10 meest voorkomende printer problemen opgelost (1-5)

Door , dinsdag 17 november 2020 om 13:30 - Tutorials

Printers kunnen een scala aan problemen veroorzaken. Ze verbruiken de inkt van je cartridge te snel, de kwaliteit van de uitdraai is niet goed, ze drukken af met een slakkengang of het papier loopt regelmatig vast. Sommige weigeren soms zelfs helemaal om af te drukken.

Een hamer lost printerproblemen meestal NIET op..

Gelukkig zijn veel van deze situaties oplosbaar. Hier op Inktweb.nl beschrijven we de 10 meest voorkomende problemen die je met de printer kunt hebben. We geven je tips hoe je deze problemen oplost en laten je weten wanneer het tijd is om de handdoek in de ring te gooien en de helpdesk van de fabrikant te bellen. Vandaag ontdek je tips 1 t/m 4.

1)     Printer problemen: Mijn printer wil niet printen

Als je printer geen foutmeldingen aangeeft, controleer dan eerst of je printer nog steeds is aangesloten is via USB of kabel. Heb je een draadloos model? Check dan of de WiFi is ingeschakeld en je verbonden bent met het juiste netwerk.

De printer driver en software moeten op de computer waarmee je af wilt drukken worden geïnstalleerd. Vaak doet je computer dit automatisch bij het aansluiten van een printer, maar soms is dit niet het geval. Je zal de software moeten installeren of een update moeten uitvoeren voor je weer kan printen. Controleer de downloadpagina van de printerfabrikant voor de nieuwste versie. Als het dan nog niet werkt, controleer dan de sectie probleemoplossing in de gebruikershandleiding van je printer. Indien nodig bel je de helpdesk van de printer fabrikant.

2)     Mijn printer zegt dat de cartridge bijna leeg is, maar ik kan nog steeds afdrukken. Hoe kan dat?

Je hoeft je niet te haasten met het vervangen van je cartridges als je een laag inktniveau waarschuwing ziet. Bijna alle nieuwe printers hebben een inktniveau indicator en deze zal een waarschuwing geven wanneer je inkt bijna op is. De nauwkeurigheid van deze waarschuwingen varieert sterk tussen fabrikanten en modellen.

De enige manier om te bepalen of je inkt echt op is, is door te blijven afdrukken na het zien van de waarschuwing. De afdrukkwaliteit zal vanzelf minder worden. Zodra je geen goede afdrukken meer krijgt, weet je dat het tijd is om de inktcartridges te vervangen.

Mocht je een grote print opdracht van vele pagina’s gaan afdrukken, verwissel dan wel alvast de cartridges bij de low-inkt waarschuwing. Dan weet je zeker dat de afdrukken er allemaal mooi uitrollen.

3)     Ik krijg een inkt-low melding, maar mijn cartridge zit nog vol

Een ink-low melding kan heel vervelend zijn vooral als je cartridge nog vol zit. Gelukkig is het niet moeilijk om dit probleem op te lossen. Het enige wat u nodig heeft is een zwarte marker of stift. Zie onderstaande video voor uitleg.

4)     Ik kan niet afdrukken vanaf mijn mobiele apparaat naar mijn printer

Zelfs als je printer al wat ouder is of niet over netwerk-functionaliteiten beschikt, kan je waarschijnlijk wel vanaf een telefoon of tablet printen. Wat je er precies mee af kunt drukken hangt van de situatie af.

De meeste wifiprinters ondersteunen AirPrint, waarmee gebruikers van iOS-apparaten kunnen afdrukken (op voorwaarde dat zowel de iPhone, iPad of iPod en de printer op hetzelfde wifinetwerk aangesloten zijn). Bijna alle grote printermerken hebben apps uitgebracht zodat de iPhone, iPad, Android toestellen kunnen afdrukken vanaf hun mobiele apparaten.

Lijst met print-apps voor de meeste merken:

Je kunt afdrukken naar een printer zonder WIFI zolang je netwerk een draadloos toegangspunt heeft. Dit doe je met behulp van het installeren van een programma op een computer in het netwerk.

Sommige nieuwe draadloze printers ondersteunen afdrukken via WIFI direct, een protocol waarmee twee compatibele apparaten een directe draadloze verbinding maken zonder een draadloos toegangspunt. Veel nieuwe Android apparaten ondersteunen WIFI direct, iOS apparaten meestal niet.

Sommige HP en Kodak printers ondersteunen afdrukken via de e-mail. In beide gevallen krijgt de printer een e-mailadres toegewezen en kun je bijlages vanuit je email direct afdrukken.

5)     WIFI afdrukken duurt te lang

Wanneer je je printer heel dicht bij je router plaatst dan versnelt dit de print tijd. Maar er zijn ook andere manier om de wifiprestaties te verbeteren. Zorg ervoor dat je router geschikt is. Deze moet de firmware up-to-date hebben en voldoende kracht hebben. Je kunt een draadloze versterker toevoegen om de prestaties van het afdrukken via WIFI te versnellen. De Ziggo Wifibooster en KPN SuperWifi zijn hier goede voorbeelden van.

Het kan ook zijn dat je Wi-Fi traag is door externe factoren, zoals slechte dekking in jouw woongebied of omdat je router verouderd is. Om dit te verhelpen zal je contact op moeten nemen met jouw internetprovider.

Zat jouw probleem er niet tussen?

Bekijk hier 10 meest voorkomende printer problemen opgelost tips 5 t/m 10.

Laat een reactie achter

Bedankt voor het achterlaten van een reactie, we waarderen het zeer! Houd er rekening mee dat opmerkingen worden gemodereerd en

rel="nofollow"
in gebruik is. Dus, gebruik géén spammy trefwoord of domeinnaam als uw 'naam' — dit zal verwijderd worden. Laten we in plaats daarvan een persoonlijk en zinvol gesprek houden. Bedankt!

*

277 reacties

  1. lianne schreef:

    Mijn printer geeft aan dat het papier op is terwijl er gewoon papier inzit.

    • Youp schreef:

      Goedemiddag Lianne, heeft u al geprobeerd om ander soort papier te installeren? Tevens kan het ook aan de afdrukinstellingen liggen die misschien verkeerd zijn ingesteld. Zo kan bijvoorbeeld de papiergrootte verkeerd zijn ingesteld.
      Om dit op te lossen moet u in de afdrukinstellingen duiken op uw computer. Dat doet u zo:
      1. Open Word
      2. Open een willekeurig document of maak een nieuw document aan
      3. Zodra u een document voor u heeft, klikt u rechtsboven op ‘Bestand’
      4. Klik links op ‘Afdrukken’
      5. Selecteer uw printer in de lijst.
      6. Onder dit vakje ziet u de tekst “Printereigenschappen” staan. Klik hier op.
      7. Zorg dat de printerinstelling voor papierformaat op ‘A4’ staat.
      8. Klik op OK en probeer nogmaals te printen.

      Mocht dit niet geholpen hebben, raad ik aan dat u de printer laat nakijken. Het kan zijn dat de papiersensor niet meer goed werkt.

  2. Jan schreef:

    Hallo
    Mijn canon 8050 zegd als ik het aanzet iedere keer invoerlade eruit halen als dat doe zegd hij het gewoon steeds weer kom niet verder kan dus niet meer printen

  3. ik wil fot’s van mijn laptop afdrukken en de printer zegt dat ik een geheugen kaart moet plaatsen ,in de printer of in de laptop ?ik heb al eens foto’s afgedrukt en toen ging dat gewoon ,en zelfs op gewoon papier ,waar haal ik een geheugenkaart en waarvoor is dat nodig ?

    • Youp schreef:

      Hi Monique, wat vreemd. Heeft u al geprobeerd om de foto’s in een Word document te zetten en om ze zo te printen? Wellicht heeft het ook te maken met uw printer instellingen die niet goed staan. Deze moet u wellicht terugzetten naar standaard.

  4. Anja Hellinx schreef:

    Heb printkop al 3 keer gereinigd maar nog steeds onderbroken lijnen als ik spuitkoppen laat reinigen

    • Youp schreef:

      Hi Anja, hoewel het reinigen een goede oplossing is om ongelijke/slechte afdrukken te verhelpen, heeft het niet altijd resultaat. Tóch raad ik aan dat u de printkop nogmaals grondig schoonmaakt, desnoods meerdere malen om te kijken of het probleem wordt verholpen. De onderbroken lijnen kunnen door het water in de printkop komen, dus u moet eerst een aantal testafdrukken achter elkaar maken om al het water uit de spuitmondjes te verwijderen.

  5. G. Brand schreef:

    Als ik bijv. tabellen of lange regels met tekst wil printen dan kies ik voor liggend (ipv staand) afdrukken. Gevolg is dat (de laatste tijd) het geprinte resultaat er gegolfd (in ieder geval geen rechte lijnen/regels of tabellijnen) uit komt. Dit leest heel erg onrustig en is niet zoals het moet zijn.

    Weet u een oplossing/oorzaak?
    Alvast bedankt…

    • Youp schreef:

      Bedankt voor uw reactie. Dit klinkt alsof de printkop niet netjes is uitgelijnd. Dit is op de lossen door de printer een uitlijningsprogramma uit te laten voeren. Dit doet u binnen de instellingen van uw printer. Als uw printer een display heeft kunt u het hier activeren, anders zal het via de software op uw computer moeten. Voor iedere printer werkt dit net even anders, dus raadt ik aan dat u uw printermodel in combinatie met de term “uitlijnen” opzoekt via Google om het stappenplan voor uw printer te vinden. U kunt ook de printerhandleiding raadplegen.

  6. Ik probeer met een HP Envy 5530 op dikker papier te printen, maar dan vinden er allerlei problemen plaats. Hele stukken van de pagina worden niet geprint. Kan ik ergens vinden of en zo ja, hoe ik ‘m dikker papier kan laten printen?

    Alvast bedankt voor je reactie,

    Gertrude

    • Youp schreef:

      Dag Gertrude, wanneer u op het punt staat om een afdruk te maken, kunt u de afdrukinstellingen aanpassen en zo ook het papierformaat / gewicht instellen. In ieder programma staat deze optie op een andere plek of anders aangegeven, dus bekijk alle opties goed om te zien of u ergens de instellingen kunt aanpassen.

  7. Mijn brotherprinter blijft volhouden dat er een cartridge niet geinstalleerd is zelfs na herhaaldelijk opnieuw installeren .
    Is hier een oplossing voor?

    Vriendelijke groet Lub

  8. govers noud schreef:

    Beste,
    Ik hoop dat er iemand is die mijn probleem kan oplossen niemand heeft tot nu toe zinnig gereageerd , mijn probleem is :
    Printer de hp309n All in one smart van H.P.
    Ik kan de software vanaf met usb kabel gewoon installeren maar de software die het schermpje moet aansturen blijft hangen dus ik kan niet de mogelijkheden die de printer normaal heeft gebruiken b.v. hoeveel inkt er nog beschikbaar is de koppen reinigen enz. Het schermpje geeft de mededeling opstarten duurt enkele minuten even geduld en dat blijft staan hij loopt vast of zoiets. Als ik een document wil afdrukken b.v. mail dan zegt hij print wordt afgedrukt maar doet het niet .
    Wel kan ik scannen en opslaan als… maar ook dat niet printen
    De printer staat wel bij de app. als printer geinstalleerd
    Kan deze probleem politiek te maken hebben met de cardriges deze vul ik altijd bewust omdat ik 75 ben en niet om de haverklap nieuwe kan kopen gewoon geen geld voor.
    Is de installie dus een gevolg van cardriges hij printe gewoon jaren goed en hij werkt met windows 10/ 64 bits.
    Wat zal ik gelukkig zijn als hij weer zou kunnen werken.
    Ook heb ik al diversen mogelijkheden uitgevoerd die door mensen op internet zijn aangedragen zoals stekker eruit wachten weer erin enz. enz.Ook div. malen opnieuw geinstalleerd.Drivers ook opnieuw.
    Toe zag ik deze side en dacht laat ik het hier ook eens proberen.
    Graag een antwoord op mijn moeilijkheden ben u zeer dankbaar als u oplossing heeft.

    Vr.Gr. A.Govers

    • Youp schreef:

      Bedankt voor uw reactie. Heeft u al de officiële HP Smart applicatie geprobeerd te downloaden? Dit speciale stuurprogramma van HP is makkelijk te navigeren en is vaak ook zeer capabel om printer problemen op te lossen.

      Als de printer na meerdere malen resetten en firmware herinstallaties nog steeds niet goed werkt, is de kans groot dat het probleem dieper ligt dan alleen de software. Er is een mogelijkheid dat een component of sensor binnenin de printer niet goed meer werkt. U zult dan dus naar een reparatiepunt moeten stappen.

  9. Bleyaert Luc schreef:

    hallo ik heb een printer van HP photosmart C 5280
    de printer lade staat vast die over het papier gaat wat nu gedaan

    • Youp schreef:

      Bedankt voor uw reactie. Zo te horen zit er een stuk papier vast in de lade. We raden aan dat u de lade niet te hard lostrekt omdat deze van fragiel plastic is gemaakt. U zult de printer moeten disassembleren om het vaste papier of overschot te verwijderen.

  10. Yme schreef:

    Mijn iP1800 Canon printer drukt plotseling alles klein af. Hoe herstel ik dat?

    • Youp schreef:

      Bedankt voor uw reactie. Om dit op te lossen moet u in de afdrukinstellingen duiken op computer. Dat doet u zo:
      1. Open Word
      2. Open een willekeurig document of maak een nieuw document aan
      3. Zodra u een document voor u heeft, klikt u rechtsboven op ‘Bestand’
      4. Klik links op ‘Afdrukken’
      5. Selecteer uw printer in de lijst van printers
      6. Onder dit vakje ziet u de tekst “Printereigenschappen” staan. Klik hier op.
      7. Zorg dat alle printinstellingen op hun standaardwaarden worden teruggezet. Waarschijnlijk is hier een knopje voor.
      8. Klik op OK en probeer nogmaals te printen.

  11. willy strobbe schreef:

    ik kan niet meer printen
    ik krijg steeds een formulier “verzenden” op mijn scherm

    willy strobbe

  12. Heb met WiFi vanaf android telefoon op Canon 4200 printer gewerkt. Nu blijft telefoon met afdrukspooler in bewegend lijntje staan, maar er wordt niet meer geprint

  13. Rina Enderman schreef:

    Bij het printen van een document slaat de printer steeds een regel tekst over

    • Timo schreef:

      Bedankt voor uw reactie. De oplossing hiervoor is als eerste naar de website van de fabrikant van uw merk en type printer te gaan en haal daar de meest recente driver op. Die driver vaal inclusief bijbehorende software installeren en het dan nogmaals proberen. Schakel de printer en de computer helemaal uit en weer aan. Geef de printer een harde reset.

  14. Onbekend schreef:

    Ik heb Epson printer gaat via WiFi
    Maar ik krijg elke keer foutmelding mijn kleur is op maar ik zou graag verder willen met zwart wit maar ik weet niet of dat dat wel ondersteund ik kan niet printen en niet copieren van uit een app ik krijg elke keer foutmelding maar ben wel verbonden met WiFi help

    • Timo schreef:

      bedankt voor uw reactie. U kunt helaas niet printen als 1 van uw cartridges op is. Om dit probleem te verhelpen moet u eerst de lege cartridges vervangen voordat u weer kan printen.

  15. Xing schreef:

    Mijn printer HP envy 6000 die wilt niet printen terwijl de wifi is aangesloten en de cartridges zijn nog vol

    • Timo schreef:

      Bedankt voor uw reactie. Wat dit probleem eventueel zou kunnen verhelpen is het resetten van uw printer.
      1) Haal uw cartridge uit de printer.
      2) sluit uw PC af.
      3) koppel de printer los van de PC.
      4) verwijder de netspanningskabel van de printer.
      5) verwijder de USB kabel. Na enkele tellen gewacht te hebben, kunt u alles weer aansluiten en de cartridge opnieuw installeren.

  16. Pieter schreef:

    Beste Youp,
    Mijn canon m3250 print geen A 4 formaat,terwijl hij daar wel op ingesteld is.
    Er komt steeds een 10×15 cm formaat uit.
    Wat kan ik doen?

    • Allon schreef:

      Beste Pieter, om uw papierformaat aan te passen voor het printen moet u deze stappen ondernemen.
      1) Druk op Ctrl + P om het afdrukdialoogvenster te openen.
      2) Selecteer het tabblad ‘Pagina instellingen.’
      3) Kies in de kolom Papier het gewenste Papierformaat uit de keuzelijst.
      4) Klik op Afdrukken om uw document af te drukken.

      • Pieter schreef:

        Beste Allon,

        Bedankt voor je reactie,maar ik heb geen computer om die handelingen uit te voeren,ik print alles van mijn iPad draadloos via WiFi.
        Dus ik ben niet veel verder,hopelijk is er nog een andere oplossing?

        Bijvoorbaat dank!
        Mvg Pieter.

        • Youp schreef:

          Bedankt voor uw reactie. In het geval van uw iPad, kunt u de printgrootte aanpassen door binnen het afdrukscherm van uw iPad (waar u de gegevens zoals kleurenprint etc. kiest), hier ziet u de optie “Papiergrootte”. Tik hier op en selecteer A4 formaat. Dit moet uw probleem hebben opgelost! Ik verneem het graag als dat niet zo is.

          • Pieter o schreef:

            Het is gelukt,het stond in de verkeerde inch maat ingesteld.
            Een exstra kadootje op mijn verjaardag.bedankt! Mvg pieter

          • Youp schreef:

            Fijn om te horen dat het probleem is opgelost! Nog gefeliciteerd met uw verjaardag en een hele fijne jaarwisseling toegewenst!

  17. Jacquelien schreef:

    Printer print altijd in het midden van het blad eender wat ik ingeef. Net geïnstalleerd EPSON xp 4150

  18. Broeders schreef:

    Canon MP510, Windows 10 pro 21H1,

    Probleem bij het printen van tekst is dat hij stukken overslaat. Bij afbeeldingen doet hij dat niet.

    • Allon schreef:

      Bedankt voor uw reactie. Er zijn een paar methodes die u kunt doen om dit probleem op te lossen.
      1) Uitlijnen. Ga naar de printerinstellingen via Start / Apparaten en printers, klik met de rechtermuisknop op de printer en kies Voorkeursinstellingen voor afdrukken. Onder een van de tabbladen zou de optie ‘Printkop uitlijnen’ moeten staan. Start deze om de printkop uit te lijnen.
      2) Uw Canon MP510 printer resetten. U moet eerst de knoppen ‘Resume’ en ‘Power’ tegelijk indrukken. Vervolgens power blijven vasthouden, maar Resume weer loslaten.
      Daarna (power nog steeds ingedrukt) twee keer op ‘Resume’ drukken.
      Als je nu Power loslaat zal de reset van start gaan.

  19. Richard schreef:

    Als ik een document print in kleur dan is de gehele pagina in kleur en niet alleen de tekst.

  20. HP deskjet 2050 J510 drukt tekst van 1 pagina in 2 delen op 2 bladen af.

  21. Agnes Postuma schreef:

    Mijn printer: HP envy Pro 6420 daar printte ik mer mey de smart app maat nu mey mn nieuwe telefoon S21 werkt t niet meer en met mn oude Iphone ook niey meer er staat steeds geen printer gevonden, wat moet ik nu doen?

    Grts Agnes

    • Youp schreef:

      Bedankt voor uw reactie. Heeft u al gekeken of uw printer aangesloten is op uw draadloze netwerk (wi-fi)? Vaak is dat de reden dat uw printer niet zichtbaar is. Zorg er ook voor dat uw printer aan staat en geactiveerd is voordat u probeert de printopdracht te sturen via uw telefoon.

  22. Hans Langhout schreef:

    Ik heb een nieuwe printer gekocht. ( Ik heb een MAC)
    Alles volgens de website van HP geïnstalleerd.
    Nu wil de printer ( ENVY Photo 7830) geen kleuren printen. Alleen zwart/wit.
    Terwijl een testpagina wel kleuren heeft.
    Wat doe ik verkeerd?

    • Timo schreef:

      Bedankt voor uw reactie. Dit kan komen door doordat de printer is ingesteld op zwart/wit printen. Als u naar de instellingen gaat en de afdrukvoorkeuren terugzet naar kleur zou dit uw probleem moeten hebben opgelost.

  23. Dianne schreef:

    Alle cartridges zijn nog vol en toch is alles onleesbaar bij het afprinten, iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

  24. albert schreef:

    Als ik een excel blad wil printen krijg ik steeds dezelfde tekst
    print 1 van 3496. wat betekend dat en kan ik dat ergens wijzigen

    • Allon schreef:

      Bedankt voor uw reactie. Waarschijnlijk denkt Excel dat u elke cel individueel wilt uitprinten. Om dit te verhelpen moet u instellen dat u maar 1 (of meer) pagina’s wilt printen onder “pagina bereik.”
      Dit moet u doen om het afdrukbereik te bepalen:
      1. Selecteer het deel van het werkblad dat u wilt afdrukken.
      2. Klik onder ‘Pagina-instelling’ op Afdrukbereik.
      3. Klik vervolgens op Afdrukbereik bepalen.
      4. Om het gedeelte dat u heeft geselecteerd, ziet u nu een groene lijn staan. Alles binnen deze groene lijn wordt afgedrukt.

  25. DIERCKX schreef:

    Beste,
    Afprinten via de pc is onduidelijk , print ik via de laptop gaat het wel ???
    Wat kan ik doen

  26. Linda vergeylen schreef:

    Hallo
    Ik heb nieuwe cardousse ingestoken in mijn hpprinter 6000
    Nu verspringt da lichtje op o en e en blijft zo pinken
    Kan u mij helpen aub
    Dank u

  27. Nadia schreef:

    Beste. Ik heb net mijn cartridges van een huismerk in mijn HP-printer vervangen door echte HP-inktpatronen omdat ik de melding kreeg Cartridges ontbreken of zijn beschadigd. De melding blijft er echter opstaan, ook al heb ik snoeren even uitgetrokken, de pc heropgestart en de leeskoppen in de printer gereinigd. Wat kan ik nog proberen? Dank voor antwoord. Nadia

  28. Tonnie schreef:

    Mijn printer HP Photosmart 5515 accepteert geen 123 cartridges – van alles al geprobeerd. Alles verwijderd, weer geinstalleerd, chips schoongeveegd ….. meerdere keren.
    Radeloos! Wie helpt?

  29. wim van hoof schreef:

    printer dcp1610wblijft melden geen papier

  30. Tonny schreef:

    Ik heb sinds deze week een probleem met printen. Het betreft een canon printer MG5250. Altijd kunnen printen maar als ik nu een document wil printen kom ik wel bij het afdrukscherm en druk op de button afdrukken maar dan vraagt hij het docment om op te slaan. Er is iets ongewild gewijzigd in de instellingen maar ik weet niet wat. Kun u mij helpen

  31. Nathalie schreef:

    ik heb een canon TS3351 en hij wil geen A4 meer afprinten. Ik zie er niks inzitten van papier of vuil. Ik heb een test-print gedaan op een 10x15cm en die doet het wel, maar het A4 dus niet. Enig idee wat ik hier aan kan doen?

    • Youp schreef:

      Bedankt voor uw reactie. Als ik uw probleem zo lees denk ik dat de printerinstellingen niet goed staan. Deze staan hoogstwaarschijnlijk nog ingesteld op 10x15cm.
      Om dit op te lossen moet u in de afdrukinstellingen duiken op uw computer. Dat doet u zo:
      1. Open Word
      2. Open een willekeurig document of maak een nieuw document aan
      3. Zodra u een document voor u heeft, klikt u rechtsboven op ‘Bestand’
      4. Klik links op ‘Afdrukken’
      5. Selecteer uw Canon TS3351 in de lijst van printers
      6. Onder dit vakje ziet u de tekst “Printereigenschappen” staan. Klik hier op.
      7. Zorg dat de printerinstelling voor papierformaat op ‘A4’ staat.
      8. Klik op OK en probeer nogmaals te printen.

    • Piet schreef:

      Ik kan niet afdrukken omdat mijn printer niet bovenaan staat

  32. Rick Israel schreef:

    Wanneer ik via WiFi vanaf mijn telefoon (of willekeurig elk andere telefoon) iets wil printen, wordt dit tegenwoordig altijd wat te laag afgedrukt waardoor het onderste deel van een document wegvalt. Print ik dit zelfde document via de desktop, is er geen probleem!
    Wat is er aan de hand?

    • Youp schreef:

      Bedankt voor uw reactie. Op welke manier probeert u te printen vanaf uw telefoon? Gebruikt u bijvoorbeeld de ingebouwde printfunctie van uw telefoon of de app van de fabrikant? In sommige gevallen kan printen via de ingebouwde printfuncite niet de juiste resultaten geven wanneer u een afdruk wil maken. Dit is meestal gemakkelijk op te lossen door de print-app van uw printerfabrikant te downloaden. Voor meer informatie kunt u ons blogartikel teruglezen: https://www.inktweb.nl/blog/hoe-print-ik-vanaf-mijn-smartphone/

      Hierin staat exact beschreven welke app bij uw printer past.

      • Rick Israel schreef:

        Dank voor uw reactie.
        Daar ga ik zeker naar kijken.
        Het rare is wel dat het al geruime tijd (jaren?) wel gewoon goed is gegaan. Dit probleem is pas sinds enige maanden aan de orde.

  33. Satens charles schreef:

    Als ik foto’s afdruk zijn deze onduidelijk. Je ziet de foto duidelijk,maar als je ze afprint is die onduidelijk.wat kan ik er aan doen

  34. kitty struijs schreef:

    hallo, mijn brother printer mfc-j4620dw print alles aan de linker kant van een liggende pagina. graag uw oplossing alvast bedankt

    • Youp schreef:

      Vanuit wel programma probeert u te printen? Binnen Word heeft u bijvoorbeeld de mogelijkheid om de paginamarges in the stellen. Op deze manier kiest u precies op welk deel van de pagina wordt afgedrukt.

    • Henk Smits schreef:

      Ik heb het zelfde probleem. Vanuit Windows. Vanuit mijn MAc print hij wel goed.
      Waar kan dat aan liggen, is hier al een oplossing voor?

  35. Bourgois Delfin schreef:

    mijn printer wil plots niet meer af drukken(papier en inkt ok).

    • Youp schreef:

      Om u beter te kunnen helpen heb ik iets meer informatie nodig. Welke printer heeft u, en geeft de printer een foutmelding aan?

      Ik hoor graag van u terug.

  36. Verbaeys schreef:

    mijn printer drukt maar er zijn strepen in de tekst

  37. Helene schreef:

    Mijn printer drukt altijd op het laatst nog een bladzijde af met docu gegevens … dat heb ik niet nodig.

    • Youp schreef:

      Bedankt voor uw reactie. Waarschijnlijk staat er een printerinstelling niet helemaal goed. Welke printer heeft u? In de instellingen van de printer zou er een optie moeten staan om het printen van documentgegevens uit te schakelen.

  38. Anton Vd Smissen schreef:

    Hallo, heb n vraag. Heb sinds kort n 2de hands printer, maak kan geen verbinding krijgen met Wi-Fi, Epson XP-422, hoe download ik stuur programma? Anton

  39. eric wind schreef:

    hallo,
    mijn printer doet het niet via de laptop, maar wel via de telefoon.
    we hebben een HP Deskjet 3632
    wat kan ik hier aan doen?

  40. frans keijbets schreef:

    Vandaag wil ik printen en bij opdracht geven,afdrukken, print hij de opdrachten van gisteren en niet de nieuwe opdracht.En telkens weer.

    • Youp schreef:

      Dit klinkt als een probleem met de printerdriver waardoor de opdrachten niet goed door worden gestuurd naar de printer. Ik raad aan dat u deze updatet of opnieuw installeert. Als u een Windows computer gebruikt kunt u rechtsonderin uw scherm (vlakbij de klok/datum) uw print-wachtrij vinden. Daar ziet u de status van een doorgestuurd document, en waarom hij blijft hangen.

  41. Cornelia schreef:

    Mijn printer geeft aan dat ik de papierlade moet vullen maar er zit voldoende papier in.
    In de fotocamera geen papier maar die heb ik niet nodig.
    Hoe los ik dat op.?

    • Youp schreef:

      Dit is meestal op te lossen door de lade even goed schoon te maken en te kijken of er geen papier resten binnenin de printer zitten die het signaal misschien blokkeren.

  42. R. Van raemdonck schreef:

    Wat te doen.?
    Printer canon. MG 7750 (ik noteer nummer uit het hoofd, printer elders.

    Deel tekst valt weg als ik iets typ.
    Bijv. Ik typ overstroming en er
    Komt te staan ov ersmi g,
    Dank bij voorbaat

    • Youp schreef:

      Vreemd dat dit gebeurt! Heeft u al geprobeerd om de printkop opnieuw uit te lijnen en eventueel een reinigingsprogramma uit te voeren? Veelal lost dit dat soort problemen op.

  43. Isabelle schreef:

    Mijn printer HP envy 5530 print uitzonderlijk traag. Slechts 1 blad op een ganse dag. Ik heb de printer al gereset. Hopelijk kan jij me helpen

  44. Gerard Vrieling schreef:

    De afdrukken van mijn Canon MG4250 geven geen normale afdruk. DE afdruk is dubbel en de letters staan doorelkaar. Hoe los ik dit op?

  45. Eddy schreef:

    Ik moet steeds de printer aan en uit zetten alvorens te kunnen printen

    • Youp schreef:

      Goedendag Eddy,

      Heeft u al geprobeerd om een complete reset van de printer uit te voeren? (terugzetten naar fabrieksinstellingen). De kans is groot dat uw printer dan weer goed werkt.

      Met vriendelijke groet,
      Youp
      Inktweb.nl

  46. Diny schreef:

    Mijn printer doet het niet meer de zwarte inkt was op nieuwe zwarte inkt
    Bij gevuld nu doet de printer het niet meer de kleuren zijn niet bij
    Gevuld kan het daar aan liggen die waren niet gebruikt kunnen die toch
    Leeg lopen?.

    Bij voorbaat dank Diny.

    • Youp schreef:

      Goedendag Diny,

      Ook bij zwart printen gebruikt de printer toch een klein beetje kleureninkt. Geeft de printer “cartridges leeg” melding o.i.d? Let hier goed op. Mocht dit niet het geval zijn raden we ons stappenplan aan waarin we in detail uitleggen hoe u dit probleem kan verhelpen: https://www.inktweb.nl/blog/cartridge-geeft-geen-inkt/

      Ik hoop u hiermee genoeg geïnformeerd te hebben! Zo niet hoor ik graag van u terug.
      Met vriendelijke groet,
      Youp – Inktweb.nl

  47. Gerda schreef:

    mijn printer een HP envy 5530 drukt in het klein af vanaf mijn laptop, als ik vanuit mijn iPad afprint is het goed.
    graag HULP
    Gerda

    • Youp schreef:

      Goedendag Gerda,

      Dit klinkt als een zeer frustrerend probleem! Om dit op te lossen moet u in de afdrukinstellingen duiken op uw laptop. Dat doet u zo:
      1. Open Word
      2. Open een willekeurig document of maak een nieuw document aan
      3. Zodra u een document voor u heeft, klikt u rechtsboven op ‘Bestand’
      4. Klik links op ‘Afdrukken’
      5. Selecteer uw HP Envy 5530 in de lijst van printers
      6. Onder dit vakje ziet u de tekst “Printereigenschappen” staan. Klik hier op.
      7. Zorg dat alle printinstellingen op hun standaardwaarden worden teruggezet. Waarschijnlijk is hier een knopje voor.
      8. Klik op OK en probeer nogmaals te printen.

      Ik hoor graag van u terug of het probleem verholpen is.
      Met vriendelijke groet,
      Youp – Inktweb.nl

    • Marjon schreef:

      Ik heb hetzelfde probleem. Heb een nieuwe laptop gekocht en daarmee print de printer een gevraagde printopdracht op A4-formaat af als A5. Vanaf mijn mobiel doet de printer het wel goed. Ik heb al van alles bekeken en zeker de reactie van Youp – Inktweb.nl gevolgd, maar niets helpt tot nog toe. Zijn er nog andere mogelijkheden?

      • Youp schreef:

        Wat u nog kan proberen is het juiste stuurprogramma installeren voor uw printer. Dit doet u door in Google uw printertype in the typen, met daarachter het woord “driver”. Volg de link naar de officiële website van uw printermerk en installeer het stuurprogramma/driver. Ik hoor graag of dit uw probleem opgelost heeft!

  48. Mijn printer print niet. En staat brandende knop knipperen boven op de kleuren knop. Wat kan dit betekenen?

    Met vriendelijke groet,
    Zhuleta

    • Youp schreef:

      Dag Zhuleta,

      Welke printer heeft u, en wat is de kleur van de knipperende knop? Ik ontvang graag van u het merk en het model zodat ik u beter kan helpen.

      Met vriendelijke groet,
      Youp

  49. Stefan Gulyas schreef:

    Geeft een printer met een USB-kabel minder storingen dan één die via de wifi werkt?

    • Youp schreef:

      Goedendag Stefan,

      Uiteraard is een printer verbonden via USB betrouwbaarder dan draadloos printen, maar de moderne printer zal niet snel het probleem zijn bij wi-fi printen;
      Dit ligt geheel aan het netwerk waarop u print. Als uw netwerkverbinding het vaak begeeft of traag is, zult u vaker storingen ondervinden bij het draadloos printen.
      Echter als uw internet verbinding goed werkt en verder geen problemen toont, zult u weinig storingen ondervinden.

      Wij hopen u genoeg geïnformeerd te hebben, en we zien u graag terug op http://inktweb.nl/

      Met vriendelijke groet
      Youp

  50. wil molenaar schreef:

    Printer geeft aan de kleur bijna op is en zwart nog niet.
    Bij afdrukken wordt echter alleen het gekleurde deel. afgedrukt.
    Hoe kan dat?