als u deze foutcode dan invoert in Google, zult u zien waar de fout uit voortkomt.
      Ik verneem graag van u.

  35. erik schreef:

    Canon MG 2550 over het absorptiekussen, heb meermaals een poging gedaan en geen resultaat.
    daarna de de kabel van de printer uitgetrokken en een nieuwe poging gedaan en werkte perfect.

    gr. erik

  36. Siemon schreef:

    Ik heb een Canon Pixma MG3050 en ik heb een storing.
    In het midden van het bedieningspaneel zitten 3 lampjes.
    1 bij een driehoekje met daarin een soort bliksemsignaal (weerlicht)
    Daaronder 3 lampjes met de letters B en C
    Het lampje bij dat bliksemsymbool knippert oranje en daardoor doet de printer niets.
    Ik krijg het lampje niet uit.
    Heeft U een oplossing?

    • Youp | Inktweb.nl schreef:

      Goedemiddag Siemon, geeft uw computer ook een foutmelding aan wanneer u een afdruk maakt? Een knipperend lampje kan veel dingen betekenen, maar uw computer moet de betreffende foutcode doorgeven. Als dit niet gebeurt, is de kans groot dat u het stuurprogramma voor uw printer niet heeft. De stuurprogramma’s zijn te downloaden via de website van Canon, als u een Google zoekopdracht doet op uw printertype met daarachter het woord ‘driver’ vindt u het juiste stuurprogramma van uw printer. Als u deze downloadt en installeert, dan opnieuw een printeropdracht verstuurd, krijgt u waarschijnlijk de foutmelding te zien. Hierop kunt u dan verder uitzoeken waar het probleem ligt, en hoe u deze hopelijk kunt oplossen.

      Ik verneem graag wat de foutcode is!

  37. Luc Sonneville schreef:

    canonprinter pixma iP3300
    probleem : absorptiekussen vol
    methode hierboven gebruikt, van eerste keer succesvol!
    hartelijk dank!

  38. Hennie schreef:

    Hallo, wat een duidelijke uitleg allemaal.
    Mijn TS5050 geeft een C0000 melding weer en zegt daarbij dat er papier vast zit of de cartridges niet goed vervangen zijn. Dit is allebei niet het geval en heb al van alles geprobeerd.
    Hoe kan ik zeker zijn dat de printkop te vol is.
    Ik heb de printer nu ongeveer 4 jaar en print regelmatig.
    Hopelijk weten jullie nog een oplossing,
    Groet Hennie

    • Allon schreef:

      Bedankt voor uw reactie. Helaas komt de C000 foutcode voor bij een aantal verschillende Canon-apparaten. Er zijn meerdere redenen waardoor de foutcode wordt veroorzaakt en manieren om deze foutcode te behandelen. Hieronder volgen enkele van de meest effectieve methoden die u kunt gebruiken om de C000 error op te lossen:

      1) Verwijder al het verpakkingsmateriaal (zoals beschermende tape om cartridges heen en beschermend plastic), sluit de deur en controleer of het probleem zich blijft voordoen.
      2) Zorg er voor dat alle inkttanks van de printer goed zijn geplaatst. Voor de zekerheid is het handig als u de inkttanks verwijdert, zelfs als ze op hun plaats zitten, en vervolgens weer opnieuw installeert.
      3) De C000 foutcode kan voorkomen als één of meer inktcartridges leeg zijn. Als u merkt dat een van uw inktcartridges leeg is, vervangt u deze en controleert u of het probleem daarmee is opgelost.
      4) Een van de meest voorkomende oorzaken van de foutcode is een papierstoring of een andere vreemde obstructie in de papier-invoerbaan van een Canon-printer. Een effectieve methode die u kunt gebruiken om dit probleem op te lossen, is ervoor te zorgen dat uw alle vreemde voorwerpen (zoals paperclips en gescheurde stukjes papier) uit uw printer zijn verwijderd.
      5) Als geen van de hierboven beschreven methoden voor u heeft gewerkt kunt u proberen uw printer te resetten. Dit is vrij eenvoudig: u hoeft het apparaat alleen maar uit te schakelen, het apparaat volledig uit het stopcontact te halen, ongeveer 5 minuten te wachten, het apparaat weer in het stopcontact te steken en weer aan te zetten. Zodra u dit heeft gedaan, controleert u of u nog steeds last heeft van de foutcode.

  39. Lucie Schreurs schreef:

    Ik krijg de melding 21345 dwz dat de scanner geen contact kan maken.
    Ik heb een MG 5450 en kan wel printer en kopiëren maar scannen gaat niet. Eat is het probleem.