Printer herkent cartridge niet? Volg dit stappenplan!

Door , dinsdag 13 september 2022 om 15:46 - Tutorials

Dit stappenplan is voor wanneer je problemen hebt met het installeren van de cartridges. En de printer de cartridge niet herkent. Foutmeldingen als “Incompatibel cartridge” of “Cartridge ontbreekt” zijn op te lossen met de volgende handleiding. Problemen met de afdrukkwaliteit behandelen we in een volgend artikel.

(Als je een wat technischer persoon bent, heb je waarschijnlijk enkele van onderstaande stappen al geprobeerd. Voor de volledigheid adviseren wij elke stap te volgen. Het kan wat vervelend/saai zijn, maar dit is de enige manier om alle problemen uit te sluiten.) En hopelijk herkent je printer de cartridge dan weer.

Stappenplan voor inkt cartridges

1) Is het daadwerkelijk de cartridge die geleverd/besteld is?

Controleer of je de inktcartridges hebt ontvangen die je besteld hebt. Vergelijk het artikelnummer van het product met het nummer op de pakbon of in je emailbevestiging.

2) Is de cartridge geschikt voor deze printer?

Staat je printer op het doosje? Of staat je printer onder “Geschikte printers” op onze website? Het kan voor komen dat er verkeerd besteld of geleverd is.

3) Zijn alle stickers verwijderd van de cartridge?

Voorbeeld hoe HP sticker/tape verwijderen als printer de cartridge niet herkent
HP sticker/tape verwijderen

Bij veel inktpatronen moet een sticker en soms ook een plastic beschermschel verwijderd worden. Voor de zekerheid adviseren wij om alle stickers van de cartridge te verwijderen. Zie onderstaande video voor meer uitleg.

4) Is de cartridge op de juiste plek geïnstalleerd?

Het is belangrijk dat de cartridge wordt geïnstalleerd op de juiste plek in de printer. Een zwarte cartridge kan enkel geplaatst worden op de plek voor zwarte cartridges en cyaan enkel op cyaan. Veel printers hebben een sticker op de printer staan met welke cartridge waar moet. Bij twijfel kan je de website van de fabrikant raadplegen.

5) Controleer of de printkop contact maakt met de printer.

Als je cartridge een printkop bevat, controleer dan of de koperen contactpunten contact maken met de printer. Controleer ook direct of er vuil op deze contactpunten zitten en maak dit, indien nodig, voorzichtig schoon met een droog doekje.

6) Maak de contactpunten van de cartridge schoon

De contactpunten schoonmaken want printer herkent cartridge niet
(1) De koperen contactpunten
(2) Spuitmondje

Maak met een licht vochtig wattenstaafje (of lintvrij doekje) de koperen contactpunten (1) of de chip van de cartridge schoon. Maak ook het koperen spuitmondje van het inktpatroon schoon (2). Er is ook kans dat er een laagje oxidatie op de cartridge zit. Dit kan verwijderd worden met de gum uit de verpakking van de cartridge. Zie de onderstaande video voor uitleg.

Het is belangrijk dat de cartridge droog is voordat je deze opnieuw installeert. Laat deze dan ook minimaal 10 minuten drogen.

7) Moeten andere cartridges vervangen worden?

Het kan voor komen dat andere (lege) cartridges problemen geven. Zijn alle andere cartridges herkend en vol? Zo niet, vervang dit waar nodig.

8) Chip van de cartridge schoonmaken

Het kan voorkomen dat de chip een beetje vies is. Dit is zeker niet moeilijk om op te lossen. U hoeft alleen een paar keer uw vinger over de chip te halen. Zie onderstaande video voor uitleg.

9) Alles geprobeerd? Probeer dit!

Het zal u verbazen hoeveel problemen zijn op te lossen door de cartridges (nogmaals) opnieuw te installeren. Hoewel het overbodig klinkt, volg deze stappen volledig!

  1. Haal uw cartridge uit de printer
  2. Sluit uw PC af
  3. Koppel de printer los van de PC
  4. Verwijder de netspanningskabel van de printer
  5. Verwijder de USB-kabel

Na enkele tellen gewacht te hebben, kan je alles weer aansluiten en de cartridge opnieuw installeren. Controleer of de cartridge goed vast zit (je moet een “klik” horen). Indien uw printer een reset functie heeft, is dit ook het juiste moment om dit uit te voeren. Al herkent je printer hem nog niet neem dan contact met ons op.

Stappenplan voor toner cartridges

1) Zijn alle stickers verwijderd?

Net als bij inkt cartridges, zorg ervoor dat de sticker/tape volledig verwijderd is van de toner.

2) Weet de printer dat de toner vervangen is?

Bij veel laser printers is het nodig om via de software op de computer aan te geven dat de toner cartridge vervangen is. Wanneer de sticker verwijderd wordt is het mogelijk voor de toner om overgezet te worden naar het papier tijdens het printen.

Bij tonercartridges kan weinig verkeerd gaan. Als je nog steeds problemen ondervindt met het installeren en herkennen van de toner, dan ligt het probleem waarschijnlijk aan de chip.

Wees niet gealarmeerd als uw printer een melding geeft dat er “niet originele” of “compatible” cartridges zijn geïnstalleerd. Deze melding is op de computer vaak weg te klikken. En als de stappen goed zijn uitgevoerd herkent de printer hem nu en kan je beginnen met printen.

Meer informatie

Een nieuwe cartridge kopen?

Al werkt de cartridge helemaal niet met printen en heb je alles geprobeerd kan je er altijd nog een kopen op Inktweb.nl. En het beste is dan om er een van ons huismerk (FLWR) te kopen, zodat je voordeliger uit bent voor dezelfde prijs en kwaliteit.

Laat een reactie achter

Bedankt voor het achterlaten van een reactie, we waarderen het zeer! Houd er rekening mee dat opmerkingen worden gemodereerd en

rel="nofollow"
in gebruik is. Dus, gebruik géén spammy trefwoord of domeinnaam als uw 'naam' — dit zal verwijderd worden. Laten we in plaats daarvan een persoonlijk en zinvol gesprek houden. Bedankt!

*

160 reacties

  1. Fred Meijer schreef:

    Heb bovenstaand stappen plan uitgevoerd werkt echter niet.
    Met de vorige cartridge waar nog een beetje inkt in zat werkt de printer wel

    • Youp schreef:

      Dag Fred, waarschijnlijk is de cartridge dan defect. Ik raad aan dat u een melding hiervan maakt bij het verkooppunt zodat u een vervangend product of uw geld terug kan krijgen.

  2. Gerk schreef:

    Mijn brother HL-L2375DW is volledig schoon (geen papierresten). Toch geeft mijn Mac aan dat er een papierstoring is. De printer staat rustig op: Deep Sleep. Ook heb ik een nieuwe driver geïnstalleerd ivm nieuwste Mac-versie 12.2.1. Ik gebruik sinds een halfjaar een cartridges van Inkjet. Nu kan ik niet meer printen.
    Wat kan dit zijn, en hoe op te lossen

    • Youp schreef:

      Dag Gerk, dit klinkt als een papiersensor die defect/geblokkeerd is. Dit is wat lastiger om op te lossen, omdat de sensor diep in de printer zit. U kunt proberen om de printer open te maken en te kijken of er niet wat papier vastzit diep binnen de printer. Mocht dit niet het geval zijn, of wanneer u dit zelf niet aandurft, raad ik aan dat u contact opneemt met een servicepunt om uw printer professioneel na te kijken.

      Ik verneem graag welke vervolgstap u heeft genomen!

  3. Selina Rodenburg schreef:

    Vraagje ik heb een hp pro 8210 ik heb de originele cardridges hervult met verkeerde inkt ( ben ik inmiddels achter)
    Nu overweeg ik namaak cardridges erin te doen alleen het volgende de printer is ge-update dus ik ben bang dat de printer die niet pakt.
    Wat is jullie advies daarin?

  4. Noor schreef:

    Dank voor dit stappenplan.
    1vding vind ik vreemd.
    Een chip van de cartridge schoonmaken met vinger schoonmaken.
    Want vingers bevatten zuren.
    Lijkt me niet goed om uit te proberen.
    Graag uw reactie

    • Youp schreef:

      Hi Noor, het klinkt inderdaad vreemd, echter werkt deze methode echt. Door met schone vingers over de chip heen te wrijven maakt de cartridge vaak weer contact. Het zal u vast wel eens overkomen zijn dat u bij de kassa van de supermarkt staat en u wilt pinnen, maar uw kaart niet herkend wordt door het pinapparaat. Ook dan wrijft u even snel over de chip en maakt de kaart weer contact. Met cartridges is dit net zo. :)

      • Noor schreef:

        Dank voor uw bericht.
        M iijn pinpas werkt kennelijk heel goed, ik heb nog nooit storing aan de opa’s gehad bij supermarkt.
        Maar prima tip voor het geval dat ……

  5. Frans Bersee schreef:

    Hallo Youp,

    Ik gebruik al tijden voor mijn Canonprinter MP270, de inktpatronen van het huismerk van 123 Inkt. Scheelt aanmerkelijk in prijs en werken perfect. Het enige wat ze niet doen, is het inktniveau doorgeven aan de computer. Kan vrij irritant zijn als je geen patronen in voorraad heb, want plotseling zijn ze leeg. Klopt dit gegeven? Is het misschien een prijsdrukkend element?
    Bij voorbaat dank,
    Mvg

  6. Titus Rivas schreef:

    Ik heb een merkwaardig probleem. Ik heb compatibele (iets goedkopere) inktcartridges gekocht voor mijn Canon-printer. De eerste keer na het plaatsen deden deze cartridges het perfect. Ik heb een pagina met veel kleuren uitgeprint.
    Enkele dagen later, vandaag om precies te zijn, krijg ik echter een foutmelding. De printer herkent de cartridges wel (hun naam wordt correct genoemd) maar doet opeens alsof ze niet goed geplaatst zijn (ze zitten er nog precies op dezelfde manier in) of zelfs helemaal incompatibel zijn.
    Navraag bij de klantenservice leert mij dat men vooral wil dat ik de originele cartridges van Canon zelf koop, maar ik word niet verder geholpen. Wat zijn dit voor rare fratsen?

    • Youp schreef:

      Hi Titus, dat is vreemd! Printers geven vaak vage foutmeldingen wanneer huismerk cartridges van slechte kwaliteit geplaatst worden. Mijn eerste tip is om te kijken of de chips op de cartridges recht staan, en niet scheef/slecht vastzitten. Daarnaast dient u gewoon goed verzekerd te worden door de verkoper van de cartridges, dus als deze niet goed werken, heeft u gewoon recht op een vervangend setje of uw geld terug.

  7. Nieuwe cartridge HP geplaatst en krijg de mededeling dat cartridge NIEt wordt herkend of cartridges zijn beschadigd. Ik krijg verder geen ander scherm.
    Ook bij HP geen mogelijkheid om service in de vorm van telefoon of chat. Weet nu niet wat ik moet doen….

    • Youp schreef:

      Bedankt voor uw reactie. We raden aan dat u de stappen in dit artikel goed volgt, desnoods meerdere malen. Soms heeft de cartridge meerdere malen een reiniging nodig voordat deze daadwerkelijk wordt herkent.
      Mocht het probleem nog steeds niet opgelost zijn, dan bestaat er een kans dat de cartridge een fabrieksfout heeft. Dit valt onder de garantie, en kunt u naar het verkooppunt afstappen voor een vervangend product of uw geld terug.

  8. Gerard de Jong schreef:

    7 december 2 cartridges gekocht. Kleur en zwart. Kleur geinstalleerd geen problemen. Zwart ook geinstalleerd maar geeft alleen hele wazige streepjesafdrukken. Teruggegaan naar de winkel. Moest eerst de procedure volgen. Maar zoals u wellicht zult begrijpen bood dat geen soelaas. Hij doet t gewoon niet. Kan ik nu wel teruggaan en het bedrag terugvragen zonder problemen? Kreeg het gevoel niet geloofd te worden maar begrijp ook dat er eerst een bepaalde procedure gevolgd moest worden. Het was in de vestiging in Enkhuizen.
    Hartelijke groet.

    • Allon schreef:

      Bedankt voor uw reactie. Erg vervelend om te horen dat het print probleem niet makkelijk op te lossen is. Als de stappen niet hebben gewerkt en de procedures die het verkooppunt aangaf ook geen oplossing boden, heeft u recht op een nieuw product of uw geld terug.

  9. Filip Bourgeois schreef:

    Bij vervanging van inktcartridge herkende mijn HP 5540 nieuwe kleurencartridge niet meer..
    Na opvolging van jullie stappenplan werkt alles terug perfect !!
    Bedankt voor de tips!

  10. Vergeylen linda schreef:

    Ik heb alles gedaan wat. U Gezegt heb
    Het springt van 1 naar e en omgekeerd
    Voor de cardice te vervangen
    Het gaat niet

    • Youp schreef:

      Bedankt voor uw terugkoppeling. Wij kunnen ook maar advies geven tot een bepaalde hoogte, en in dit geval lijkt uw probleem dieper te liggen.
      We raden aan dat u contact opneemt met het verkooppunt waar u de cartridges vandaan heeft. Zij zullen u hopelijk verder helpen en tot een gepaste oplossing komen!

  11. Heb jullie laatste stappenplan gevolgd voor mijn weigerende HP photosmart 5510 (pakte de cartridges niet meer) en hij werkt weer !!
    Veel dank voor alle tips.

  12. ikheb nieuwe inkt gekocht het moest LC985 zijn en het is CB985 en die passen niet in mijn printer wat moet ik doen?

    • Youp schreef:

      CB985 komt mij niet bekend voor! Is dit een huismerk cartridge? Als de cartridges echt niet passen raad ik aan dat u contact opneemt met de verkopende partij over een eventuele retour.

  13. JG schreef:

    Wij hebben een HP photosmart 6520 ,ik had ook problemen met foutmelingen van volle cardridges .ik heb de rubbers schoon gemaakt waar je de inktcardrides insteekt .en de stekkers uit de printer gedaan om te resetten.Toen weer aangezet en opnieuw de cardridges er in gedaan en hij doet het weer perfect .misschien heeft iemand anders wat aan deze tip.

  14. geenen jan schreef:

    kan ik een inktpatroon vervangen of moet het telkens beiden zwart en kleur. ik gebruik nooit kleur en toch print hij niet ?

    • Nathalie van Leeuwen schreef:

      Goedemorgen,

      U kunt ook 1 inktpatroon vervangen wanneer er 1 leeg is het mogelijk alleen deze te vervangen.

      Met vriendelijke groet,
      Inktweb.nl

      • Mario schreef:

        Ik heb een hp 4636 printer en altijd navul gekocht maar nu orginele nu met de orginele herkend hij wel de zwarte maar niet de kleuren patroon

        • Allon schreef:

          Bedankt voor uw reactie. Wat u eventueel zou kunnen doen is het resetten van uw printer.
          1) Haal uw cartridge uit de printer.
          2) sluit uw PC af.
          3) koppel de printer los van de PC.
          4) verwijder de netspanningskabel van de printer.
          5) verwijder de USB kabel. Na enkele tellen gewacht te hebben, kunt u alles weer aansluiten en de cartridge opnieuw installeren.

  15. Jan Landman schreef:

    Mijn HP printer HP Office 7612 heb ik vervangen door een andere printer HP Office 7612 (Exact dezelfde. DE Oude printer wad stuk. En de nieuwe printer accepteert de originele cartridges die in de oude printer niet. Moet dezelfde types zijn van HP (933XL en 932XL) Geeft melding: Beschermde HP cartridges geïnstalleerd, vervang de cartridges.
    Hoe los ik dit op?

  16. Holtewes schreef:

    Ik heb originele HP cartridge geplaats, nieuwe, printer meld leeg. Met een balpen gaat het beter. ;-)

  17. Joyce schreef:

    Ik heb een hp envy printer. Heb originele hp 303 cartridges, echter , omdat ik géén inkt abonnement hebt, weigert mijn printer, zonder aanmelding van mijn cartridges, te printer.
    Ik word hier heel boos over. Heb diverse malen geprobeerd de netwerkservices uit te schakelen, zonder resultaat.

    Wat in hemelsnaam moet ik doen om mijn printer te laten afdrukken??

  18. Ernst Elling schreef:

    L.S.
    Hedenmorgen gebeld met medewerker Gijs en gemeld dat mijn gekochte inkt-cartridges H-302XL zwart niet wordt geaccepteerd door onze printer HP ENVY 4526.
    Het hele stappenplan doorgenomen, maar de printer geeft continu aan: Probleem met cartridges. Verwijder de aangegeven inktcartridge en installeer deze opnieuw. Zorg dat deze goed is geïnstalleerd. Het type nr. van de niet funtionerende cartridge is TC 18L. Ik wil de scan v.d. cartridge bijvoegen maar er wordt niet vermeld hoe dat moet gebeuren.
    Ook heb ik nog een kleurencartridge H-302XL kleur welke ik nog niet heb geïnstalleerd.
    Groet, Ernst Elling

  19. M. van der Stelt schreef:

    Ondanks alle adviezen werkt de inktcartridge huismerk 301XL niet. En nu?

  20. wibo roorda schreef:

    Ik heb met U gebeld,en volgens stappenplan,was ik vergeten alle stickers te verwijderen.Na dit gedaan te hebben,werkt het weer perfect.
    Dank voor Uw moeite,hopelijk blijft het nu goed te werken.
    Met vriendelijke groet Wibo Roorda

  21. M.H.S. Dijxhoorn schreef:

    krijg op de display van mijn HP 5540 alsmaar verwijder cartridge. Stekker eruit geweest, verschillende malen cartridges opnieuw geinstalleerd. nwe cartridge – wat nu?

  22. Beste.

    Ik heb alles geprobeerd maar blijft het zelfde.

    Met vriendelijke groeten.

  23. A.J. Tol schreef:

    Goedemiddag meneer Oud,

    De suggesties van u opgevolgd en ik krijg steeds weer de cartridges zijn niet bestemd voor de huidige printerconfiguratie. Deze suggestie heb ik enkele maken herhaald en krijg ik het zelfde weer.
    Nadien heb ik de oude cartridges er weer ingedaan ,het zelfde en weer schoongemaakt, geen verandering.
    Er is gen informatie over het inktniveau.
    Hoe kunt je zien of de contactpunten elkaar raken.
    De printer geeft steeds Error aan en bij het inktniveau brandt het rode lampje.
    Wat kan ik nog verder ondernemen om de printer weer aan de praat te krijgen.
    met vr.gr.
    A.J.Tol

    • helena leonard schreef:

      Ik bezit een printer CANON MG 5750,. Met de te vervangen cartriges werkte de printer goed.
      Ik bestelde cartriges C 550, Bk zwart 551. Y 550. Bk 550, M 550 in een doos verpakt. Het is een huismerk van 123inkt.
      Bij plaatsing staat er dat de inktpatronen onjuist zijn.
      Mijnprinter doet het dus niet.

      Wat kan hier de oorzaak zijn,

      • Youp schreef:

        Dag mvr. Leonard,

        U ondervindt dit probleem omdat de Canon MG5750 printer de Canon 570 / 571 cartridges in gebruik neemt, niet de 550/551 die u in bezit heeft. Mijn gok is dat u per ongeluk de verkeerde cartridges besteld heeft.
        Via onze website kunt u gemakkelijk en snel de juiste cartridges voor uw printer bestellen: https://www.inktweb.nl/canon/pixma-serie/mg5750/
        Ook wij bieden voordelige huismerk cartridges van topkwaliteit voor uw printer aan.

        Ik hoop u hiermee genoeg geholpen te hebben.
        Met vriendelijke groet,
        Youp – Inktweb.nl

  24. rudi schreef:

    de link naar “HP: ‘Een probleem met de cartridge’, ‘Incompatibele cartridge’ of ‘Cartridge ontbreekt of is beschadigd’’ werkt niet

  25. Hier zelfde probleem, en ik heb een drastische oplossing. Weg met de inktjet en heb mij vandaag een laserprinter b&w van Brother gekocht 109 Euro. Nu tevreden.

  26. Bennie Smoes schreef:

    Alle stappen uit gevoerd werkt voor geen meter
    Een nieuwe originele Hp in de printer gedaan en die werk prima dus mijn conclusie is dat het aan de inkt cartridge licht hier toch graag een nieuwe voor het gaat hier om een H-302XL COLOR
    VRG B SMOES

  27. Eelke schreef:

    Printers zijn over het algemeen niet echt duur. Ik heb het idee dat fabrikanten de winst terugpakken met de veel duurdere merk cartridges door er voor te zorgen dat de printer de alternatieve goedkopere inkt cartridges niet accepteerd.

  28. cristine schreef:

    Epson Printer 2,5 jaar oud. Altijd originele navullingen gebruikt. Herkent inktcartrigde niet. 2 x nieuwe cartigde gekocht (kassa) en alle bovenstaande stappen uitgeprobeerd (en alle tips en adviezen die op internet te vinden zijn) Wat nu… printer weggooien en alle nieuwe inktcartigdes ook ?

  29. Henk Vos schreef:

    Gebruik brother LC 223 DCP J5620DW
    Groet.
    Sommige cartridges 2 keer verwisseld.
    Had ik nog op vooraad. en nog niks.

  30. Henk Vos schreef:

    Gebruik brother LC 223
    Groet.

  31. Henk Vos schreef:

    Alle 4 cartridges vervangen, stroom er af en weer opgezet gezet maar geen herkenning.

  32. monique schreef:

    bij mij stond er dat mijn nieuwe alternatieve cartridge beschadigd was of ontbrak.

    bij mij hielp het om:
    – ga naar word
    – ga naar afdrukken
    – druk op printereigenschappen
    – open het tabblad eigenschappen
    – klik op printerservices
    – klik op: reinig de printerkoppen
    hoera hij doet het weer!

  33. Luc schreef:

    Epson Stylus SX420W, herkent zelfs de originele cardridges niet meer. Alle contactpunten nagekeken, een nieuw set originele cardridges geprobeerd, niets helpt. Via hulpprogramma kan ik niet bij de status 3 geraken om deze uit te schakelen. Wat kan ik nog meer doen, vooraleer een nieuwe printer te kopen?

  34. Nico schreef:

    Ik heb een HP3600n, altijd prima gedaan maar print niet goed de kleuren sinds ik huismerk cartridge gebruik. Gele cartridge lijkt niet mee te doen. Inmiddels krijg ik waarschijnlijk de tweede vervanger echter vandaag ineens de melding “cartridge niet goed geinstalleerd… ik krijg het niet opgelost, wat zou er aan de hand zijn? Printer defect?

  35. Truus schreef:

    Krijg de niuwe zwarte er niet in gepplaatst?

  36. benny vereecken schreef:

    die heeft op de site update staan die ja moet doen en het helpt echt neem alles aan nu geen fout melddingen meer

  37. Han Bresser schreef:

    Het reseten volgens uw aanwijzing , alles uitschakelen en opnieuw starten, heeft geen resultaat. De printer accepteerd de cartridge niet. Dit is mij bij een andere printer ook overkomen, ben daarom overgestapt naar allen een orginele cardrige. Verzoek u mij dus een orginele set toe te zenden waarna ik de andere set zal retouneren.
    met vr.groet,
    Han Bresser

  38. Maris schreef:

    Bij de cartridges die geleverd waren zat er geen “chipje” op de achterkant, toen heb ik die van mijn oude cartridge afgehaald en op de nieuwe gedaan, en tadaaa hij doet het weer!

    Mijn tip: Pak je oude cartridge die het wel deed erbij en kijk wat er verschillend aan is

    hoop dat ik nog iemand heb kunnen helpen hiemee

  39. cor van huis schreef:

    bij mij werkt het niet stekkers er uit 10 60 sec wachten jammer

  40. ad schreef:

    Heb Hema cardridges H12 ipv HP338 gekocht maar bij installatie blijft ook na reset enz rood lampje op printer branden . zodra ik de orginele lege er weer in doe is alles OK
    hoe kan ik dit verhelpen

  41. Ledent Gaby schreef:

    ik heb mijn printer 3 jaar niet gebruikt vandaag nieuwe inkt gestoken en toch blijft het lichtje branden dat er geen inkt aanwezig is hoe los ik dit op ????

  42. Annemie schreef:

    Ik heb een epson stylus DX 8450 printer. Geen originele cartriges maar in het verleden (eergisteren) werkte deze prima. Bovenstaande stappen uitgevoerd maar de printer werk niet. Blijft aangeven dat hij cartrige niet herkent. Ze zijn niet leeg. Ik kan nu ook geen andere knoppen op de printer beheren zoals onderhoudsknop.
    Vriendelijke groeten
    Annemie van de Ven

  43. bianca schreef:

    Mijn printer blijft aangeven dat de cartrigdes leeg zijn maar zijn vol en originele wat kan ik doen

  44. Hans Houtman schreef:

    AL VEEL GEPLOETERD, DAARNA VOLGENS DEZE SITE
    GEVULDE CARTIDGE ERUIT,
    KABELS LOS,
    10 SEC WACHTEN
    KABELS ERAAN
    CARTIDGE ERIN
    VEEL VRAGEN VAN PRINTERPROGRAMMA BEANTWOORDEN
    EN HIJ DEED HET WEER HOERA

  45. ria schreef:

    Heb nieuwe inktpatronen gestoken, maar krijg een eror melding voor de kleuren, geel en blauwe. Die vindt hij niet, krijg melding dat er origineel inktpatronen in moeten. Maar de zwarte en roze kleur vindt hij wel. Wat kan ik hier aan doen?

  46. Andy schreef:

    van het printer merk i.p.v. een huismerk

  47. Andy schreef:

    officiele cartridge kopen

    • Ilona van Galen schreef:

      Ik heb een originele cartridge!! Maar hij blijft in dat scherm hangen! Met een melding Originele HP cartridges geplaatst! Ja duh! Kostte me 33 euro, dus waarom doet ie het dan niet??

  48. wessels schreef:

    ik he een brother dcp-j140w en heb vorig
    jaar een alternatie cartriges ge instaleerd
    en het werkte perfect.nu is was de zwarte cartrige leeg en hep eerst een alternatie die
    werkte niet en toe een originele geprobeert
    en doet het niet bij leverancier gewwest en
    nieuwe originele cartriges van alle kleuren
    geprobeerd en doet niks HOE KAN DAT

  49. Wieza BosmansWieza Bosmans schreef:

    Ik heb gisteren een inktpatroon bij de Hema gekocht Hema gisteren De inktpatroon is een gerecyclede cartridge ik heb een reinigingscyclus uitgevoerd maar hij werkt niet en al wel een stuk of 10 bladen afgeprint de inkt blijft licht grijs zoals bij lege inktpatroon.

  50. kaki schreef:

    ik heb een alternatieve toner besteld (mlt-d111s) die zou moeten passen op de printer samsung Xpress M2070FW
    Als de toner niet herkend zou worden, moest ik de printer drie seconden uitdoen en dan weer aan.
    Maar….na een aantal keer dit gedaan te hebben, krijg ik nog steeds de melding dat hij niet compatible is???
    wie kan me helpen?