Dit stappenplan is voor wanneer je problemen hebt met het installeren van de cartridges. En de printer de cartridge niet herkent. Foutmeldingen als “Incompatibel cartridge” of “Cartridge ontbreekt” zijn op te lossen met de volgende handleiding. Problemen met de afdrukkwaliteit behandelen we in een volgend artikel.
(Als je een wat technischer persoon bent, heb je waarschijnlijk enkele van onderstaande stappen al geprobeerd. Voor de volledigheid adviseren wij elke stap te volgen. Het kan wat vervelend/saai zijn, maar dit is de enige manier om alle problemen uit te sluiten.) En hopelijk herkent je printer de cartridge dan weer.
Stappenplan voor inkt cartridges
1) Is het daadwerkelijk de cartridge die geleverd/besteld is?
Controleer of je de inktcartridges hebt ontvangen die je besteld hebt. Vergelijk het artikelnummer van het product met het nummer op de pakbon of in je emailbevestiging.
2) Is de cartridge geschikt voor deze printer?
Staat je printer op het doosje? Of staat je printer onder “Geschikte printers” op onze website? Het kan voor komen dat er verkeerd besteld of geleverd is.
3) Zijn alle stickers verwijderd van de cartridge?
Bij veel inktpatronen moet een sticker en soms ook een plastic beschermschel verwijderd worden. Voor de zekerheid adviseren wij om alle stickers van de cartridge te verwijderen. Zie onderstaande video voor meer uitleg.
4) Is de cartridge op de juiste plek geïnstalleerd?
Het is belangrijk dat de cartridge wordt geïnstalleerd op de juiste plek in de printer. Een zwarte cartridge kan enkel geplaatst worden op de plek voor zwarte cartridges en cyaan enkel op cyaan. Veel printers hebben een sticker op de printer staan met welke cartridge waar moet. Bij twijfel kan je de website van de fabrikant raadplegen.
5) Controleer of de printkop contact maakt met de printer.
Als je cartridge een printkop bevat, controleer dan of de koperen contactpunten contact maken met de printer. Controleer ook direct of er vuil op deze contactpunten zitten en maak dit, indien nodig, voorzichtig schoon met een droog doekje.
6) Maak de contactpunten van de cartridge schoon
Maak met een licht vochtig wattenstaafje (of lintvrij doekje) de koperen contactpunten (1) of de chip van de cartridge schoon. Maak ook het koperen spuitmondje van het inktpatroon schoon (2). Er is ook kans dat er een laagje oxidatie op de cartridge zit. Dit kan verwijderd worden met de gum uit de verpakking van de cartridge. Zie de onderstaande video voor uitleg.
Het is belangrijk dat de cartridge droog is voordat je deze opnieuw installeert. Laat deze dan ook minimaal 10 minuten drogen.
7) Moeten andere cartridges vervangen worden?
Het kan voor komen dat andere (lege) cartridges problemen geven. Zijn alle andere cartridges herkend en vol? Zo niet, vervang dit waar nodig.
8) Chip van de cartridge schoonmaken
Het kan voorkomen dat de chip een beetje vies is. Dit is zeker niet moeilijk om op te lossen. U hoeft alleen een paar keer uw vinger over de chip te halen. Zie onderstaande video voor uitleg.
9) Alles geprobeerd? Probeer dit!
Het zal u verbazen hoeveel problemen zijn op te lossen door de cartridges (nogmaals) opnieuw te installeren. Hoewel het overbodig klinkt, volg deze stappen volledig!
- Haal uw cartridge uit de printer
- Sluit uw PC af
- Koppel de printer los van de PC
- Verwijder de netspanningskabel van de printer
- Verwijder de USB-kabel
Na enkele tellen gewacht te hebben, kan je alles weer aansluiten en de cartridge opnieuw installeren. Controleer of de cartridge goed vast zit (je moet een “klik” horen). Indien uw printer een reset functie heeft, is dit ook het juiste moment om dit uit te voeren. Al herkent je printer hem nog niet neem dan contact met ons op.
Stappenplan voor toner cartridges
1) Zijn alle stickers verwijderd?
Net als bij inkt cartridges, zorg ervoor dat de sticker/tape volledig verwijderd is van de toner.
2) Weet de printer dat de toner vervangen is?
Bij veel laser printers is het nodig om via de software op de computer aan te geven dat de toner cartridge vervangen is. Wanneer de sticker verwijderd wordt is het mogelijk voor de toner om overgezet te worden naar het papier tijdens het printen.
Bij tonercartridges kan weinig verkeerd gaan. Als je nog steeds problemen ondervindt met het installeren en herkennen van de toner, dan ligt het probleem waarschijnlijk aan de chip.
Wees niet gealarmeerd als uw printer een melding geeft dat er “niet originele” of “compatible” cartridges zijn geïnstalleerd. Deze melding is op de computer vaak weg te klikken. En als de stappen goed zijn uitgevoerd herkent de printer hem nu en kan je beginnen met printen.
Meer informatie
- Epson printer accepteert cartridges niet
- Hiermee voorkom je dat je printer huismerk cartridges blokkeert…
- Wat is een Printkop? En heeft mijn cartridge er een?
- Het verschil tussen Remanufactured en Compatible
- Waarom zit er een Chip in een cartridge? En wat doet het?
Een nieuwe cartridge kopen?
Al werkt de cartridge helemaal niet met printen en heb je alles geprobeerd kan je er altijd nog een kopen op Inktweb.nl. En het beste is dan om er een van ons huismerk (FLWR) te kopen, zodat je voordeliger uit bent voor dezelfde prijs en kwaliteit.
Heb bovenstaand stappen plan uitgevoerd werkt echter niet.
Met de vorige cartridge waar nog een beetje inkt in zat werkt de printer wel
Dag Fred, waarschijnlijk is de cartridge dan defect. Ik raad aan dat u een melding hiervan maakt bij het verkooppunt zodat u een vervangend product of uw geld terug kan krijgen.
Mijn brother HL-L2375DW is volledig schoon (geen papierresten). Toch geeft mijn Mac aan dat er een papierstoring is. De printer staat rustig op: Deep Sleep. Ook heb ik een nieuwe driver geïnstalleerd ivm nieuwste Mac-versie 12.2.1. Ik gebruik sinds een halfjaar een cartridges van Inkjet. Nu kan ik niet meer printen.
Wat kan dit zijn, en hoe op te lossen
Dag Gerk, dit klinkt als een papiersensor die defect/geblokkeerd is. Dit is wat lastiger om op te lossen, omdat de sensor diep in de printer zit. U kunt proberen om de printer open te maken en te kijken of er niet wat papier vastzit diep binnen de printer. Mocht dit niet het geval zijn, of wanneer u dit zelf niet aandurft, raad ik aan dat u contact opneemt met een servicepunt om uw printer professioneel na te kijken.
Ik verneem graag welke vervolgstap u heeft genomen!
Vraagje ik heb een hp pro 8210 ik heb de originele cardridges hervult met verkeerde inkt ( ben ik inmiddels achter)
Nu overweeg ik namaak cardridges erin te doen alleen het volgende de printer is ge-update dus ik ben bang dat de printer die niet pakt.
Wat is jullie advies daarin?
Dag Selina, in veel gevallen profiteert u van goede garantie wanneer u compatible cartridges besteld. Onder deze garantie vallen zo ook het niet herkennen van de cartridges door een firmware update. Dit is ook het geval voor FLWR cartridges op Inktweb.nl, waarmee u van 2 jaar garantie profiteert.
Ik raad in ieder geval aan dat u preventief alvast de firmware updates van uw HP printer uitschakelt. Hoe u dat doet, leest u hier terug:
https://www.inktweb.nl/blog/hiermee-voorkom-je-dat-je-printer-huismerk-cartridges-blokkeert/
Dank voor dit stappenplan.
1vding vind ik vreemd.
Een chip van de cartridge schoonmaken met vinger schoonmaken.
Want vingers bevatten zuren.
Lijkt me niet goed om uit te proberen.
Graag uw reactie
Hi Noor, het klinkt inderdaad vreemd, echter werkt deze methode echt. Door met schone vingers over de chip heen te wrijven maakt de cartridge vaak weer contact. Het zal u vast wel eens overkomen zijn dat u bij de kassa van de supermarkt staat en u wilt pinnen, maar uw kaart niet herkend wordt door het pinapparaat. Ook dan wrijft u even snel over de chip en maakt de kaart weer contact. Met cartridges is dit net zo. :)
Dank voor uw bericht.
M iijn pinpas werkt kennelijk heel goed, ik heb nog nooit storing aan de opa’s gehad bij supermarkt.
Maar prima tip voor het geval dat ……
Hallo Youp,
Ik gebruik al tijden voor mijn Canonprinter MP270, de inktpatronen van het huismerk van 123 Inkt. Scheelt aanmerkelijk in prijs en werken perfect. Het enige wat ze niet doen, is het inktniveau doorgeven aan de computer. Kan vrij irritant zijn als je geen patronen in voorraad heb, want plotseling zijn ze leeg. Klopt dit gegeven? Is het misschien een prijsdrukkend element?
Bij voorbaat dank,
Mvg
Hi Frans, een inktniveaumeter blijft inderdaad vaak uit bij goedkopere huismerk inktcartridges. Wellicht kunt u eens een kijkje nemen naar ons huismerk assortiment cartridges van FLWR: https://www.inktweb.nl/huismerk-cartridges.html
Ook wij hebben voordelige prijzen, maar onze cartridges bevatten altijd een inktniveaumeter, en zijn van de hoogst mogelijke kwaliteit. :)
Ik heb een merkwaardig probleem. Ik heb compatibele (iets goedkopere) inktcartridges gekocht voor mijn Canon-printer. De eerste keer na het plaatsen deden deze cartridges het perfect. Ik heb een pagina met veel kleuren uitgeprint.
Enkele dagen later, vandaag om precies te zijn, krijg ik echter een foutmelding. De printer herkent de cartridges wel (hun naam wordt correct genoemd) maar doet opeens alsof ze niet goed geplaatst zijn (ze zitten er nog precies op dezelfde manier in) of zelfs helemaal incompatibel zijn.
Navraag bij de klantenservice leert mij dat men vooral wil dat ik de originele cartridges van Canon zelf koop, maar ik word niet verder geholpen. Wat zijn dit voor rare fratsen?
Hi Titus, dat is vreemd! Printers geven vaak vage foutmeldingen wanneer huismerk cartridges van slechte kwaliteit geplaatst worden. Mijn eerste tip is om te kijken of de chips op de cartridges recht staan, en niet scheef/slecht vastzitten. Daarnaast dient u gewoon goed verzekerd te worden door de verkoper van de cartridges, dus als deze niet goed werken, heeft u gewoon recht op een vervangend setje of uw geld terug.
Nieuwe cartridge HP geplaatst en krijg de mededeling dat cartridge NIEt wordt herkend of cartridges zijn beschadigd. Ik krijg verder geen ander scherm.
Ook bij HP geen mogelijkheid om service in de vorm van telefoon of chat. Weet nu niet wat ik moet doen….
Bedankt voor uw reactie. We raden aan dat u de stappen in dit artikel goed volgt, desnoods meerdere malen. Soms heeft de cartridge meerdere malen een reiniging nodig voordat deze daadwerkelijk wordt herkent.
Mocht het probleem nog steeds niet opgelost zijn, dan bestaat er een kans dat de cartridge een fabrieksfout heeft. Dit valt onder de garantie, en kunt u naar het verkooppunt afstappen voor een vervangend product of uw geld terug.
7 december 2 cartridges gekocht. Kleur en zwart. Kleur geinstalleerd geen problemen. Zwart ook geinstalleerd maar geeft alleen hele wazige streepjesafdrukken. Teruggegaan naar de winkel. Moest eerst de procedure volgen. Maar zoals u wellicht zult begrijpen bood dat geen soelaas. Hij doet t gewoon niet. Kan ik nu wel teruggaan en het bedrag terugvragen zonder problemen? Kreeg het gevoel niet geloofd te worden maar begrijp ook dat er eerst een bepaalde procedure gevolgd moest worden. Het was in de vestiging in Enkhuizen.
Hartelijke groet.
Bedankt voor uw reactie. Erg vervelend om te horen dat het print probleem niet makkelijk op te lossen is. Als de stappen niet hebben gewerkt en de procedures die het verkooppunt aangaf ook geen oplossing boden, heeft u recht op een nieuw product of uw geld terug.
Bij vervanging van inktcartridge herkende mijn HP 5540 nieuwe kleurencartridge niet meer..
Na opvolging van jullie stappenplan werkt alles terug perfect !!
Bedankt voor de tips!
Bedankt voor uw reactie. Fijn om te horen dat het stappenplan heeft geholpen!
Ik heb alles gedaan wat. U Gezegt heb
Het springt van 1 naar e en omgekeerd
Voor de cardice te vervangen
Het gaat niet
Bedankt voor uw terugkoppeling. Wij kunnen ook maar advies geven tot een bepaalde hoogte, en in dit geval lijkt uw probleem dieper te liggen.
We raden aan dat u contact opneemt met het verkooppunt waar u de cartridges vandaan heeft. Zij zullen u hopelijk verder helpen en tot een gepaste oplossing komen!
Heb jullie laatste stappenplan gevolgd voor mijn weigerende HP photosmart 5510 (pakte de cartridges niet meer) en hij werkt weer !!
Veel dank voor alle tips.
ikheb nieuwe inkt gekocht het moest LC985 zijn en het is CB985 en die passen niet in mijn printer wat moet ik doen?
CB985 komt mij niet bekend voor! Is dit een huismerk cartridge? Als de cartridges echt niet passen raad ik aan dat u contact opneemt met de verkopende partij over een eventuele retour.
Wij hebben een HP photosmart 6520 ,ik had ook problemen met foutmelingen van volle cardridges .ik heb de rubbers schoon gemaakt waar je de inktcardrides insteekt .en de stekkers uit de printer gedaan om te resetten.Toen weer aangezet en opnieuw de cardridges er in gedaan en hij doet het weer perfect .misschien heeft iemand anders wat aan deze tip.
kan ik een inktpatroon vervangen of moet het telkens beiden zwart en kleur. ik gebruik nooit kleur en toch print hij niet ?
Goedemorgen,
U kunt ook 1 inktpatroon vervangen wanneer er 1 leeg is het mogelijk alleen deze te vervangen.
Met vriendelijke groet,
Inktweb.nl
Ik heb een hp 4636 printer en altijd navul gekocht maar nu orginele nu met de orginele herkend hij wel de zwarte maar niet de kleuren patroon
Bedankt voor uw reactie. Wat u eventueel zou kunnen doen is het resetten van uw printer.
1) Haal uw cartridge uit de printer.
2) sluit uw PC af.
3) koppel de printer los van de PC.
4) verwijder de netspanningskabel van de printer.
5) verwijder de USB kabel. Na enkele tellen gewacht te hebben, kunt u alles weer aansluiten en de cartridge opnieuw installeren.
Mijn HP printer HP Office 7612 heb ik vervangen door een andere printer HP Office 7612 (Exact dezelfde. DE Oude printer wad stuk. En de nieuwe printer accepteert de originele cartridges die in de oude printer niet. Moet dezelfde types zijn van HP (933XL en 932XL) Geeft melding: Beschermde HP cartridges geïnstalleerd, vervang de cartridges.
Hoe los ik dit op?
Ik heb originele HP cartridge geplaats, nieuwe, printer meld leeg. Met een balpen gaat het beter. ;-)
Ik heb een hp envy printer. Heb originele hp 303 cartridges, echter , omdat ik géén inkt abonnement hebt, weigert mijn printer, zonder aanmelding van mijn cartridges, te printer.
Ik word hier heel boos over. Heb diverse malen geprobeerd de netwerkservices uit te schakelen, zonder resultaat.
Wat in hemelsnaam moet ik doen om mijn printer te laten afdrukken??
L.S.
Hedenmorgen gebeld met medewerker Gijs en gemeld dat mijn gekochte inkt-cartridges H-302XL zwart niet wordt geaccepteerd door onze printer HP ENVY 4526.
Het hele stappenplan doorgenomen, maar de printer geeft continu aan: Probleem met cartridges. Verwijder de aangegeven inktcartridge en installeer deze opnieuw. Zorg dat deze goed is geïnstalleerd. Het type nr. van de niet funtionerende cartridge is TC 18L. Ik wil de scan v.d. cartridge bijvoegen maar er wordt niet vermeld hoe dat moet gebeuren.
Ook heb ik nog een kleurencartridge H-302XL kleur welke ik nog niet heb geïnstalleerd.
Groet, Ernst Elling
Ondanks alle adviezen werkt de inktcartridge huismerk 301XL niet. En nu?
Ik heb met U gebeld,en volgens stappenplan,was ik vergeten alle stickers te verwijderen.Na dit gedaan te hebben,werkt het weer perfect.
Dank voor Uw moeite,hopelijk blijft het nu goed te werken.
Met vriendelijke groet Wibo Roorda
krijg op de display van mijn HP 5540 alsmaar verwijder cartridge. Stekker eruit geweest, verschillende malen cartridges opnieuw geinstalleerd. nwe cartridge – wat nu?
Beste.
Ik heb alles geprobeerd maar blijft het zelfde.
Met vriendelijke groeten.
Goedemiddag meneer Oud,
De suggesties van u opgevolgd en ik krijg steeds weer de cartridges zijn niet bestemd voor de huidige printerconfiguratie. Deze suggestie heb ik enkele maken herhaald en krijg ik het zelfde weer.
Nadien heb ik de oude cartridges er weer ingedaan ,het zelfde en weer schoongemaakt, geen verandering.
Er is gen informatie over het inktniveau.
Hoe kunt je zien of de contactpunten elkaar raken.
De printer geeft steeds Error aan en bij het inktniveau brandt het rode lampje.
Wat kan ik nog verder ondernemen om de printer weer aan de praat te krijgen.
met vr.gr.
A.J.Tol
Ik bezit een printer CANON MG 5750,. Met de te vervangen cartriges werkte de printer goed.
Ik bestelde cartriges C 550, Bk zwart 551. Y 550. Bk 550, M 550 in een doos verpakt. Het is een huismerk van 123inkt.
Bij plaatsing staat er dat de inktpatronen onjuist zijn.
Mijnprinter doet het dus niet.
Wat kan hier de oorzaak zijn,
Dag mvr. Leonard,
U ondervindt dit probleem omdat de Canon MG5750 printer de Canon 570 / 571 cartridges in gebruik neemt, niet de 550/551 die u in bezit heeft. Mijn gok is dat u per ongeluk de verkeerde cartridges besteld heeft.
Via onze website kunt u gemakkelijk en snel de juiste cartridges voor uw printer bestellen: https://www.inktweb.nl/canon/pixma-serie/mg5750/
Ook wij bieden voordelige huismerk cartridges van topkwaliteit voor uw printer aan.
Ik hoop u hiermee genoeg geholpen te hebben.
Met vriendelijke groet,
Youp – Inktweb.nl
de link naar “HP: ‘Een probleem met de cartridge’, ‘Incompatibele cartridge’ of ‘Cartridge ontbreekt of is beschadigd’’ werkt niet
Hier zelfde probleem, en ik heb een drastische oplossing. Weg met de inktjet en heb mij vandaag een laserprinter b&w van Brother gekocht 109 Euro. Nu tevreden.
Alle stappen uit gevoerd werkt voor geen meter
Een nieuwe originele Hp in de printer gedaan en die werk prima dus mijn conclusie is dat het aan de inkt cartridge licht hier toch graag een nieuwe voor het gaat hier om een H-302XL COLOR
VRG B SMOES
Printers zijn over het algemeen niet echt duur. Ik heb het idee dat fabrikanten de winst terugpakken met de veel duurdere merk cartridges door er voor te zorgen dat de printer de alternatieve goedkopere inkt cartridges niet accepteerd.
Epson Printer 2,5 jaar oud. Altijd originele navullingen gebruikt. Herkent inktcartrigde niet. 2 x nieuwe cartigde gekocht (kassa) en alle bovenstaande stappen uitgeprobeerd (en alle tips en adviezen die op internet te vinden zijn) Wat nu… printer weggooien en alle nieuwe inktcartigdes ook ?
Gebruik brother LC 223 DCP J5620DW
Groet.
Sommige cartridges 2 keer verwisseld.
Had ik nog op vooraad. en nog niks.
Gebruik brother LC 223
Groet.
Alle 4 cartridges vervangen, stroom er af en weer opgezet gezet maar geen herkenning.
bij mij stond er dat mijn nieuwe alternatieve cartridge beschadigd was of ontbrak.
bij mij hielp het om:
– ga naar word
– ga naar afdrukken
– druk op printereigenschappen
– open het tabblad eigenschappen
– klik op printerservices
– klik op: reinig de printerkoppen
hoera hij doet het weer!
Epson Stylus SX420W, herkent zelfs de originele cardridges niet meer. Alle contactpunten nagekeken, een nieuw set originele cardridges geprobeerd, niets helpt. Via hulpprogramma kan ik niet bij de status 3 geraken om deze uit te schakelen. Wat kan ik nog meer doen, vooraleer een nieuwe printer te kopen?
Ik heb een HP3600n, altijd prima gedaan maar print niet goed de kleuren sinds ik huismerk cartridge gebruik. Gele cartridge lijkt niet mee te doen. Inmiddels krijg ik waarschijnlijk de tweede vervanger echter vandaag ineens de melding “cartridge niet goed geinstalleerd… ik krijg het niet opgelost, wat zou er aan de hand zijn? Printer defect?
Krijg de niuwe zwarte er niet in gepplaatst?
die heeft op de site update staan die ja moet doen en het helpt echt neem alles aan nu geen fout melddingen meer
Het reseten volgens uw aanwijzing , alles uitschakelen en opnieuw starten, heeft geen resultaat. De printer accepteerd de cartridge niet. Dit is mij bij een andere printer ook overkomen, ben daarom overgestapt naar allen een orginele cardrige. Verzoek u mij dus een orginele set toe te zenden waarna ik de andere set zal retouneren.
met vr.groet,
Han Bresser
Bij de cartridges die geleverd waren zat er geen “chipje” op de achterkant, toen heb ik die van mijn oude cartridge afgehaald en op de nieuwe gedaan, en tadaaa hij doet het weer!
Mijn tip: Pak je oude cartridge die het wel deed erbij en kijk wat er verschillend aan is
hoop dat ik nog iemand heb kunnen helpen hiemee
bij mij werkt het niet stekkers er uit 10 60 sec wachten jammer
Heb Hema cardridges H12 ipv HP338 gekocht maar bij installatie blijft ook na reset enz rood lampje op printer branden . zodra ik de orginele lege er weer in doe is alles OK
hoe kan ik dit verhelpen
ik heb mijn printer 3 jaar niet gebruikt vandaag nieuwe inkt gestoken en toch blijft het lichtje branden dat er geen inkt aanwezig is hoe los ik dit op ????
Ik heb een epson stylus DX 8450 printer. Geen originele cartriges maar in het verleden (eergisteren) werkte deze prima. Bovenstaande stappen uitgevoerd maar de printer werk niet. Blijft aangeven dat hij cartrige niet herkent. Ze zijn niet leeg. Ik kan nu ook geen andere knoppen op de printer beheren zoals onderhoudsknop.
Vriendelijke groeten
Annemie van de Ven
Mijn printer blijft aangeven dat de cartrigdes leeg zijn maar zijn vol en originele wat kan ik doen
AL VEEL GEPLOETERD, DAARNA VOLGENS DEZE SITE
GEVULDE CARTIDGE ERUIT,
KABELS LOS,
10 SEC WACHTEN
KABELS ERAAN
CARTIDGE ERIN
VEEL VRAGEN VAN PRINTERPROGRAMMA BEANTWOORDEN
EN HIJ DEED HET WEER HOERA
Heb nieuwe inktpatronen gestoken, maar krijg een eror melding voor de kleuren, geel en blauwe. Die vindt hij niet, krijg melding dat er origineel inktpatronen in moeten. Maar de zwarte en roze kleur vindt hij wel. Wat kan ik hier aan doen?
van het printer merk i.p.v. een huismerk
officiele cartridge kopen
Ik heb een originele cartridge!! Maar hij blijft in dat scherm hangen! Met een melding Originele HP cartridges geplaatst! Ja duh! Kostte me 33 euro, dus waarom doet ie het dan niet??
ik he een brother dcp-j140w en heb vorig
jaar een alternatie cartriges ge instaleerd
en het werkte perfect.nu is was de zwarte cartrige leeg en hep eerst een alternatie die
werkte niet en toe een originele geprobeert
en doet het niet bij leverancier gewwest en
nieuwe originele cartriges van alle kleuren
geprobeerd en doet niks HOE KAN DAT
Ik heb gisteren een inktpatroon bij de Hema gekocht Hema gisteren De inktpatroon is een gerecyclede cartridge ik heb een reinigingscyclus uitgevoerd maar hij werkt niet en al wel een stuk of 10 bladen afgeprint de inkt blijft licht grijs zoals bij lege inktpatroon.
ik heb een alternatieve toner besteld (mlt-d111s) die zou moeten passen op de printer samsung Xpress M2070FW
Als de toner niet herkend zou worden, moest ik de printer drie seconden uitdoen en dan weer aan.
Maar….na een aantal keer dit gedaan te hebben, krijg ik nog steeds de melding dat hij niet compatible is???
wie kan me helpen?