Veelvoorkomende Canon printer foutmeldingen

Door , woensdag 16 november 2022 om 10:15 - Doe-het-zelf | Tutorials

Net als met veel moderne apparatuur bestaat een printer uit een hele hoop hardware dat met elkaar communiceert via software. Deze communicatie kan soms fout lopen door de vele processen die tegelijkertijd worden uitgevoerd. Net als bij een PC kunnen sommige processen met elkaar botsen en een error veroorzaken. Dit zorgt er vaak voor dat je apparaat vastloopt en gereset moet worden.

Sommige errors zijn dusdanig erg dat een gewone reset niet meer werkt. Deze fouten kunnen komen doordat een printkop verstopt is en gereinigd moet worden, het papier vastzit in de printer, de wagen vastloopt of dat het absorptiekussen vol zit. Vooral de laatste is een nadelige, want het betekent eigenlijk gewoon dat je printer aan het einde van zijn levensduur zit. Het kussen kan niet geleegd worden, de printer kan alleen gefopt worden waardoor hij denkt dat het kussen niet vol zit.

Om deze errors te verhelpen, kun je een soort “hard reset” uitvoeren. Deze reset verhelpt vele foutcodes die een gewone reset niet kan verhelpen. In dit artikel vind je onder andere de stappen die je kunt ondernemen om deze reset uit te voeren.

Errors die je mogelijk zelf kunt oplossen

Error U052

“Type printkop is onjuist”. Deze foutmelding betekent dat er een probleem is met de printkop die in de printer zit. Het opnieuw installeren van de printkop kan de foutmelding oplossen. Mocht dit niet de oplossing zijn dan zijn er nieuwe printkoppen te bestellen, hoewel dit soms duurder kan zijn dan het aanschaffen van een gloednieuwe printer.

Error 5100

foutmeldingen

Een beruchte error, dit betekent dat er een hardwarematige fout is ontstaan in de printer. De 3 meest voorkomende redenen zijn;

  1. Papier zit vast in de printer
  2. Een defecte inkt cartridge
  3. Het inkt absorptiekussen zit vol.

De eerste 2 opties zijn makkelijk te verhelpen. Om papier te verwijderen, open je de bovenste klep van de printer waardoor je makkelijk het vastgelopen vel papier kunt verwijderen.

Een defecte inkt cartridge kun je ook makkelijk vervangen of schoonmaken.

Het absorptiekussen daarentegen kan niet geleegd of vervangen worden. Er is wel een manier om de printer te foppen door hem te laten denken dat het kussen leeg is. Volg hiervoor de volgende stappen.

  1. Zorg dat de printer volledig is uitgeschakeld.
  2. Houd de “Resume” knop ingedrukt (geel driehoekje in een cirkel).
  3. Druk tegelijkertijd op de “Aan” knop tot er een groen lampje gaat branden.
  4. Houd de “Aan” knop ingedrukt en laat de “Resume” knop los. Druk deze knop vervolgens tweemaal in. Het lampje zal als het goed is oranje gekleurd worden en vervolgens weer groen.
  5. Laat de “Aan” knop los.
  6. Druk de “Resume” knop 4x in en druk vervolgens 1x op de “Aan” knop.
  7. Schakel de printer uit en vervolgens weer aan.

Let op: Doordat je niet goed ziet of de actie is uitgevoerd, kan het gebeuren dat het proces niet goed gegaan is. Mocht de error niet opgelost zijn, probeer de stappen een paar keer opnieuw.

Als het absorptiekussen vol zit, zul je hoogstwaarschijnlijk later dezelfde fout nogmaals krijgen. Een vol absorptiekussen betekent dat je printer eigenlijk aan het einde van zijn levensduur zit. Het kussen is niet te vervangen of legen. We raden je aan een nieuwe printer aan te schaffen.

Error 5B00

Foutcode 5B00 wordt veroorzaakt door een inkt lek, of een vol absorptiekussen. Canon is hier zelf nogal onduidelijk over, en het is nooit zeker wat deze fout veroorzaakt zonder de hele printer open te maken. Deze foutmelding is echter te verhelpen met het volgende stappenplan:

  1. Koppel eerst de netstroom en USB-kabels los van de printer.
  2. Open de cartridgeklep en druk op de aan / uit-knop.
  3. Blijf de aan / uit-knop ingedrukt houden terwijl u het netsnoer weer in het stopcontact steekt.
  4. Blijf de aan / uit-knop ingedrukt houden totdat de printer zichzelf opnieuw instelt.
  5. Zodra alle lampjes branden, kunt u deze loslaten.
  6. Wacht tot het groene stroomlampje uitgaat.
  7. Druk vervolgens twee keer snel op de aan / uit-knop.
  8. Het groene lampje zal nog een paar seconden knipperen en uiteindelijk aan blijven staan.
  9. Sluit de cartridgeklep en probeer opnieuw af te drukken.

Error 5200

De printer is simpelweg te warm geworden. Schakel hem uit, haal hem van de stroom af en laat de printer even afkoelen, letterlijk. Zorg er altijd voor dat de printer genoeg ventilatieruimte heeft en niet rechtstreeks in het zonlicht staat.

Error 6000

Er is een signaalfout tijdens het printen ontstaan. Dit kan zijn doordat er papier vastzit in de printer zelf, met name tussen de transportwielen. Maak de printer open en draai de wieltjes rond om te kijken of er geen overtollig papier, stof of inkt op zit. Met een busje perslucht kun je de printer goed schoonmaken en deze error vaak verhelpen.

Error 6A80

Dit is een vrij onduidelijke error. Je weet namelijk niet precies wat er aan de hand is. Het kan daarentegen wel opgelost worden met een soortgelijk proces als de 5100 error.

  1. Schakel de printer uit.
  2. Houd de volgende knoppen 10 seconden ingedrukt (zorg dat je de “Aan” knop als laatste in drukt).
    • Zwarte Photocopy knop
    • Rode cancel knop
    • OK knop
    • Aan/Uit knop
  3. Laat de “Aan” knop los.
  4. Zodra de printer weer aan gaat, laat je de overige knoppen los.

Error B200

Deze error wordt vaak veroorzaakt doordat de chip van een van de cartridges niet goed gelezen kan worden. Haal de cartridges uit de printer en maak de chips schoon met een papieren doekje. De storing kan komen doordat je de chip bijvoorbeeld per ongeluk hebt aangeraakt met je vingers tijdens het plaatsen, en de chip vet is geworden.

Ook kan deze foutmelding te maken hebben met de printkop die defect blijkt. Het is mogelijk om een nieuwe printkop te kopen en deze te vervangen, maar vaak is het voordeliger om een gloednieuwe printer aan te schaffen.

We hebben een uitgebreid artikel die zich verdiept in de B200 foutcode en hoe je deze kunt oplossen. Dit artikel kan je hier teruglezen.

Error B504

Deze foutmelding komt voort uit een recente firmware update voor Canon MAXIFY printers. Deze blokkeert sinds kort alle huismerk cartridge. Het probleem is op te lossen door originele Canon cartridges te plaatsen.

Wat u nog kan proberen is om deze firmware-update uit te voeren: https://www.canondrivers.net/canon-maxify-mb2350-driver/
Deze zal uw printer compleet resetten en hopelijk dit probleem oplossen.

U kunt ook proberen om een nieuwe set huismerk cartridges te bestellen. Onze fabrikanten zijn dag en nacht bezig om deze blokkades te omzeilen, en het is mogelijk dat de chips op nieuwe huismerk cartridges wel herkend worden. De juiste cartridges voor de MAXIFY serie kunt u hier bestellen.

Error 5011

Dit is een algemene foutmelding die te maken heeft met de hardware in de printer zelf, zonder indicatie waar in de machine deze fout daadwerkelijk is opgetreden. Wij raden aan om verschillende troubleshooting methodes een voor een toe te passen om te kijken of de foutmelding verdwijnt:

  1. Voer eerst een printer reset uit (zoals eerder aangegeven in deze gids)
  2. Maak de printer open en kijk of er niets is vastgelopen zoals papier of een tandwieltje.
  3. Kijk of de printkop goed werkt.
  4. Her-installeer je cartridges en probeer opnieuw.

Als geen van deze methodes het probleem oplost, zul je moeten kijken naar een nieuwe printer of de printer langsbrengen bij een service center in de buurt.

Apple specifieke errors

Error 306

Dit is een error op de Mac computers met printers die slechte of geen drivers hebben voor het Mac OSX-besturingssysteem.
Om dit op te lossen, kun je de volgende stappen ondernemen:

  1. Klik op het Apple icoontje linksboven in je scherm.
  2. Klik vervolgens op “systeemvoorkeuren” of “system preferences”
  3. Klik op “Print en fax”
  4. Indien het slotje links onder het nieuwe scherm gesloten is, kun je hierop klikken en je inloggegevens invoeren.
  5. Klik de “-” knop om de printer te verwijderen, en op de “+” knop om een nieuwe toe te voegen. Zoek de correcte printer op en laat deze installeren door OSX zelf.

Errors die niet zelf verholpen kunnen worden

Helaas zitten er altijd een paar errors tussen die je niet zelf kunt oplossen door een hard reset. Voor de volgende errors zul je toch moeten kijken naar een nieuwe printer of een service center in de buurt.

Error 5400

De interne temperatuur is onjuist.

Error 5700

De papierdoorvoer moet vervangen worden.

Error 6A00

Het cartridgemechanisme zit vast.

We hopen dat deze gids je geholpen heeft om je Canon printerprobleem op te lossen. Hebben we een foutmelding gemist of heb je nog toevoegingen? Laat een reactie achter en wij zullen deze gids indien relevant updaten!

Bespaar geld met FLWR huismerk cartridges
Bespaar geld met FLWR huismerk cartridges

Bekijk hier het scherp geprijste assortiment cartridges op Inktweb.nl

Laat een reactie achter

Bedankt voor het achterlaten van een reactie, we waarderen het zeer! Houd er rekening mee dat opmerkingen worden gemodereerd en

rel="nofollow"
in gebruik is. Dus, gebruik géén spammy trefwoord of domeinnaam als uw 'naam' — dit zal verwijderd worden. Laten we in plaats daarvan een persoonlijk en zinvol gesprek houden. Bedankt!

*

301 reacties

  1. G.kortekaas schreef:

    Krijg op mijn mg 5655 printer een melding type printkop is onjuist installeer de juiste printkop. Dus heb voor het eerst de printkop gereinigd. Hierna nog de zelfde melding. Heb toen de procedure resetten gevolgd maar geen groen lampje die ging branden. Wat nu.gr

    • Youp schreef:

      Bedankt voor uw reactie. Als ik het zo lees word de printkop niet goed meer herkend na het reinigingsproces. We raden aan dat u de contactpuntjes op de printer, en op de printkop zelf nog even goed afveegt zodat er geen vuil of waterresten op de printkop zijn blijven zitten. Probeer hierna nogmaals de printkop opnieuw te installeren!

  2. G. Kellersmann schreef:

    Mijn Canon 7250 printer print 1 regel zoals het hoort en dan 4 regels alsof ze 2 keer iets verschoven afgedrukt zijn dus wazig. Foutcode komt niet. Alle reinigingsopdrachten hebben geen effect. Printer is ca 7 jaar oud.
    Is daar een oplossing voor.

    • Youp schreef:

      Ik raad aan dat u de printer goed schoonmaakt van binnen en bekijkt of het papier recht uit de printer komt, en niet verschuift tijdens het printen. Eventueel kunt u nog proberen om de printkop uit te lijnen door het programma de draaien via de software.

  3. Gea schreef:

    Ik heb een Canon printer. Net nieuwe catriges geinstaleerd (geel/blauw/lila rood).
    Geeft code 1750…

    Wat nu?

  4. Patrice schreef:

    Goedenacht🙈
    Ik heb een canon picks ip7250 met code 6000. Er lijkt geen papier vast te zitten. Wat raad je aan?

  5. Clemens schreef:

    Beste,

    Ik heb een Cannon Maxify MB5455. Ik heb vorige week een printer update uitgevoerd. Ik was aan het printen en na het eerste vel ging hij van alles doen en na een kleine minuut gaf hij code B504 aan. Ik gebruik al geruime tijd andere cartridges die het altijd perfect deden.Elke keer wanneer ik hem weer opstart geeft hij eerst 2 blanke velletjes en daarna gaat hij druk te keer met tandwielen enz en dan geeft hij weer code B504. Hoe te handelen?

    groet Clemens

    • Youp schreef:

      Bedankt voor uw reactie. Deze foutmelding komt voort uit de firmware update. Deze blokkeert sinds kort alle huismerk cartridges… Het probleem is alleen op te lossen door originele Canon cartridges te plaatsen. Wat u nog kan proberen is om deze firmware update uit te voeren: https://www.canondrivers.net/canon-maxify-mb2350-driver/
      Deze zal uw printer compleet resetten en hopelijk dit probleem oplossen. U kunt ook proberen om een nieuwe set huismerk cartridges te bestellen. Onze fabrikanten zijn dag en nacht bezig om deze blokkades te omzeilen, en het is mogelijk dat de chips op nieuwe huismerk cartridges wel herkend worden. Om nieuwe cartridges te bestellen kunt u terecht op onze website: https://www.inktweb.nl/canon/maxify-serie/maxify-mb5455/

      Ik hoor graag van u terug of mijn tips geholpen hebben!

  6. Clemens schreef:

    Beste …

    Ik heb een Cannon Maxify MB5455 vorige week kreeg ik een update Gisteren printen ik een bladzijde en toen ik er nog een wilde printen gaf hij na 1 minuut code B504. Ik gebruik meestal cartridges van een ander merk maar dat was nooit een probleem. Hoe te handelen nu??

    • Youp schreef:

      Bedankt voor uw reactie. Deze foutmelding komt voort uit de firmware update. Deze blokkeert sinds kort alle huismerk cartridges… Het probleem is alleen op te lossen door originele Canon cartridges te plaatsen. Wat u nog kan proberen is om deze firmware update uit te voeren: https://www.canondrivers.net/canon-maxify-mb2350-driver/
      Deze zal uw printer compleet resetten en hopelijk dit probleem oplossen. U kunt ook proberen om een nieuwe set huismerk cartridges te bestellen. Onze fabrikanten zijn dag en nacht bezig om deze blokkades te omzeilen, en het is mogelijk dat de chips op nieuwe huismerk cartridges wel herkend worden. Om nieuwe cartridges te bestellen kunt u terecht op onze website: https://www.inktweb.nl/canon/maxify-serie/maxify-mb5455/

      Ik hoor graag van u terug of mijn tips geholpen hebben!

  7. 07.05.2021
    Beste,

    Mijn Canon PIXMA MX525 printer geeft een foutcode: 1401
    de printkop is niet geinstalleerd. installer de printkop.
    Ik vind deze info niet in de handleiding, hoe kan dit opgelost worden ?

  8. Alien Van Parys schreef:

    Beste,

    Mijn Canon PIXMA MP550 printer geeft een foutcode: 5B02.
    Ik vind deze info niet in de handleiding, hoe kan dit opgelost geraken ?

    Mvg,
    Alien

    • Youp schreef:

      Om dit probleem op te lossen raad ik de volgende stappen aan:
      1) Druk op de Stop/Reset knop nadat je de Start knop hebt aangedrukt
      2) Druk tweemaal op de Stop/Reset knop terwijl je de Aan/Uit knop ingedrukt houd.
      3) Wanneer je de Aan/Uit knop samen met de Stop/Reset knop loslaat, zal de printer in onderhoudsmodus gaan.
      4) Klik nu op de Stop/Reset knop wanneer het lampje op de printer groen is.

      Laat even weten of dit geholpen heeft!

  9. Marc Vandiest schreef:

    Mijn pixma mg3155 geeft foutcode P7 aan ! Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ? Alvast bedankt !

  10. Bene schreef:

    Hoi,
    ik heb hier een Canon iX4000 staan. Werkte perfect, tot hij een 2-tal weekjes geleden gewoon niet meer opstartte. Hij doet niks meer :-(
    Ik hoor wel, als ik de stroomkabel instop, dat er stroom toekomt (het allom gekende licht ‘geknetter’)
    Zou u toevallig weten hoe ik die terug aan de praat krijg?

    Alvast bedankt voor de respons!
    Mvg

    • Youp schreef:

      Goedendag,

      Wat vervelend dat uw printer deze kuren vertoont.
      Heeft u al geprobeerd de gehele printer te resetten? Dat doet u zo:

      – Zet de printer uit
      – Sluit de stroomkabel aan op de Canon PIXMA iX5000 / iX4000
      – Houd de knop Hervatten / Annuleren ingedrukt
      – Houd de knop Hervatten / Annuleren ingedrukt en houd de aan / uit-knop ingedrukt. (Opmerking: laat de knop niet los.)
      – Houd de aan / uit-knop ingedrukt en druk twee keer op de knop Hervatten / Annuleren en laat vervolgens zowel de aan / uit-knop als de knop Hervatten / Annuleren los.
      – Wanneer de aan / uit-LED groen brandt, drukt u vier keer op de knop Hervatten / Annuleren om de teller voor afvalinkt Canon Pixma iX4000 te resetten.
      – Druk op de aan / uit-knop.

      Mocht dit niet baten, ben ik bang dat uw printer helaas defect is. Het geknetter bij het aansluiten van de stroomkabel betekent alleen dat er contact is gemaakt met de stroomtoevoer, en niet dat de stroom ook echt doorkomt in de printer zelf.
      Dit model is dan ook al 15 jaar oud, dus best knap dat hij het zo lang heeft volgehouden!

      Met vriendelijke groet,
      Youp
      Inktweb.nl

  11. Guido Mouwen schreef:

    Ik heb sinds vandaag een TS3350 printer. Helemaal volgens de instructies geïnstalleerd, maar werkt niet. Het oranje pinklichtje knippert. Heb dan nogmaals installatie gedaan, met hetzelfde resultaat.
    Is deze printer gewaarborgd en kan ik hem zonodig omwisselen. Ik heb hem gisteren online gekocht bij Media Markt.

    Vriendelijke groet,

    G. Mouwen

    • Youp schreef:

      Wat vervelend dat uw printer dit probleem geeft. Ik ga u zo goed mogelijk proberen te helpen.

      Ik u vraag u goed op te letten en te tellen hoe vaak het lampje achter elkaar knippert. Het aantal keer dat dit lampje knippert is gerelateerd aan het exacte probleem dat de printer ondervindt.

      U kunt ook altijd een reset op de printer uitvoeren. Dit doet u door de ‘stop’ knop (rood) ingedrukt te houden tot het lampje 19 keer achter elkaar geknipperd heeft. Vaak lost dit het probleem op, echter verliest u wel alle instellingen van de printer (fabrieksinstellingen).

      Ik hoor graag van u terug!
      Met vriendelijke groet,
      Youp – Inktweb.nl

  12. Maartje schreef:

    Hoi Youp,

    Mijn Canon MG7751 geeft de melding B205. Weet jij wat er aan de hand is?
    Ik kan alleen maar vinden dat ik hem op moet sturen…

  13. aaldert schreef:

    vraag canon ts 5050
    lampje aan uit knop gaat wel aan maar display blijft uit geen reactie op de rest van de knoppen kan hem ook niet uit zetten met knop
    wat kan dit zijn hoe los je dit op
    groet aaldert

    • Youp schreef:

      Goedendag,

      Wat vervelend dat uw printer dit probleem geeft. Ik ga u zo goed mogelijk proberen te helpen.

      Welke kleur is het lampje van de aan-knop? Afhankelijk van de kleur kunnen we zien of de printer zelf het probleem opmerkt.
      Indien het lampje knippert vraag ik u vriendelijk goed op te letten en te tellen hoe vaak het lampje achter elkaar knippert. Het aantal keer dat dit lampje knippert is gerelateerd aan het exacte probleem dat de printer ondervindt.

      U kunt ook altijd een reset op de printer uitvoeren. Dit doet u door de ‘stop’ knop (rood) ingedrukt te houden tot het lampje 19 keer achter elkaar geknipperd heeft. Vaak lost dit het probleem op, echter verliest u wel alle instellingen van de printer (fabrieksinstellingen).

      Ik hoor graag van u terug.
      Met vriendelijke groet,
      Youp – Inktweb.nl

  14. Cobie schreef:

    Wat betekent de foutcode 5B00 op een canon MG 2450 printer?

    Alvast bedankt

    • Youp schreef:

      Beste,

      Allereerst bedankt voor het melden van deze foutmelding. Na wat research aan onze kant blijkt het dat deze foutmelding vaker voorkomt.
      Deze foutcode wordt veroorzaakt door “verkeerd gebruik van de cartridge.” Canon is hier zelf nogal vaag over, en het is zeker niet uw eigen fout.

      U kunt dit stappenplan volgen om deze errrocode te verhelpen:

      1. Koppel eerst de netstroom en USB-kabels los van de printer.
      2. Open de cartridgeklep en druk op de aan / uit-knop.
      3. Blijf de aan / uit-knop ingedrukt houden terwijl u het netsnoer weer in het stopcontact steekt.
      4. Blijf de aan / uit-knop ingedrukt houden totdat de printer zichzelf opnieuw instelt.
      5. Zodra alle lampjes branden, kunt u deze loslaten.
      6. Wacht tot het groene stroomlampje uitgaat.
      7. Druk vervolgens twee keer snel op de aan / uit-knop.
      8. Het groene lampje zal nog een paar seconden knipperen en uiteindelijk aan blijven staan.
      9. Sluit de cartridgeklep en probeer opnieuw af te drukken.

      Laat ons weten of het probleem hiermee opgelost is!

  15. Herman De Geyter schreef:

    Mijn printer Canon PIXMA MG 5150 geeft aan dat absorbsiekussen VOL is. Kan ik hieraan verhelpen ?
    met dank

    • Youp schreef:

      Dag dhr. De Geyter,
      Onder kopje “Error 5100” leggen we uit hoe u uw printer kunt foppen door hem te laten denken dat het absorptiekussen niet vol zit.
      Helaas is dit een tijdelijke oplossing.
      Het absorptiekussen is niet te vervangen of te legen. U zult dus moeten kijken naar een nieuwe printer.
      Wij hopen dat wij u genoeg geïnformeerd hebben, en we zien u graag terug op http://www.inktweb.nl .
      Met vriendelijke groet,
      Youp

  16. al geruime tijd neem mijn printer geen papier op geeft steeds als rede geen papier en dit terwijl er bladeren genoeg zijn zou het mogelijk zijn dat de zuigers die het papier oprapen vijl of niet genoeg zuigen en wat kan ik er aan doen

  17. Gaetano schreef:

    Heb een canon printer MG5650.krijg nu storing 6000.wie kan mij helpen

  18. jill schreef:

    wanneer ik wil printer krijg ik de fout melding dat de printer door een andere computer in gebruik is hoe krijg ik dit weg?

  19. Maenhout Ginette schreef:

    mijn printer MG5150 geeft plots een fout type printkop is onjuist.instaleer de juiste printkop.dat ding heeft altijd perfect gewerkt.hoe kan dat nu? hoe kan ik het oplossen?

  20. Hallo,
    Kan ik de inktkoppen behandelen zoals beschreven bij B200 melding als ik een B203 melding krijg?

  21. Lia schreef:

    ik krijg als foutmelding met mijn Canon printer (type MP540)
    error 6C10
    Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?

  22. H.J.Mak schreef:

    mijn printer geeft foutcode 5B02 aan wat isdat

  23. Ingeborg schreef:

    Mijn printer canon pixma wil het niet meer doen hij vergeten steeds aan lade gesloten terwijl deze openstaat heb alles al laten uitlijnen maar helpt niets. Kan dus niets kopiëren of scannen etc. Heb alle tipsgeprobeerd die er gegeven waren ook loopt het papier steeds vast waardooor ik hem vanachter moet openmaken Kunt u mij helpen ? Aub. Hij is twee jaar oud CanonPixma mg6853 mevr jaarsma terneuzen

  24. Anneke Hoekstra schreef:

    Mijn printer is een jaar oud en geeft de foutcode 6900, wat kan ik daaraan doen?

  25. Hassink schreef:

    Mijnprinter geeft aan odersteuning code 6000 hoe krijg ik de printer weer aan de praat

  26. Carla schreef:

    Veel issues komen door niet-officiele inktcardridges. Zorg dat je altijd de originele gebruikt.

    Verder helpt het soms door de printkop even een nachtje in een klein bakje water te zetten zodat deze weer schoon wordt.

  27. F.C. Dammers schreef:

    Beste mensen,

    IK heb een Canon MX 340 met het volgende probleem.
    Ik krijg constant de melding printerfout opgetreden met de code 5200. Het enige wat gebeurd is dat de stekker los is gegaan tijdens het printen, zodat er geen stroom was.
    Er zit geen papier in de printer wat achter gebleven zou kunnen zijn.
    Kunt u mij helpen om dit probleem op te lossen

    Vriendelijke groet
    Frans Dammers

  28. oskam schreef:

    Mijn printer is naar canon gestuurd vanwege
    de volgende melding op de printer;
    Absorptiekussen inkt bijna vol.
    Wat betekend dit en hoe moet dit hersteld
    worden.
    Gaarne een reactie via mijn email.
    Bij voorbaat dank.

  29. Suzanne schreef:

    Mijn canon MG4250 printer krijg ik de melding “printer reageert niet, terwijl ik wel kan kopiëren echter hij kopieert niet in rechte lijnen. Wat kan hiervoor de oplossing zijn?

  30. Roger schreef:

    Mijn canon Pixma mg6850 geeft een ondersteuningscode 1750 wat is dit voor een melding

  31. Lucas ten Harkel schreef:

    Ik heb een Canon MX 435 inktjet printer All in one deze pakt het papier niet meer zonder dat ik eerst elk vel A4 aandruk. Wat kanik daar aan doen, kan ik zelf de aanvoer reinigen zodat ie het papier weer pakt?
    Heeft iemand instructie voorbeelden van wat ik moet loshalen om hem inwendig te reinigen?
    Graag een bericht met afbeedingen.

    Bij voorbaat dank

  32. aliet schreef:

    nooit geen canon weer steeds die inkt verwisselen.. en nu niks meer, foutcode U043, of dan weer, C610 ressetten helpt niks.. Bahhh wie heeft het juiste antwoord

  33. Myriam schreef:

    mijn HP Officejet Pro 8615 geeft error code Oxc19a003 aan. Heb de inktcardridges eruitgehaald, de printkop ook eruitgehaald en met een zakdoek lichtjes gezuiverd, terug eringestoken maar krijg iedere keer dezelfde melding. Hoe kan ik dit oplossen, op deze manier kan ik niets uitprinten.
    Graag hulp.

  34. H van Veen schreef:

    Wat zou foutmelding 8200 kunnen zijn lampje groen en oranje kniperen continu bvb dank
    k

  35. Herman De Geyter schreef:

    printkop rechts vastgelopen bij Canon MG5100

  36. Herman De Geyter schreef:

    printkop rechts vastgelopen

  37. g.j.de Jong schreef:

    onze canon Printer MP540
    geeft de foutcode C000
    wat te doen

    • Kristel schreef:

      Hoi,
      Een jaar geleden de printer canon pixma MG3050 gekocht, hij heeft een jaar lang goed zen werk gedaan tot nu. Als je wilt printer blijft die foutmelding aangeven, dat is sinds kort. Hier voor wouw ik de printer koppelen met mn telefoon maar dat lukte niet. En nu blijft die foutmelding aangeven.

      Iemand hier een oplossing voor? Ik hoor het graag!!

  38. Judy la Croix schreef:

    Mijn draadloze Canonprinter MG 5750 geeft ondersteuningscode 6000 aan. Heb het apparaat al vele malen uit- en aangezet, er zit geen papier vast. De cardtrigesbalk komt ook niet te voorschijn. Printer heeft altijd goed gewerkt. Cartriges moeten vervangen worden.
    HELP

  39. Martine Wegbrans schreef:

    Canon printer 5150 print 1 keer alles normaal, daarna gaat het gele lampje branden. Ik doe de printer uit en weer aan, dan alles weer goed , de volgende sessie oranje lampje .
    Geeft af en toe een schrapend geluid!!
    Wie weet de oplossing??

  40. Freerk de Beer schreef:

    Mijn Canonprinter MP 240 geeft foutmelding P 8
    wie weet wat dit kan zijn ?
    Graag een reactie bvb Mijn dank

  41. Rinus schreef:

    Mijn printer doet niets meer, nadat een nieuwe cartridge kleur zwart in de houder gestopt heb ,en ik kan er ook niet bij, De slede met de cartridge zit helemaal rechts in de hoek, en kan ze er niet uithalen . MIJN printer is MG 5350. deze geeft de fout melding 5B01 en de lampjes van aan/uit en van het elektrisch knipperen constant. Kan ik zelf nog wat doen ,bijvoorbeeld de printer open maken , om het probleem zelf te verhelpen. repareren is te duur.

  42. Rauke Hendrik de Hoop. schreef:

    Lege cartridge 545 XL laat zich niet uit de printer verwijderen. De drie kleine lichtjes onder de aan/uitknop gaan steeds branden. Wil graag de informatie ontvangen die me laat weten wat er gaande is. Bij voorbaat dank en hartelijk gegroet.

    R.H.deHoop.

  43. Fabienne schreef:

    Strepen op de afgeprinte foto’s, weet iemand de oorzaak ?

  44. ANDRIES schreef:

    printer geeft foutcode “5B00” op

  45. ANDRIES schreef:

    printer geeft foutcode 5B00 op

  46. ANDRIES schreef:

    printer geeft foutcode “5B00” aan

  47. Henry Burggraaff schreef:

    Onlangs heb ik een vervangende caridge in pixma mg 5250 geplaatst in het caridge blok het blok ging terug naar de start positie en schakelde uit.
    de printer is niet meer aan te krijgen .
    wat is hier aan de hand is er een verklaring voor?

  48. Frans schreef:

    woord dus

  49. Frans schreef:

    ik heb de MG7751
    mijn prrinterstaat de helft van het owwrd WIFI dus FI een rode streep doorheen.weet iemand de oplossing ?

  50. wim schreef:

    Na het verwijderen van de printkop,nog steeds foutmelding 1403 printkop onjuist
    ra ra hoe kan dat